Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chevrolet Bolt Intertaintment system

Startet av freisad, tirsdag 18. august 2020, klokken 08:50

« forrige - neste »

freisad

Hei,

Er det noen som har fått til å endre step på FM? Step på FM for amerikanske biler hopper over hver andre frekvens, de frekvensene som vi bruker i Norge. Ligger det i software slik at men kan endre det der eller ligger det i elektronikken? (diode)
Videre lurer jeg på hva for DAB-løsning dere har på bolt. Er det mulig å fjerne XM-Sirius enheten å sette inn DAB istedet? Hvis det er en USB-løsning burde det la seg gjøre.

Håper noen sitter med svar.

chargedup

Enkleste/rimeligste løsning er å bruke Android Auto med en "nettradio app". Jeg bruker ikke radioen på den måten, men bruker en podcast app (pocketcast) og den starter automatisk opp når jeg kobler til kabelen og AA har startet opp. Skjønner at det ikke er det du er ute etter så da lister jeg opp mine forslag:

DAB adaptere selges relativt rimelig (eks https://www.bassbrothers.no/bilstereo/dab-digitalradio/universale-adapter/dension-dabu-dab-mottaker-1 ) som har en ulempe med noe forsinkelse ved kanalbytter, men er "integrert" i den forstand at du fortsatt kan bruke skjermen/rattet til å bytte kanaler. Bassbrothers (og sikkert andre bilradioforhandlere) er flinke til å svare på om det fungerer i din bil osv.

Ellers ville jeg ha kontaktet et verksted i nærheten som driver med GM. Min erfaring er at de kan mindre enn det man kan lese på forum (man må forklare de hvordan man fjerner feilkoder permanent på Corvette ved bytte av dempere da de ikke vet hvordan man gjør det, men godt mulig kompetansen er høyere hos andre verksteder), men igjen så har forum for Bolt internasjonalt lite om DAB.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Saft111

Jeg bruker også Android Auto og Apple CarPlay (Bruker Tune-in radio appen). Det er deg enkleste; men krever at man kolber til telefonen. Hadde vært kult om det var en enkel løsning på å endre XM til DAB, men tror ikke det er det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA