Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-golf 2015 verken varmer eller kjøler

Startet av Sbabo, søndag 16. august 2020, klokken 20:44

« forrige - neste »

Sbabo

Hei alle!
Er ny på forumet så litt usikker på om jeg har lagt dette ut på riktig tråd.
Jeg har iallfall en E-golf 2015 modell med varmepumpe, som blåser ut like varm luft uansett om jeg setter den på laveste nivå eller på max. Har lest at mange har problemer med varmen på disse bilene, men da skulle den vel likevel klart å blåse kald luft? Lurer på om noen har vært borti noe lignende, første tanke som slår meg er at kanskje gassen i varmepumpen må fylles? Setter pris på alle tanker om hva det kan være.

storeulv

Er mer trolig sensorer som svikter. Hadde samme feil på min MY17. Om kjølemediet lekker ut burde du allikevel få litt varme....
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

e-tronden

Jeg har samme problem på e-golf 2015 modell. Fikk undersøkt på Møller i forbindelse med service. De konkluderer med «Skifte av trykk- og temperatursensorer for klimanlegg» Prisoverslag: 17949,-. Noe jeg synes er tremmelig mye. Noen som har noen andre alternativer? Erfaringer?

storeulv

Be om å få brutt ned prisoverslaget på enkeltelementene i jobben. Det høres unektelig i overkant dyrt ut, men jeg kan for lite om bil til å være skråsikker. Jeg mistenker de lokale Møllerverkstedene for å være kreative med prissettingen, men jeg tror at deleprisene er like over hele landet. Dermed bør du kunne se om de legger inn ekstremt mye mer jobb enn det som kanskje er nødvendig.

Jeg fikk byttet sensorer på garanti i vår, og det brukte de under én dag på.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA