Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe Tesla x

Startet av NIMILI, onsdag 12. august 2020, klokken 12:23

« forrige - neste »

NIMILI

#15
Takk for gode svar.

Så lurer på hvilken UBS Flash som egner seg til opptak? Hører også om at det er noen som bruker SSD harddisk i hanskerommet? Er dette nødvendig?

Kan noen anbefale billig dekkhotell i Bergen?

RJK

Sitat fra: NIMILI på fredag 28. august 2020, klokken 14:55
Takk for gode svar.

Så lurer på hvilken UBS Flash som egner seg til opptak? Hører også om at det er noen som bruker SSD harddisk i hanskerommet? Er dette nødvendig?

Kan noen anbefale billig dekkhotell i Bergen?

En standard USB flashdrive har begrenset antall skrive-operasjoner sammenlignet med en SSD, og i tillegg er de ofte mere følsom for varme, som det kan bli i en bil parkert ute i sola om sommeren.

Skal du likevel ha en flashdrive, kjøp en som tåler litt varme, og som har godt med plass (færre overskrivninger). Dessuten, bruk forlengerkabel for å kunne legge den et sted som klarer å holde seg litt avkjølt. Det gjelder forøvrig også for en SSD.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

NIMILI

Er det trygt å vaske Tesla X i bilvask uten børster?

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Espen Hugaas Andersen

Ja, men det kan være lurt å låse dørene. I verste fall kan høytrykkspylerne aktivere dørhåndtakene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

NIMILI

Takk for gode svar.

Jeg lurer også på om man kan åpne Frunken uten å bruke fjernkontroll? Syns den er vanskelig å lukke og er redd for å lage bulk på panseret.

Hvilket senkenivå anbefales for 22 tommers turbin?

sjokomelk

Sitat fra: NIMILI på mandag 31. august 2020, klokken 16:54
Jeg lurer også på om man kan åpne Frunken uten å bruke fjernkontroll? Syns den er vanskelig å lukke og er redd for å lage bulk på panseret.
Ja. Fra appen og skjermen.

Les i bruksanvisningen hvordan du skal lukke frunk: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_x_owners_manual_europe_no_no.pdf
Lite utdrag i bildet her. Du må bruke to hender på de grønne flatene.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Helst skulle frunken vært selv-lukkende som resten av dørene på bilen, alternativt mulig å slippe/slenge ned som et vanlig panser. Å ha et panser som er mer kronglete å lukke enn på det meste annet av biler i verden virker rimelig epa og gjør at frunken blir brukt mindre enn den ellers ville blitt gjort.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Syns nå ikke den er vanskeligere å lukke enn andre panser, men at den er manuell merkes godt når alle andre dører er elektriske.

RJK

Sitat fra: kodax på mandag 31. august 2020, klokken 19:59
Helst skulle frunken vært selv-lukkende som resten av dørene på bilen, alternativt mulig å slippe/slenge ned som et vanlig panser. Å ha et panser som er mer kronglete å lukke enn på det meste annet av biler i verden virker rimelig epa og gjør at frunken blir brukt mindre enn den ellers ville blitt gjort.

Finnes alltids en løsning...

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-diy-automatic-frunk/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

THE

Sitat fra: RJK på mandag 31. august 2020, klokken 23:32
Sitat fra: kodax på mandag 31. august 2020, klokken 19:59
Helst skulle frunken vært selv-lukkende som resten av dørene på bilen, alternativt mulig å slippe/slenge ned som et vanlig panser. Å ha et panser som er mer kronglete å lukke enn på det meste annet av biler i verden virker rimelig epa og gjør at frunken blir brukt mindre enn den ellers ville blitt gjort.

Finnes alltids en løsning...

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-diy-automatic-frunk/

Bilkomponenter har en løsning for X:
https://www.bilkomponenter.no/products/elektrisk-apning-og-lukking-av-frunk-tesla-model-x2
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Sitat fra: kodax på tirsdag 01. september 2020, klokken 12:30
Montert selv? Ingen risiko ift garanti e.l.?

Ja montert selv. Bilen er utenfor garanti med 150.000 km på teller, men det er plugger du sitter i originale plugger, så det er ingen kutting av originale ledninger, så kan ikke se på hva de skal kunne "ta" deg på ved slik bruk.

Når jeg kjøpte fikk jeg versjon V2, mens monteringsanvisning var for V1, så det gikk litt tid med grubling før jeg skjønte logikken og fikk det riktig sammen. Selve monteringen tok ikke lang tid når man visste hva som skulle gjøres.

Tror det er kommet V3 nå, uten jeg vet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

NIMILI

Hvilken mobil app bruker dere for å beregne turer og ladestopper underveis?

Så lurer jeg på om det finns en smart plass å legge bombrikken? Leser at noen bruker frunken.

Jeg har bestilt service hos EV Services på Kokstad som tar 2. års service inkl smøring av bremser for 5800 kr. Er det vits Ai å sjekke tilbudet opp mot Tesla verksted? Hvor mye koster dette arbeidet der? Og er arbeidet til EV Services godkjent mtp garanti?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA