Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville dere tatt dette på garanti?

Startet av Dazzy, tirsdag 11. august 2020, klokken 22:03

« forrige - neste »

Dazzy

Er ny tesla eier (kjøpt brukt) og har ingen erfaring med Tesla Service. Har hørt både positivt og negativt.

Bilen jeg har kjøpt har noen bruksmerker som for meg ser ut som åpenbar garantisak. Riper i midtarmlenet og merker i stolpene etter bakdørene.

Ville dette gått igjennom hos tesla? De kan kanskje argumentere med at tidligere eier birde oppdaget dette tidligere.

RJK

Sitat fra: Dazzy på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:03
Er ny tesla eier (kjøpt brukt) og har ingen erfaring med Tesla Service. Har hørt både positivt og negativt.

Bilen jeg har kjøpt har noen bruksmerker som for meg ser ut som åpenbar garantisak. Riper i midtarmlenet og merker i stolpene etter bakdørene.

Ville dette gått igjennom hos tesla? De kan kanskje argumentere med at tidligere eier birde oppdaget dette tidligere.

Ripene i armlenet tviler jeg at de tar, da det fremstår som normal slitasje (lekmans-vurdering), som fort kan komme av unger eller generelt slepphendt behandling av bilen.

Men det som vises på de to andre bildene, kommer helt tydelig av feil justerte dører...

Men noen som eier Tesla selv og vet hva som normalt sett avvises og godkjennes, kan nok komme med korrigerende syn på saken.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Midtarmlenet ser ut som bruksmerker. Merkene etter FW dører er normalt garanti. Har fått fikset det selv. De skal lakkere og sette på beskyttelse, samt justere dørene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dazzy

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:18
Midtarmlenet ser ut som bruksmerker

Bruksmerker som i at dekslet har blitt skjøvet frem og tilbake, som det er designet for. Vil vel si det er en svakhet i designet, ergo noe de burde fikse?

RJK

Sitat fra: Dazzy på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:24
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:18
Midtarmlenet ser ut som bruksmerker

Bruksmerker som i at dekslet har blitt skjøvet frem og tilbake, som det er designet for. Vil vel si det er en svakhet i designet, ergo noe de burde fikse?

Eneste gode svaret får du ved å melde det til Tesla. For meg fremstår det som normal bruksslitasje, men det du reagerer på er vel lettere å vise overfor den som skal vurdere skadene eller vise den frem på dine vegne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: Dazzy på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:24
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:18
Midtarmlenet ser ut som bruksmerker

Bruksmerker som i at dekslet har blitt skjøvet frem og tilbake, som det er designet for. Vil vel si det er en svakhet i designet, ergo noe de burde fikse?
Du mener de tversgående overflateripene, right?

Hvis du ikke har totalt datafingre, så legg en finger på, dra til siden, og du har masse nye riper. Slik er pianolakk, enten det står Tesla eller Mercedes eller noe annet på bilen. Dessverre. Mikrofiberkluter, filler, fingre, alt som kommer borti. Uansett en enkel sak å polere opp, men langt fra graverende på en bruktbil.

Dørene fikser de. Justering, lakk og en gjennomsiktig "pad" tenker jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA