Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Treg AC-lading

Startet av ElRobin, tirsdag 11. august 2020, klokken 13:43

« forrige - neste »

ElRobin

Hei. Har hatt Zoe i en ukes tid nå, og har hittil vært innom 5 AC-ladere 22kW. Jeg får ikke mer effekt enn 6kW av noen av de og lurer på om det er noe jeg gjør feil eller om det bare er Fortum og GrønnKontakt som leverer så lite på sine ladestasjoner. Det tar da mellom 5-7 timer å fullade, noe jeg ikke kategoriserer som semi-hurtig  :D

Kan det være noe med ladekabelen min eller noe sånt? Har ofte stått alene på stasjonene også.. Det er forøvrig en Zoe intens 2017.

sinhal

Støtter kabalen din 3-fas 22kw lading?

Måkemannen

Sitat fra: ElRobin på tirsdag 11. august 2020, klokken 13:43
Hei. Har hatt Zoe i en ukes tid nå, og har hittil vært innom 5 AC-ladere 22kW. Jeg får ikke mer effekt enn 6kW av noen av de og lurer på om det er noe jeg gjør feil eller om det bare er Fortum og GrønnKontakt som leverer så lite på sine ladestasjoner. Det tar da mellom 5-7 timer å fullade, noe jeg ikke kategoriserer som semi-hurtig  :D

Kan det være noe med ladekabelen min eller noe sånt? Har ofte stått alene på stasjonene også.. Det er forøvrig en Zoe intens 2017.
Er det originalkabelen du bruker?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Amund_Lavik

Testet lading hjå ein kompis I går, han har 400v TN nett, og easee lader på 3 fas 32A sikring. Den leverte 20,5kW til bil eg brukte original kabel, du kan sammenligne mot delenr under. Kabelen er merket 5x4mm2, og det r tydelig at den er 3-fas då det er pinner i alle de store hullene i koblingen. Det kan høres ut som at du har ein 1-fas kabel, då mangler 2 av pinnene, og den er muligens merket med 3x4mm2 eller 3G6.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

ElRobin

Takk for svar! Jeg har ikke original-kabel. Legger ved bilde av kabelen, kan fort hende jeg da har 1-fas.

fsorensen

Det er en 32A 230v kabel. Det skal godt gjøres å få mer enn 7.2kW gjennom den.  :)
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

ElRobin

Takk for svar! Da blir det innkjøp av ny kabel:) Nå ble jeg letta!

fsorensen

Sitat fra: ElRobin på onsdag 19. august 2020, klokken 07:52
Takk for svar! Da blir det innkjøp av ny kabel:) Nå ble jeg letta!

Bare hyggelig. Denne kabelen gjør jobben opp til 22kW for vår Zoe. :)
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA