Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Deres erfaringer med e-Niro

Startet av Jonny Hanger Humstad, tirsdag 11. august 2020, klokken 00:11

« forrige - neste »

Jonny Hanger Humstad

Hei!
Lurer på om vi skal oppgradere fra Soul til Niro nå. Veldig fornøyd med Soul, men for liten.
Er dere fornøyd med deres bil? Noe som irriterer dere eller er ekstra fornøyd med? Hva er egentlig forskjellen på pakkene?
Er det samme laderinngang eller må jeg ha ny ladekabel til hjemmelading?
Noen med hundebur bak som vil poste et bilde sånn at jeg kan se plassen? :)
----------------

Kia Soul Exclusive 2016

trykkertor

#1
Annen ladekabel. Din Soul-EV har den runde Type 1 J1772.
e-Niro har Type 2. (Flat i toppen.)



e-Niro er plassmester. Mer stasjonsvognfølelse i forhold til Kona Electric og Soul-EV.
Oppleves rimelig stor inni.

Traust design, litt pensjonist-aktig i mine øyne. (Føles allerede litt utdatert designmessig.)

Gode ting er rekkevidde, plass, garanti.

Her er e-Niro med minste buret fra Trixie.
Bredde: 48 cm
Høyde: 57 cm
Dybde: 64 cm
Du kan ikke vise dette vedlegget.



rødgrønn

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 11. august 2020, klokken 14:21
Annen ladekabel. Din Soul-EV har den runde Type 1 J1772.
e-Niro har Type 2. (Flat i toppen.)


e-Niro er plassmester. Mer stasjonsvognfølelse i forhold til Kona Electric og Soul-EV.
Oppleves rimelig stor inni.

Traust design, litt pensjonist-aktig i mine øyne. (Føles allerede litt utdatert designmessig.)

Gode ting er rekkevidde, plass, garanti.

Her er e-Niro med minste buret fra Trixie.
Bredde: 48 cm
Høyde: 57 cm
Dybde: 64 cm
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Kan jeg spørre hvor stor hund du har i buret?

trykkertor

En Border Terrier 6kg. Og den har rikelig med plass i det buret.

aleksandrium

#4
Svært fornøyd med vår FE som vi har hatt siden februar!

Vi bruker primært bilen til langturer og diverse utflukter. Familien på tre kan pakke sånn passe ukritisk og det meste går fortsatt inn bak. Blir det en unge til, går det nok forsatt helt fint. God komfort på lange turer, alle sitter godt og bilen er lettkjørt. Setter pris på Smart Cruise Control på motorvei, som gjør at sjåføren kan slappe litt mer av. Betjeningen forøvrig er bra løst med kombo av knapper og touch. Ellers er Android auto gull.

Synes forøvrig at soltak var verdt penga, det blir litt lysere ombord og hyggeligere for alle.

Er veldig glad for mulighet til 100kg taklast, kjører ganske ofte med to kompiser i bilen og tre stisykler på taket (da er det imidlertid en ting til som går i taket, nemlig forbruket). I sommer hadde vi to sykler pluss sykkelvogn på taket på biltur i Danmark. Det gikk greit det også, med litt planlegging av ladestopp. Greit å unngå motorvei hvis man ikke må. Har til og med kjørt med kajakk, sykkelvogn og to sykler. Men da var det fullt. Til vinteren blir det takboks som forhåpentligvis påvirker forbruket litt mindre. Det blir muligens krok for sykkelstativ bak etterhvert.

Hurtiglader sjeldent, men setter pris på mulighet for opp til 75kw når det trengs. E-niro lader uansett fortere enn Chevrolet Bolt som vi hadde før, også på 50kw lader.

Irritasjonsmomenter... tja.
- Litt kjedelig design.
- Ikke OTA software-oppdateringer, men det spiller kanskje ingen rolle når Kia ikke har samme fokus på software som f.eks. Tesla.
- Kjennes veldig som en "vanlig" bil inni. På godt og vondt. Gjennomtenkt og velfungerende, men litt traust.

 
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

Bjoris

Vi er veldig fornøyd med vår, mange har etterhvert fått øynene opp for at denne bilen kan fungere som familiebil. Vi har kjørt helt til La Zenia i Spania med vår, det som overrasket stort på den turen var hvor kapabel bilen var på langtur og ikke minst hvor stødig og god den var i høy fart. Som den murklossen den er tenkte jeg at forbruket kom til å gå i taket, men opp til 140 syns jeg det har imponerende lavt! Snitt forbruket på turen, 7500 km Ble bare 1,59!!

Irriterende, altfor ofte service og manglende app, same selvsagt alle knappene, dårlig skjerm ifht dagens beste, ikke 12 v i bagasjerom og at den ikke kan dra en fornuftig henger


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA