Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste valget for en høy mann

Startet av Altern, mandag 10. august 2020, klokken 22:02

« forrige - neste »

Altern

Har ikke prøvekjørt noen enda, men er 195cm høy. Noen på den høyden som har en Hyundai? Ser hovedsakelig etter IONIQ... Hvordan er denne for en på min størrelse (kontra Kona og Leaf).. Må jeg se etter en Soul f.eks i stedet? (kjører sjelden langturer. Så å si bare frem og tilbake fra jobb). Budsjett maks 350 000

Tellus

Ampera-E er knall for høye personer. Til og med i baksete er det OK plass 😀

Altern

Har to barn også da. Og burde ha litt plass både til barnesete og evt. litt bagasje

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 10. august 2020, klokken 22:39
Ampera-E er knall for høye personer. Til og med i baksete er det OK plass
Støtter deg på den. Hadde en fyr på 1,98 som satt i min Ampera-E og han kunne sitte bak seg selv når han hadde stilt setet helt perfekt for seg selv

RJK

#4
Sitat fra: Altern på mandag 10. august 2020, klokken 22:02
Har ikke prøvekjørt noen enda, men er 195cm høy. Noen på den høyden som har en Hyundai? Ser hovedsakelig etter IONIQ... Hvordan er denne for en på min størrelse (kontra Kona og Leaf).. Må jeg se etter en Soul f.eks i stedet? (kjører sjelden langturer. Så å si bare frem og tilbake fra jobb). Budsjett maks 350 000

Her er det vanskelig å si noe bestemt, da det spørs veldig på hvor man har høyden. Er man jevnt fordelt, eller er overkroppen lengre enn beina, eller motsatt har lange berin men relativt kort i overkroppen.

Er bare 170 selv, og har små hender. Men har lang overkropp i forhold til beina. Jeg har ihvertfall en knyttneve og litt til med plass over hodet. Også i baksetet.

Men, den er noe trang mellom seterygg og sitteputen i baksetet, så om du er langbeint, så er det god mulighet for at eventuelle unger er det og, og da kan det sikkert bli ubehagelig trangt for de i baksetet.

Med litt forbehold, også om at dette først og fremst skal brukes som bil for en eller to i bilen, så burde det gå. Men test for å se hva du synes. Skal du ha unger i baksetet, så må det være 2 små, men ikke så små at de er i bakovervendte stoler. Større unger eller bakovervendte seter, så tror jeg du heller må se på E-Niro eller noe annet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Altern

De er i barnehagealder/småskolen, så begge vil ha forovervendt sete (snart). Økonomien har litt å si også, og basert på tester/anmeldelser osv så kommer ioniq høyt opp på lista. Har også tenkt på leaf (2018). Alt til ca 300 000 eller under er mest aktuelt. Kommer man opp i e-niro og kona blir prisen fort 400 000, og om det er en slik sum jeg skal ut med, blir det mer aktuelt med model 3...

elektro

Ville økt budsjettet til 390.000 og kjøpt en ENYAQ iV60 med ryggekamera og delingsnett som tilbehør. Ev. hengerfeste, hvis det ikke kan ettermonteres. Vinterhjul kan du kjøpe til vinteren igjen pent brukt til 10.000

Alternativt Model 3 til 399'000 med 0,25% rente. Eller brukt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

TheRealCoinman

Kia E-Niro er vel også relativt ok for høye personer, setet er ganske høyt i forhold til gulvet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA