Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slutt for Outlander i Europa fra september 2020

Startet av Jalla, mandag 10. august 2020, klokken 19:56

« forrige - neste »

Jalla

Mange har vel lest at Mitsubishi vurderer å trekke seg ut av Europa, og nå ruller ballen raskere enn hva mange trodde. Allerede fra september skal det være slutt for Outlander, ASX og Eclipse Cross i Europa.


Redan i september ska Mitsubishi sluta leverera modellerna Outlander, ASX och Eclipse Cross till Europa.
https://teknikensvarld.se/da-stoppar-mitsubishi-leveranser-av-outlander/

jman76

Outlanderen som aldri kom;

https://www.tv2.no/broom/11559952/?fbclid=IwAR0RKa7SbFNZR8NWVtKXt5hVgV9P8ygfeym1MJ3QM7Rn-cql88qv2pN46jk

Dette er nok kun første steg, ser ikke bort fra at flere japanske merker som lenge har vært i Norge nå kan bli borte. Ikke unaturlig at de retter siktet mot mer "lokale" markeder.

1000kwh

Ja, tror Honda også er over i Norge.

Det blir mer amerikansk og kinesisk fremover, tror jeg.

Roy

Mitsubishi forhandler sa i dag at saken ikke var avklart ennå. Det gjelder også Nissan, og poenget er nok å legge press på EU så de stiller samme krav til totalt utslipp for solgte biler likt for Europa som USA og Asia. Poenget med salg i Europa faller bort når de er ekstra strenge og når produsentene ser for seg ferdig elektrifisert i 2027, så sier EU nei det må bli 2025. Så setter de heller kroken på døra for Europa.

Vi får se hva de blir enige om :)

turfsurf

Sitat fra: Roy på fredag 02. oktober 2020, klokken 23:34
Det gjelder også Nissan, og poenget er nok å legge press på EU så de stiller samme krav til totalt utslipp for solgte biler likt for Europa som USA og Asia. Poenget med salg i Europa faller bort når de er ekstra strenge og når produsentene ser for seg ferdig elektrifisert i 2027, så sier EU nei det må bli 2025. Så setter de heller kroken på døra for Europa.
Ja EU bryr seg nok veldig om at et par produsenter som ikke har hengt med i svingene på elbiler slutter å levere biler i Europa.

Bakstreberske produsenter som dette kan bare reise og ryke for min del.

Kommer mange nye produsenter som lett fyller gapet, i tillegg til de mer fremoverlente eksisterende.

Virker helt tåpelig at EU skal fire på kravene og tilpasse seg Trump landet...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA