Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen vil ikke lade

Startet av EXCEL, mandag 21. september 2020, klokken 20:47

« forrige - neste »

EXCEL

Think City med Enerdel Lithium batteripakke.

Bilen har stått en stund og 12V batteriet måtte/er nå byttet.
Med lader tilkoblet lyser "temperatur indikator", pumpe starter ikke og kontaktorer slår ikke inn. Ved tenning på blinker power limit, pumpe starter ikke og temperatur indikator" lyser. (Se også bilder)

Gode råd tas imot med takk!
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017 oppgradert til MCU2/HW3, CCS og takfeste.
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

worry

Det begynner å bli vanskelig å få gode råd nå. De som virkelig kan disse bilene er ikke her lenger, virker det som.
Jeg tror Power Limit betyr at bilen er i "kryp hjem mode". Dvs det er en feil i batteriet som må rettes før bilen vil ta lading igjen. Kryp hjem(Limp home) kan bety at du kan kjøre hjem på den halvdelen av batteriet som ikke har feil. Men det må repareres før ny start eller lading.
De andre "rare" feilene kan bety fuktighet et sted. Sett bilen i et godt tørt rom en stund og se om det hjelper. Flere har erfart det. Men om det hjelper, så er det tegn på at noe må gjøres med vann et eller flere steder.
Uansett, du bør få tatt diagnose. Søk på forumet etter PCAN og adapter.
Think lithium

runeno

#2
Diagnose først, en visuell sjekk av batteri kan også være lurt. Batterikassen veier 285 kg, så du må få jekket opp bilen nok, så må du ha en jekketralle og flere paller, både små og store samt klosser for å få fjernet en og en pall når du senker ned. Det er to kabler som må løsnes, og løsne en jordingskabel som vises når kassen senkes ned. Etter batterikassen er tatt bort fra bilen, så åpnes den med å skru løs alle skruene rundt. Ta på hansker som beskytter mot støt, fjern kabler som kobler sammen batterimodulene. Etterpå er de ikke så farlige. Mål med multimeter. Fjern fuktighet i kassen og på kortene som du finner under plastdeksel.

Her er noen bilder når jeg gjorde det samme:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA