Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler

Startet av hELgenen, mandag 10. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

noia

Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på onsdag 23. september 2020, klokken 20:10
Sitat fra: hyeongnim på onsdag 23. september 2020, klokken 19:39
Utifra Facebook-gruppa å dømme er de fleste eierne veldig fornøyde, med unntak av de som er på verksted selvfølgelig. De fleste følges også godt opp av verkstedene.Tror dette går seg fint til, jeg. Største utfordring nå er kanskje at de ikke hadde et lager av varmeelementene som har røket, men det virker som det er mange av disse delene på vei.

Jeg tror nok imidlertid en Model 3 er et tryggere kjøp nå hvis du vil ha en bil som har tatt de verste barnesykdommene. Eller hvis du virkelig vil være safe er nok VW id3 en bil du bør vurdere.

Barnesykdommer kan jeg vel leve med - men å risikere å bli uten bil fordi deler mangler og det kun er en uke Polestar dekker bil - det er helt uaktuelt. Også uaktuelt og bruke egen forsikring på slikt. Når jeg kjøper NY bil (og det gjør jeg ca 1 gang 2 hvert år) - så er det fordi jeg vil ha en bil uten problemer. Ja, jeg tok vel kanskje en sjanse med ett nytt merke - men trodde i min egen uvitenhet at vi snakket om et merke i Volvo familien med tilsvarende kvaliteter på service og vedlikehold. Videre savner jeg informasjon fra Polestar - de burde jo fulgt opp de som har bestilt med informasjon om hvilke feil de har oppdaget og hvordan de håndterer dem. Full åpenhet hadde jeg forventet. Når så motor redaksjonen prøver å ta opp problemene så klarer sjefen sjøl å bortforklare det hele og fokusere på utleveringer. Nei - dette gir ikke tillitt i mine øyne.

Hva mener du med å bruke egen forsikring?

Forsikringsselskapene dekker ikke leiebil i det hele tatt med mindre du blir uten bil som følge av en erstatningsmessig skade. Feil i SW eller andre feil uten ytre årsak er ikke en skade som dekkes av forsikringen og dermed dekkes heller ikke leiebil. Og så lenge det er nybilgaranti som dekker feilene gjelder heller ikke maskinskadedekningen som ligger i Topp-/ Superforsikringene. Ergo heller ingen leiebil for forsikringsselskapenes regning.

Det er normalt sett riktig, men gjelder ikke for alle selskaper. Gjensidige har på sin toppkasko (bil pluss) 30 dager leiebil dersom bilen må på verksted, uavhengig om det er erstatningsmessig skade. SW-feil = leiebil. Punktering og leveringstid på dekk = leiebil. Det samme gjelder forsikringen som fulgte med P2 (men den varer jo kun i 30 dager). Det er ikke noe bonustap eller egenandel, skjønner derfor ikke helt hvorfor man på død og liv ikke skal bruke forsikringen som nevnt over her - samme hvem som betaler så lenge man ikke betaler selv  8) Mulig jeg er en litt enkel type

Forøvrig trist at såpass mange opplever problemer. Håper Polestar får orden på sakene fort. Har hatt min i snart en uke uten en eneste feil. Stor fornøyd med alt så langt (ikke for å skryte altså). Litt høyt forbruk, men det regnet jeg også med
Polestar 2 Launch Edition

Killa

Sitat fra: noia på torsdag 24. september 2020, klokken 11:34
Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på onsdag 23. september 2020, klokken 20:10
Sitat fra: hyeongnim på onsdag 23. september 2020, klokken 19:39
Utifra Facebook-gruppa å dømme er de fleste eierne veldig fornøyde, med unntak av de som er på verksted selvfølgelig. De fleste følges også godt opp av verkstedene.Tror dette går seg fint til, jeg. Største utfordring nå er kanskje at de ikke hadde et lager av varmeelementene som har røket, men det virker som det er mange av disse delene på vei.

Jeg tror nok imidlertid en Model 3 er et tryggere kjøp nå hvis du vil ha en bil som har tatt de verste barnesykdommene. Eller hvis du virkelig vil være safe er nok VW id3 en bil du bør vurdere.

Barnesykdommer kan jeg vel leve med - men å risikere å bli uten bil fordi deler mangler og det kun er en uke Polestar dekker bil - det er helt uaktuelt. Også uaktuelt og bruke egen forsikring på slikt. Når jeg kjøper NY bil (og det gjør jeg ca 1 gang 2 hvert år) - så er det fordi jeg vil ha en bil uten problemer. Ja, jeg tok vel kanskje en sjanse med ett nytt merke - men trodde i min egen uvitenhet at vi snakket om et merke i Volvo familien med tilsvarende kvaliteter på service og vedlikehold. Videre savner jeg informasjon fra Polestar - de burde jo fulgt opp de som har bestilt med informasjon om hvilke feil de har oppdaget og hvordan de håndterer dem. Full åpenhet hadde jeg forventet. Når så motor redaksjonen prøver å ta opp problemene så klarer sjefen sjøl å bortforklare det hele og fokusere på utleveringer. Nei - dette gir ikke tillitt i mine øyne.

Hva mener du med å bruke egen forsikring?

Forsikringsselskapene dekker ikke leiebil i det hele tatt med mindre du blir uten bil som følge av en erstatningsmessig skade. Feil i SW eller andre feil uten ytre årsak er ikke en skade som dekkes av forsikringen og dermed dekkes heller ikke leiebil. Og så lenge det er nybilgaranti som dekker feilene gjelder heller ikke maskinskadedekningen som ligger i Topp-/ Superforsikringene. Ergo heller ingen leiebil for forsikringsselskapenes regning.

Det er normalt sett riktig, men gjelder ikke for alle selskaper. Gjensidige har på sin toppkasko (bil pluss) 30 dager leiebil dersom bilen må på verksted, uavhengig om det er erstatningsmessig skade. SW-feil = leiebil. Punktering og leveringstid på dekk = leiebil. Det samme gjelder forsikringen som fulgte med P2 (men den varer jo kun i 30 dager). Det er ikke noe bonustap eller egenandel, skjønner derfor ikke helt hvorfor man på død og liv ikke skal bruke forsikringen som nevnt over her - samme hvem som betaler så lenge man ikke betaler selv  8) Mulig jeg er en litt enkel type

Forøvrig trist at såpass mange opplever problemer. Håper Polestar får orden på sakene fort. Har hatt min i snart en uke uten en eneste feil. Stor fornøyd med alt så langt (ikke for å skryte altså). Litt høyt forbruk, men det regnet jeg også med

Mener du at Gjensidige dekker leiebil så snart bilen må på verksted - uavhengig av årsak??
Skulle gjerne sett de forsikringsvilkårene.... (jeg bruker et annet selskap og får ikke dekket leiebil der)
Har du mulighet til å sakse inn utdrag fra deres vilkår som viser dette i klartekst - inkludert unntakene?

noia

Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 12:36
Sitat fra: noia på torsdag 24. september 2020, klokken 11:34
Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på onsdag 23. september 2020, klokken 20:10
Sitat fra: hyeongnim på onsdag 23. september 2020, klokken 19:39
Utifra Facebook-gruppa å dømme er de fleste eierne veldig fornøyde, med unntak av de som er på verksted selvfølgelig. De fleste følges også godt opp av verkstedene.Tror dette går seg fint til, jeg. Største utfordring nå er kanskje at de ikke hadde et lager av varmeelementene som har røket, men det virker som det er mange av disse delene på vei.

Jeg tror nok imidlertid en Model 3 er et tryggere kjøp nå hvis du vil ha en bil som har tatt de verste barnesykdommene. Eller hvis du virkelig vil være safe er nok VW id3 en bil du bør vurdere.

Barnesykdommer kan jeg vel leve med - men å risikere å bli uten bil fordi deler mangler og det kun er en uke Polestar dekker bil - det er helt uaktuelt. Også uaktuelt og bruke egen forsikring på slikt. Når jeg kjøper NY bil (og det gjør jeg ca 1 gang 2 hvert år) - så er det fordi jeg vil ha en bil uten problemer. Ja, jeg tok vel kanskje en sjanse med ett nytt merke - men trodde i min egen uvitenhet at vi snakket om et merke i Volvo familien med tilsvarende kvaliteter på service og vedlikehold. Videre savner jeg informasjon fra Polestar - de burde jo fulgt opp de som har bestilt med informasjon om hvilke feil de har oppdaget og hvordan de håndterer dem. Full åpenhet hadde jeg forventet. Når så motor redaksjonen prøver å ta opp problemene så klarer sjefen sjøl å bortforklare det hele og fokusere på utleveringer. Nei - dette gir ikke tillitt i mine øyne.

Hva mener du med å bruke egen forsikring?

Forsikringsselskapene dekker ikke leiebil i det hele tatt med mindre du blir uten bil som følge av en erstatningsmessig skade. Feil i SW eller andre feil uten ytre årsak er ikke en skade som dekkes av forsikringen og dermed dekkes heller ikke leiebil. Og så lenge det er nybilgaranti som dekker feilene gjelder heller ikke maskinskadedekningen som ligger i Topp-/ Superforsikringene. Ergo heller ingen leiebil for forsikringsselskapenes regning.

Det er normalt sett riktig, men gjelder ikke for alle selskaper. Gjensidige har på sin toppkasko (bil pluss) 30 dager leiebil dersom bilen må på verksted, uavhengig om det er erstatningsmessig skade. SW-feil = leiebil. Punktering og leveringstid på dekk = leiebil. Det samme gjelder forsikringen som fulgte med P2 (men den varer jo kun i 30 dager). Det er ikke noe bonustap eller egenandel, skjønner derfor ikke helt hvorfor man på død og liv ikke skal bruke forsikringen som nevnt over her - samme hvem som betaler så lenge man ikke betaler selv  8) Mulig jeg er en litt enkel type

Forøvrig trist at såpass mange opplever problemer. Håper Polestar får orden på sakene fort. Har hatt min i snart en uke uten en eneste feil. Stor fornøyd med alt så langt (ikke for å skryte altså). Litt høyt forbruk, men det regnet jeg også med

Mener du at Gjensidige dekker leiebil så snart bilen må på verksted - uavhengig av årsak??
Skulle gjerne sett de forsikringsvilkårene.... (jeg bruker et annet selskap og får ikke dekket leiebil der)
Har du mulighet til å sakse inn utdrag fra deres vilkår som viser dette i klartekst - inkludert unntakene?

Selvfølgelig:
"Med Bil Pluss får du leiebil tilsvarende din egen bil, inntil VW Passat-størrelse. Leiebilen har du
i hele reparasjons­tiden når skaden skjer i Norge og du lar oss ordne reparasjon hos et av våre avtaleverksteder. Ønsker du å velge verksted selv får du leiebil i inntil 30 dager når skaden skjer i Norden, uansett teknisk problem, så lenge bilen må på verksted"

De skiller selvfølgelig mellom erstatningsmessig skade og ikke, men i utgangspunktet får man leiebil uansett årsak, uten unntak. Syntes vilkårene er formulert litt misvisende, men jeg vet at det fungerer slik i praksis da jeg indirekte jobber med det
Polestar 2 Launch Edition

Scubamares

DA har jeg fått bekreftet at jeg får returnere bilen og får tilbake pengene mine.
Polestar beklaget hele opplevelsen, og skulle gå grundig gjennom alt for å forbedre seg.

Killa

Sitat fra: Killa på fredag 18. september 2020, klokken 12:15
Sitat fra: Oddaa på fredag 18. september 2020, klokken 11:40
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 18. september 2020, klokken 09:28
Sitat fra: Killa på torsdag 17. september 2020, klokken 19:46
Jeg fikk min bil for 3 dager siden, kjørt ca 40 mil og har vært godt fornøyd fram til i dag....
Eneste å pirke på fram til nå har vært de kjente tingene med at den lader til 100% selv om det er satt grense på 80% samt de løse bakvinduene. Dette meldte jeg tidligere i dag til Polestar Support, fikk kjapp respons fra dem og påfølgende time hos Nardo Bil i Trondheim på mandag førstkommende.

Men nå i kveld dukket plutselig følgende feil opp:

*Klimaanlegget inkludert vifta er helt dødt
*Setevarmen virker ikke
*Varme i rattet virker ikke
*Oppvarming av bakrute virker ikke
*Pilot Assist/ Adaptiv cruisecontrol virker ikke
*Skiltgjenkjenning virker ikke
*Det er ikke mulig å koble til mobilen
*Det er ikke  mulig på lade mobilen trådløst (ikke prøvd med kabel)
*Lyden i blinklyset er død

Blir nødt til å kontakte Polestar igjen i mårra da, tanker om bruk av angreretten melder seg... >:( :(

Flere som har opplevd noe av de samme tingene? Og eventuelt fått dem fikset?

12V problem mest trolig ! Skaff et voltmeter som plugges i 12V uttak og sjekk spenningen...
Jepp, dette er nesten garantert en og samme feil. Og 12 V er den opplagte kandidaten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dere har nok sikkert rett i at dette er ett og samme issue ja - nemlig 12v.
Men i hvilken grad kan vi stole på at dette er noe de greier å fikse ganske kjapt? Som jeg skrev her tidligere er det nok ganske mange som har fått lignende problemer og har måttet ha bilberger for å få fraktet bilen på verksted.
Jeg liker bilen og har lyst til å ha den - men vet ikke om jeg tør å stole på at Polestar har en rask løsning på dette....

Da har bilen fått en solid (iflg Nardo Bil) SW-oppdatering - fikk den tilbake fra verkstedet på tirsdag og etter det har den funket upåklagelig.
Må forøvrig skryte av jobben Volvo-verkstedet Nardo Bil gjør - de tok raskt hånd om bilen når den kom inn og i dag ringte de bare for å høre om alt var i orden og funket som det skulle. Kudos!

Ellers må jeg bare si at denne bilen er en ren nytelse å kjøre!
Håper nå bare at det ikke dukker opp flere negative overraskelser, men hvis så skjer virker det i alle fall som både Polestar Support og Volvo-verkstedet her i Trondheim har skjønt viktigheten av å ta tak i ting raskt og yte god service.

Ingeniøren

Sitat fra: noia på torsdag 24. september 2020, klokken 12:51
Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 12:36
Sitat fra: noia på torsdag 24. september 2020, klokken 11:34
Sitat fra: Killa på torsdag 24. september 2020, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på onsdag 23. september 2020, klokken 20:10
Sitat fra: hyeongnim på onsdag 23. september 2020, klokken 19:39












Selvfølgelig:
"Med Bil Pluss får du leiebil tilsvarende din egen bil, inntil VW Passat-størrelse. Leiebilen har du
i hele reparasjons­tiden når skaden skjer i Norge og du lar oss ordne reparasjon hos et av våre avtaleverksteder. Ønsker du å velge verksted selv får du leiebil i inntil 30 dager når skaden skjer i Norden, uansett teknisk problem, så lenge bilen må på verksted"

De skiller selvfølgelig mellom erstatningsmessig skade og ikke, men i utgangspunktet får man leiebil uansett årsak, uten unntak. Syntes vilkårene er formulert litt misvisende, men jeg vet at det fungerer slik i praksis da jeg indirekte jobber med det

Selvfølgelig skal du ha leiebil dekket om du har betalt for det gjennom forsikring, men ved garanti rep så stiller saken seg litt annerledes om bilen blir stående lenge på verksted.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Oddaa

Gjelder virkelig de samme reglene slik at en får leiebil fra forsikringen ved en garantireparasjon på samme måte som ved en skade?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Really

Du bør nok sjekke vilkårene dine, det er bare Max forsikringene som dekker slik, vanlig casko gjør det ikke.

Really

Hatt bilen i 14 dager i dag og nærmer meg de første 1000 km. Vært en del turer med henger også. Feil og mangler har det vært lite av, litt mulighet for bevegelse i bakrute og lading til 100% når det var angitt 80 en gang er småting. Synd med de som har fått mandagskomponenter, men var vel ingen grunn til å legge store mengder komponenter på lager, slik drives ikke industri i disse lean tider.

Barrabas

Hvirker som feil forekomsten av PS2 har minket da det er mindre aktivitet på feil rapporteringer og flere fornøyde kunder. Håper det er tilfelle. Det er ca 1300 biler på veiene nå. Skal hente min neste uke og har blitt lovet at den blir oppdatert med siste SW og kontrollert for kjente feil. Får bare hoppe i det og håpe at det går bra, men beholder min Golf GTE et par uker for sikkerhetsskyld. Det gjenstående på feil listen som bekymrer meg nå, er feilene som rapporteres rundt varme og kjølesystem for hovedbatteri.

Ingeniøren

Sitat fra: Barrabas på lørdag 26. september 2020, klokken 02:46
Hvirker som feil forekomsten av PS2 har minket da det er mindre aktivitet på feil rapporteringer og flere fornøyde kunder. Håper det er tilfelle. Det er ca 1300 biler på veiene nå. Skal hente min neste uke og har blitt lovet at den blir oppdatert med siste SW og kontrollert for kjente feil. Får bare hoppe i det og håpe at det går bra, men beholder min Golf GTE et par uker for sikkerhetsskyld. Det gjenstående på feil listen som bekymrer meg nå, er feilene som rapporteres rundt varme og kjølesystem for hovedbatteri.

De som skrek høyest har vel fått returnere bilene sine.... :)

Ellers tror jeg dette går seg til selv om det tar litt tid, både fordi programutvikling tar tid og normal ventetid på verksted er 2-3 uker og har nok økt en god del pga pågangen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

eekvang

Vår bil hentet ut fredag 16. september ble i dag hentet av Viking da det plutselig var beskjed om "Feil på drivsystemet". Connect-knappen i bilen fungerte ikke når jeg trengte det så måtte lete opp telefonnummer til Polerstar Assitanse og ringe selv. De sendte Viking med leiebil på lasteplanet. Bilen er fraktet til nærmeste Bilia-verksted som jeg skal ringe i morgen for å høre mer. Bilen hadde gått 402km.

Barrabas

Sitat fra: eekvang på mandag 28. september 2020, klokken 21:12
Vår bil hentet ut fredag 16. september ble i dag hentet av Viking da det plutselig var beskjed om "Feil på drivsystemet". Connect-knappen i bilen fungerte ikke når jeg trengte det så måtte lete opp telefonnummer til Polerstar Assitanse og ringe selv. De sendte Viking med leiebil på lasteplanet. Bilen er fraktet til nærmeste Bilia-verksted som jeg skal ringe i morgen for å høre mer. Bilen hadde gått 402km.

Uff ikke bra. mente du onsdag 16. september?. Tror det ble nevnt at det var ny SW den uken som du kanskje gikk glipp av? Uansett fint om du melder inn her hvordan det går etter at du har snakket med dem.

Thule

Sitat fra: Barrabas på lørdag 26. september 2020, klokken 02:46
Hvirker som feil forekomsten av PS2 har minket da det er mindre aktivitet på feil rapporteringer og flere fornøyde kunder. Håper det er tilfelle. Det er ca 1300 biler på veiene nå. Skal hente min neste uke og har blitt lovet at den blir oppdatert med siste SW og kontrollert for kjente feil. Får bare hoppe i det og håpe at det går bra, men beholder min Golf GTE et par uker for sikkerhetsskyld. Det gjenstående på feil listen som bekymrer meg nå, er feilene som rapporteres rundt varme og kjølesystem for hovedbatteri.

Nuvel.. Ser det rapporteres stadig om havarier på den norske fansiden på Facebook. Merkelig nok virker admins der å like negativ omtale av bilen dårlig kan det virke som, da det er en noe selektiv moderering/highlighting av poster.

Barrabas

Sitat fra: Thule på mandag 28. september 2020, klokken 23:02
Sitat fra: Barrabas på lørdag 26. september 2020, klokken 02:46
Hvirker som feil forekomsten av PS2 har minket da det er mindre aktivitet på feil rapporteringer og flere fornøyde kunder. Håper det er tilfelle. Det er ca 1300 biler på veiene nå. Skal hente min neste uke og har blitt lovet at den blir oppdatert med siste SW og kontrollert for kjente feil. Får bare hoppe i det og håpe at det går bra, men beholder min Golf GTE et par uker for sikkerhetsskyld. Det gjenstående på feil listen som bekymrer meg nå, er feilene som rapporteres rundt varme og kjølesystem for hovedbatteri.

Nuvel.. Ser det rapporteres stadig om havarier på den norske fansiden på Facebook. Merkelig nok virker admins der å like negativ omtale av bilen dårlig kan det virke som, da det er en noe selektiv moderering/highlighting av poster.

Såpass ja. Rart det ikke havner mer i media. Er vel bare en artikkel jeg har sett i Motor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA