Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Smartlader fungerer ikke fra fabrikk

Startet av espen2, mandag 10. august 2020, klokken 10:21

« forrige - neste »

Radial

Fikk oppdatering av BMS gratis ifm utfall av TMPS på ett hjul (som var software feil, og fiksa med ny versjon).
De sa de oppdaterte alt som var tilgjengelig, hyggelig gest.

Så fornøyd med min Forhandler egentlig, særlig verkstedet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Loth

Ja, det høres ut som de fleste forhandlere gjør dette gratis, og det er jo fint. Men litt rart at de ikke har en felles policy på det, men det kan virke som flere forhandlere i senere tid har gått med på å ta det gratis. Er jo egentlig bare en fillesak akkurat dette, har betalt selv og har ingen forhåpninger om å få penger tilbake, men det er en av flere småting som ikke gjør meg helt fornøyd. Men samtidig så må jo forvente en innkjøringsfase av et nytt bilmerke, biler skal jo alltid pushes ut så raskt som mulig før serviceapparatet nødvendigvis er 100% på plass :-)

1000kwh

Kan informere om at Branko i Tønsberg tar 500,- for dette. Ikke så imponerende, men å starte lading på nytt hvert 5-10. min er heller ikke kult.

1000kwh


Bingobongo

Om jeg forstår det riktig støttes ikke smartlading fra fabrikk, men man kan foreta en BMS oppdatering hos verksted for å fikse dette uten at det har innvirkning på garanti/reklamasjon? Jeg vurderer å kjøpe en ZS for bruk sammen med Easee lader.

1000kwh

Sitat fra: Bingobongo på torsdag 11. februar 2021, klokken 17:52
Om jeg forstår det riktig støttes ikke smartlading fra fabrikk, men man kan foreta en BMS oppdatering hos verksted for å fikse dette uten at det har innvirkning på garanti/reklamasjon? Jeg vurderer å kjøpe en ZS for bruk sammen med Easee lader.
Ganske sikker på at helt nye biler leveres med siste programvare.

Hele "smartlade"-saken var at bilen kuttet ladinga hvis strømmen stoppet. Så da måtte man i praksis låse opp og igjen før ladinga starter. Nå starter ladinga på nytt hvis strømmen brytes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA