Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av i-miev, praktisk rekkevidde.

Startet av valvolainen, lørdag 08. august 2020, klokken 16:16

« forrige - neste »

valvolainen

Mja, leaf er ute av bildet, trives mye bedre i en trilling av en eller annen rar grunn. Hvis jeg går for noe annet måtte det vært enda en golf, men dørgende kjedelig å ha to like biler, samtidig er det dobbel pris. Men der kommer jeg nå tur/retur omtrent uansett vær og føre. Og i dagens situasjon ser jeg jo også for meg hjemmekontoret videreføres i overskuelig fremtid(les gjennom vinteren) og da har man nok rukket å gjort seg opp en mening om vi beholder bilen eller bytter den i noe annet.
Men 80k er nok for meget, tror jeg skal prøve å finne en til rundt 50-60😊

Noldus71

Trillingen er en bra bil med generelt lite feil (med unntak av rust på bremseklosser i noen tilfeller). Den var opprinnelig priset til ca 250k men ble satt kraftig ned rundt 2014/2015 en gang, og nypris har vært ca 150k de siste 4-5 årene. Du bør kunne prute deg ned i 50k for en trilling som har gått langt, men det avhenger selvfølgelig mye av generell slitasje og hvor mye den er fulgt opp mhp service. Etter 4 år har jeg ikke sett noen tegn på redusert batterikapasitet på min trilling (gom var over 150km nå nylig), så den største innvendingen mot å kjøpe trilling er at den primært er ment for småkjøring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019


tomrh

#18
Vår 2012 i-MiEV er den morsomste å kjøre av våre biler. Etter 8 år og nesten 180.000 km er det bare 50 km praktisk rekkevidde igjen nå på sommeren, men kona bruker den daglig til jobb og er fornøyd.

Erfarte problemer:
Danner seg mye rust oppunder langs sidene ved batteriramma der bremserørene er festet, så bremserør (av stål!) måtte byttes ved 6 års EU, og man må egentlig ut med batteripakke for å få det til (~16000 kroner). Min forhandler gjorde det mye billigere, ved å bøye bremserørene utenfor pakken (~4000 kroner). Feste til AC kompressor ryker også typisk etter 3-5 år, vårt ble fikset på garanti. Hjullagre røk etter tur ca etter 150k km.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

valvolainen

#19
Takk for innspill og gode tips. Landet på en 2014 mod, og er strålende fornøyd. Etpar utfordringer:

1. -mye- dårlige veigrep enn jeg er vant med, så må avpasse farta litt i tomme rundkjøringer på natta. Vinterdekka står på, og det er ikke de beste dekkene lenger. Gøy med overstyrt bil endog :)

2. fm radio. Har fått på plass en 2din spiller, venter nå på dekselet til dashbordet fra kina, samt en iso overgang til kablene mot radio, og en loddbar usb plugg så jeg kan beholde det originale usb støpselet.
Noen som vet om dekselet fra f.eks ion eller c-zero passer i-miev?

3. ingen plass til høyrearmen. Fant endel referanser til noe toyotakoppholderarmlene her på forumet, så en av disse er på vei i container.

Idag mens jeg monterte dab antenne, så oppdaget jeg trekk-ut-koppholderen under varmedysen, det var en lettelse   :)

Har også igjen noen pakker med dynamat etter en bil jeg hadde for ti år siden, så dette skal inn i dører og på gulv/tak med tid og stunder.

RJK

Dette er jo trillinger, så tipper det ikke er problemer å bruke disse om hverandre, om du ser på ytre festemåte. Men her er jo nesten eneste stedet de kan skille seg fra hverandre utenom bytte av logo. Det kan derfor være at det ikke ser bra ut å bytte fra en annen bil enn akkurat en fra ditt merke, Mitsubishi.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA