Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maxus Euniq - ny elbil 400.000, perfekt for barnefamilier

Startet av ToWalkOrDrive, lørdag 08. august 2020, klokken 10:20

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Hvis jeg hadde blitt plassert tilbake i barnevogntidene hadde jeg garantert sjekket ut denne 482cm lange 7-seteren.
-Rad 2 er på skinner, så en får god plass til barneseter
Bilen er såpass høy (178cm) at en ikke trenger bøye seg for å sette inn ungen
- Med 3. seterad lagt ned er det gigantisk bagasjeplass, så en lett kan sette inn vogner og annen bagasje.
- Prisen er kun 400.000, og det er med masse utstyr, inkl skinn (hvis ungene søler)
- 325km rekkevidde WLTP (52kWh batteri)
- rask hurtiglading
- Tilhengerfeste
- Takboks
(med denne bilen er det nok ganske sjeldent du trenger henger og takboks :-)
Ser RSA har begynt å forhåndsselge nå. Levering rundt årsskifte virker det som.

https://maxus.no/modeller/euniq-7-seter/

https://motor.no/bilnytt-elbil-kina/dette-er-elbilen-mange-har-ventet-pa/122420

Tesla Model Y                         2021-

batterimannen

Mye bil for pengene og i et segment hvor det ikke er så mye konkurranse.

Selv hadde jeg ikke kjøpt sånn bil før jeg hadde hatt 3-4 unger (vi har 2). Synes at det burde vært mulighet for større batteri.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ToWalkOrDrive

Sitat fra: batterimannen på lørdag 08. august 2020, klokken 14:02
Mye bil for pengene og i et segment hvor det ikke er så mye konkurranse.

Selv hadde jeg ikke kjøpt sånn bil før jeg hadde hatt 3-4 unger (vi har 2). Synes at det burde vært mulighet for større batteri.

Ja, for de som ofte kjører veldig langt, eller vil bruke bilen på bilferier ser jeg behovet for større batteri. Men tror det vil være stort nok for veldig mange. De påstår jo rask lading på hurtigladere, men gjenstår jo å se ladekurve, spesielt med varmt og kaldt batteri. Det er nok veldig mye de har kunnet redusere prisen med ved å ha 52kWh batteri i stedet for f.eks. 95kWh (som BYD Tang).
Tesla Model Y                         2021-

Dieselgubben

Grei bil, ikke noe skjønnhet med de små hjulene.

Maks 400 kg hengervekt. I tillegg vil jeg gjerne se den testet i Ncap eller tilsvarende med tanke på sikkerhet. Det er litt rart at de ikke skryter  noe av sikkerhet på markedsmateriell....

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vaduz

Alt for lite batteri til en sånn type bil om det ikke er bil nummer to. Men ellers ganske optimal!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vaduz på søndag 09. august 2020, klokken 16:39
Alt for lite batteri til en sånn type bil om det ikke er bil nummer to. Men ellers ganske optimal!

Tja, hvis de klarer reellt 26 mil under de fleste forhold (325km WLTP) så er det ikke mange dagene jeg måtte ha brukt hurtiglader i løpet av fem år. Hvis en da deler det en sparer på lite batteri (ca 120.000 / for eksempel 100 hurtigladinger i løpet av 10 år, så ville jeg "tjent" 1000 kroner per hurtiglading (minus ca 100 kroner i lading per gang). Ofte ønsker en pause etter 26 mil også....hvis en har 2-3 unger i baksetet...og en fotball...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA