Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er dette ett godt tilbud?

Startet av BMW850, lørdag 08. august 2020, klokken 08:45

« forrige - neste »

BMW850

Hei!
Dama har fått tilbud på en ny 2020 E-Golf. Last Edition inkl. alt og skinnseter. 319.000,-.  Inkl. lakkforsegling. Er dette virkelig ett så godt kjøp som selgeren påstår? Bortimot 60.000,- i avslag, stemmer dette?!

Er dere fornøyd? Hva er reell rekkevidde på sommer/vinter? Og ikke minst, kan Tesla Wallcharger brukes til å lade Golfen?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hansrune

Tesla wall charger funker. Plug and play.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjafsaren

60' i avslag? En e-golf koster egentlig rett i underkant av 400? Har folk betalt det? :o

BMW850

Har ikke peiling jeg. Derfor jeg spør. Er med alt da - skinn, vinterdekk, dynamiske lys osv, osv.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Oddaa

Sitat fra: Tjafsaren på lørdag 08. august 2020, klokken 10:57
60' i avslag? En e-golf koster egentlig rett i underkant av 400? Har folk betalt det? :o
Da jeg kjøpte 2017 mod 190 km så ville en tilsvarende utstyrt 2017 300 km kostet 380.000,-

Om tilbudet trådstarter har fått er godt i dagens marked vet jeg ikke, men dette er vel de siste bilene og alternativet er bruktbil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

geear

Kanskje hvis hun har tenkt å beholde den lenge. Hvis ikke jeg redd den taper seg like mye som en e-tron eller Model X første året.. i kroner..

BGB

Det er et godt tilbud.

Salg av ordinær e-Golf er avsluttet og godt utstyrte modeller kommer til å holde seg svært godt i pris fremover. Skal ikke se bort i fra svak stigning i pris etterhvert heller. Husk at dette er Golf, VW sin joker og best likte bil gjennom tidene, og den siste i sin generasjon.

RJK

Sitat fra: BMW850 på lørdag 08. august 2020, klokken 11:06
Har ikke peiling jeg. Derfor jeg spør. Er med alt da - skinn, vinterdekk, dynamiske lys osv, osv.

Nå har vel E-Golf gått nærmere 250 K i kampanje før, så Exclusiveutgaven vil vel bli noe dyrere. Her i artikkelen, riktignok fra 2019, så starter den på 300 K for exclusive.

I motsetning til BGB, som i etter min oppfatning høres ut som VW-selger, så bør man se litt på realitetene. De kvitter seg med disse for å tømme lageret før ID.3 kommer, og dersom de ikke får de ut, så vil de lage store svimerker i lommene på VW. Jeg har absolutt null tro på at denne bilen kommer til å øke i pris. Den vil nok bare gå ned i pris, og det kan gå raskt. Veldig raskt. Og jeg tror ikke tilbudet er godt nok, men må mere ned frem til arvtakeren nærmer seg levering. Her kan det være lurt å ha is i magen.

"VW har satt prisen til 299.800 kroner, inkludert frakt og levering i Oslo, noe som er en besparelse på 27.900 kroner, ifølge VW."

https://www.elbil24.no/nyheter/vw-lanserer-eksklusiv-e-golf/71560944
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BGB

Nei, jeg er nok ingen VW selger og har heller ingen gevinst på på disse "spådommene". Lagrene er omtrent tomme for e-Golf og de kommer til å være borte lenge før ID.3 er på veien. Husk også at sistnevnte er mye dyrere, til og med som billigste variant.

Det er spekulasjoner det jeg skrev i innlegget over, men basert på hvor viktig Golf har er, både elektrisk og fossilt så vil den fortsette å være populær, spesielt når den ikke er å kjøpe over disk lengre.

Uansett, en bil som kostet i underkant av 400 000,- for noen år siden er et godt kjøp når du får den 100 000,- billigere.

RJK

Vi vurderer dette anderledes, det må være lov. Men kortrekkevidde-elbiler vil gå raskere ned i pris når det kommer flere nye modeller i løpet av året og neste år.

Mva/avgiftsinnføring kan gi en midlertidig prisoppgang, men jeg ser ikke at dagens elbiler klarer å holde seg godt i pris.https://elbilforum.no/Themes/blu/images/bbc/hr.gif

De som nå opplever at bilen de kjøpte for 100K mere, allerede selges så mye billigere, vil nok gremmes litt over et godt større verdifall enn de hadde håpet og trodd på. Og jeg tror de vil få et tilsvarende verdifall med ID-3 tilgjengelig.

For all del, jeg forventer og at min egen bil vil tape seg endel snart, selv om den fremdeles er veldig populær. Men jeg tror den har fordelen i bedre rekkevidde i utgangspunktet. Ergo er den ikke nødvendigvis like prissensitiv.

Klar over at Golf er og har vært en veldig populær bil i lengre tid, men tidene endrer seg. Raskt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: BGB på lørdag 08. august 2020, klokken 20:46
Nei, jeg er nok ingen VW selger og har heller ingen gevinst på på disse "spådommene". Lagrene er omtrent tomme for e-Golf og de kommer til å være borte lenge før ID.3 er på veien. Husk også at sistnevnte er mye dyrere, til og med som billigste variant.

Det er spekulasjoner det jeg skrev i innlegget over, men basert på hvor viktig Golf har er, både elektrisk og fossilt så vil den fortsette å være populær, spesielt når den ikke er å kjøpe over disk lengre.

Uansett, en bil som kostet i underkant av 400 000,- for noen år siden er et godt kjøp når du får den 100 000,- billigere.
Forskjellen er at en fossilgolf ikke har vært utdatert etter noen år på samme måte som e-Golf. Den er langt bak på alt som har med elbildelen av bilen å gjøre. Ingen dårlig bil, bare treg lading, manglende tempstyring, dårlig ytelse, ikke hengerfeste, kort rekkevidde, og som utgått modell vil mange tenke seg om to ganger.

RJK

Sitat fra: geear på søndag 09. august 2020, klokken 08:59
Sitat fra: BGB på lørdag 08. august 2020, klokken 20:46
Nei, jeg er nok ingen VW selger og har heller ingen gevinst på på disse "spådommene". Lagrene er omtrent tomme for e-Golf og de kommer til å være borte lenge før ID.3 er på veien. Husk også at sistnevnte er mye dyrere, til og med som billigste variant.

Det er spekulasjoner det jeg skrev i innlegget over, men basert på hvor viktig Golf har er, både elektrisk og fossilt så vil den fortsette å være populær, spesielt når den ikke er å kjøpe over disk lengre.

Uansett, en bil som kostet i underkant av 400 000,- for noen år siden er et godt kjøp når du får den 100 000,- billigere.
Forskjellen er at en fossilgolf ikke har vært utdatert etter noen år på samme måte som e-Golf. Den er langt bak på alt som har med elbildelen av bilen å gjøre. Ingen dårlig bil, bare treg lading, manglende tempstyring, dårlig ytelse, ikke hengerfeste, kort rekkevidde, og som utgått modell vil mange tenke seg om to ganger.

Akkurat det samme som jeg har vektlagt i min vurdering, så helt enig her.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BGB

Dere har gode poeng begge to, absolutt.

Jeg tror ikke at e-Golfen blir et samlerobjekt eller en bil som kommer til å gi noen stor gevinst, men det jeg derimot tror og vet er at i denne klassen (pris, rekkevidde) så er e-Golf den el-bilen som er mest bil - og mest kjent for folket. Det tror jeg gjør slik at det er et trygt valg for folk på et senere tidspunkt.

geear

Ja, det er en populær bil, og alle sitter ikke her inne og nerder seg før handel. Noen kjøper helt sikkert Golf fordi Golf er Golf. Vurderer å skifte Niroen i en ladbar hybrid, og egentlig er Golf en veldig passe bil som nummer to, trekker henger, kjekk å kjøre og parkere, men har til min overraskelse oppdaget at brukt Golf GTE jammen ikke er langt unna prisen for brukt Passat GTE, så verditapet må være mye mindre på Golf enn Passat.

BMW850

Man har ikke mulighet for å få hengerfeste på E-Golf?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA