Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Is Limiting Supercharging To 120 kW In Europe

Startet av Motorwatt, torsdag 06. august 2020, klokken 22:29

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder

Jeg får aldri over 120 på SuC. Model 3 LR.
Selv om lader aleine. Men det holder jo.

Facet

Akkurat dette jeg har opplevd på tur! Jeg var helt sikker på at det var noe galt med bilen men nå kan jeg i hvert fall droppe den serviceforespørselen  :)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

hemi

fikk aldri over 117 noen gang på tur nå, har fått mer før.

Counterpointer

Har fått 132 kW på V2 superlader (Slobrua /Kongsvinger) for en stund siden. Tror det var i April.

jkirkebo

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 06. august 2020, klokken 23:24
Jeg får aldri over 120 på SuC. Model 3 LR.
Selv om lader aleine. Men det holder jo.

Det meste jeg har sett på vår SR+ er 114kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

min TM3P har jeg sett opptil 126? er det vel på vanlig lader, og mer på v3 på liertoppen og ionity

turfsurf

Burde vel være lett å avkrefte / bekrefte. Vår TMX fikk lett 140kW+ både på SuC v2 og v3 fra rundt 20% SoC.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Facet

Jeg kan i hvert fall bekrefte med bilder. Dette er i Busdorf tirsdag 04.08. Jeg fikk 250 kW i Bamble 12.07.

https://imgur.com/a/0ciTAbg
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Tellus

Rart tesla gjør forskjell på Europa og USA. Er garantiene annerledes i Europa ?

Morten M.

Insideevs kan ikke anses som en troverdig kilde, og spesielt ikke artikkelforfatteren.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

hemi


smokey

Sitat fra: Facet på fredag 07. august 2020, klokken 09:55
Dette er i Busdorf tirsdag 04.08. Jeg fikk 250 kW i Bamble 12.07.

Busdorf er vel SuC v2 mens Bamble vel er v3. Gjør jo også en forskjell?

Fikk forøvrig 128 kW ved 14% på Guarroman/Spania (S85D, 2016) forrige uke, men kan jo ha blitt justert etter det. Ikke fått testet "max hastigheter" på SuC siden.
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

Øyvind.h

Dette må da være veldig enkelt å få verifisert? Greit nok at 120kW er bra effekt og holder i bøtter og spann for min del, men det er ikke bra om det stemmer at slike restriksjoner innføres uten forklaring eller varsel.
Visstnok lades det som før på Ionity.

Men angående inntjening - betaler vi ikke per kWh? Da stemmer ikke påstanden om at Tesla tjener mer penger på lengre lading. De kutter riktignok kostnader pga effektavgift og tjener bedre per kWh, men det blir ikke dyrere for kundene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olofm

Kjørte tur/retur Nord Trøndelag i ferien og ladet 4 ganger på SuC ver. 2. Fikk aldri mer enn 118 kw. Stusset litt på dette uten at det plaget meg noe veldig å stå litt ekstra for å få nok lading.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA