Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mjøsbrua stengt?

Startet av elektro, torsdag 06. august 2020, klokken 08:22

« forrige - neste »

elektro

Skal kjøre Kløfta-Skjåk 800 moh. med e-tron 55 i ettermiddag. I følge Google er E6 stengt ved Moelv og det er omkjøring via gamleveien på østsiden av Mjøsa derfra til Lillehammer. Stemmer det?

I så fall er ikke den veien nødvendigvis raskest, hverken . Alternativene er å kjøre Fv 33 Minnesund-Gjøvik over Skreia eller via Gardermoen til Grua og Rv 4 derfra til Gjøvik. På sistnevnte rute er jeg kjent, men egentlig ikke på de to andre selv om jeg har kjørt oppover Gudbrandsdalen en dullion ganger. Hva ville dere valgt?

(Starter med rundt 85% så må antakelig lade noen minutter uansett.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Hvorfor ikke benytte muligheten du har fått her, til å prøve en av de du ikke kjenner til?

Har vel kjørt begge rutene på vestsiden av Mjøsa, men ikke på østsiden, så hvorfor ikke velge østsiden oppover, og vestsiden utenom Grua sørover?

Tidsestimatet på alle rutene er så nært hverandre, at det spiller liten rolle hvilken rute du velger, så med mindre du føler du har det travelt, nyt turen og en annen utsikt enn du er vant til...

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Jeg har kjørt østsiden av Mjøsa fra Lillehammer til Moelv en gang det var mye kø på E6, bare for å teste.
Veien er helt kurant. Litt svingete og lavere snitthastighet enn E6, men stort sett fin vei. Tror du klarer å holde fin snittfart der. Går litt tregere gjennom/ut av Lillehammer, men ellers landevei.

Eneste jeg ikke likte der var dårlig føre og stedvis isete/ruglete, men det skyldes jo at jeg kjørte på vinteren. Ikke så koselig med isete svinger på mørke veier, men på sommeren forsvinner det problemet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jman76

Til info er Mjøsbrua nattestengt for en kortere periode fremover. Skal legges nytt dekke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA