Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på service (3. gangs) på pre-facelift E-golf?

Startet av xerxes, søndag 02. august 2020, klokken 17:20

« forrige - neste »

xerxes

Hei. Kan noen hjelpe meg på en søndag med å finne ut hva 3. gangs service på "gammel" e-golf ca vil koste?

VW driver et meget kryptisk system for service på e-golfer, alle fall når det gjelder å få vite hva det vil koste. Det blir jo ikke noe bedre av at de har en drøss med ulike servicesentre, med sine egne priser, som man må ringe til for å få vite pris.

Det er snakk om en bil med 190 km rekkevidde.

Den har gjennomført 2 servicer tidligere og nærmer seg nå sin 3. service i følge bilens varslinger. Det er sikkert fordi det er ca 1 år siden forrige gang. Kilometerstand på bilen er ca 40.000 km. Har ikke vært noen bemerkninger på bilen tidligere og den virker funke OK for meg.

Noen som har erfaring med hva prisen er for 3. gangs service hos VW?  Husker ikke hva de gjorde på 2. gangs service, men mener de kanskje byttet bremsevæske. Har hatt 3 års serviceavtale så har ikke betalt noe særlig hittil, utenom ekstra ønsker fra meg som pollenfilterbytte, og inspeksjon/smøring av fjæring eller noe slikt, som de tok ca 2000 kr for.

Vil tippe den koster et sted mellom 2000 kr eller 4000 kr? Bremsebytte er vel litt tidlig? (de ser for øvrig bra ut rustmessig).

elektrolux

Hva er det egentlig du ønsker gjort på bilen din? Nullstille indikatoren? Smøre dørhengsler, demontere og renske opp bremser? Bytte pollen filter?

Vurdert å bare gjøre det selv og bruke pengene på noe bedre?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på søndag 02. august 2020, klokken 23:20
Hva er det egentlig du ønsker gjort på bilen din? Nullstille indikatoren? Smøre dørhengsler, demontere og renske opp bremser? Bytte pollen filter?

Vurdert å bare gjøre det selv og bruke pengene på noe bedre?
For mange av oss kan det ha god verdi å gjennomføre serviceprogrammet og opprettholde nybilgarantien. Også med tanke på videresalg - personlig ville jeg aldri kjøpt en bruktbil der servicehistorikk manglet.

Hva servicen koster vet jeg ikke, skal ta den først om 6 mnd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

xerxes

Mest pga garanti. Og for å se hva det koster siden jeg drev og solgte bilen. Takk for info. Synes VW har et rotete og tilfeldig system preget av for mange aktører som alle har sitt eget "hemmelige" opplegg og sine egne begrunnelser. Verste er at de forventer at man skal måtte ringe rundt og grave etter simpel informasjon, og bli stadig satt over til andre eller få random svar.

Når VW Id3 kommer , som blir solgt direkte på nett fra VW (men leveres hos forhandlere) håper jeg de strammer opp ting noen hakk. Så kan forhandlerne heller selge ekstrautstyr, gå rundt i dress/skjorte, og kanskje etter hvert legge serviceprisene sine ut på nett.

Da var dagens rant over.

Oddaa

Sitat fra: xerxes på mandag 03. august 2020, klokken 16:37
Mest pga garanti. Og for å se hva det koster siden jeg drev og solgte bilen. Takk for info. Synes VW har et rotete og tilfeldig system preget av for mange aktører som alle har sitt eget "hemmelige" opplegg og sine egne begrunnelser. Verste er at de forventer at man skal måtte ringe rundt og grave etter simpel informasjon, og bli stadig satt over til andre eller få random svar.

Må si at jeg ikke helt skjønner hva du refererer til her. En epost med spørsmål til forhandler har alltid resultert i et svar med pristilbud på service for min del. Helt tilsvarende som for andre bilmerker jeg eier/ har eid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

xerxes

Sitat fra: Oddaa på mandag 03. august 2020, klokken 16:45
Sitat fra: xerxes på mandag 03. august 2020, klokken 16:37
Mest pga garanti. Og for å se hva det koster siden jeg drev og solgte bilen. Takk for info. Synes VW har et rotete og tilfeldig system preget av for mange aktører som alle har sitt eget "hemmelige" opplegg og sine egne begrunnelser. Verste er at de forventer at man skal måtte ringe rundt og grave etter simpel informasjon, og bli stadig satt over til andre eller få random svar.

Må si at jeg ikke helt skjønner hva du refererer til her. En epost med spørsmål til forhandler har alltid resultert i et svar med pristilbud på service for min del. Helt tilsvarende som for andre bilmerker jeg eier/ har eid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja er sikkert nornalt, forventet bare å finne det på nettet, måtte slippe ut litt frustrasjon, beklager ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA