Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er jeg helt alene?

Startet av dundun, onsdag 05. august 2020, klokken 11:43

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

dundun: grattis :+1: :+1: Jeg har sett E i butikk og på veien. Herlig bil som blir lagt merke til :+1: :+1:

Tjomsas

Sitat fra: dundun på fredag 11. september 2020, klokken 22:09
MG suger også livsgleden ut av deg, men det er jo verdt noen sparte kroner og noen ekstra kilometer rekkevidde.

E er åpenbart ikke er rasjonelt valg, men jeg synes det er rart at elbilkjøpere er så fordømt kjedelige.

Tror ikke det handler om kjedelig for de aller fleste. Honda e ER en liten bil, og mange har ikke råd til å betale så mye for en "kul" ekstra bil når man har barn og masse bagasje å drasse på :-)

Jeg syns det er en utrolig kul bil, og hadde glatt kjøpt den som en bil nummer to om vi hadde penger og behov :-)

dundun

Neida, og jeg forstår jo det, men folk kjøper Porsche i stedet for Model S selv om den er dårligere på stort sett alle metrikker - så jeg synes det er litt rart at man når man kommer til småbil ikke finner et større segment som velger litt med hjertet også.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

turfsurf

Sitat fra: dundun på søndag 13. september 2020, klokken 08:47
så jeg synes det er litt rart at man når man kommer til småbil ikke finner et større segment som velger litt med hjertet også.
Som nevnt tidligere er jo i3 litt i samme segmentet, og har solgt bra. Tror mere på at Honda ikke er ett merke de fleste har på radaren når det gjelder "kul og spennende". Og så hjelper det ikke at rekkevidden hører hjemme i 2016.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Kjekt å kjøre noe som skiller seg ut samtidig som det er et high end produkt.

Samtidig vil flertallet velge kjøretøy som gir mest for pengene, og der knuser den like store Skoda City go Honda'en
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daniel_0007

Sitat fra: elektrolux på mandag 14. september 2020, klokken 09:08
Kjekt å kjøre noe som skiller seg ut samtidig som det er et high end produkt.

Samtidig vil flertallet velge kjøretøy som gir mest for pengene, og der knuser den like store Skoda City go Honda'en

Enig bare synd at vw ikke ønsker å lage nok av dem, har hørt det er over 1 års vente tid på en av de samt prisen har blitt skrudd opp nå.
Men hadde heller valgt e fremfor enn av de trillingene.
Model 3 2019 LR Rwd

Øggen

Sitat fra: dundun på lørdag 08. august 2020, klokken 22:52
Har brukt den på helt vanlig måte i fire dager nå og brukt ca 25% av batteriet. For bybruk er ikke rekkevidde noen relevant metrikk.


Hei DunDun. Grattis med ny bil først og fremt.
He en kompis som he kjøpt en slik, og han lurte på om e visste om det gikk ann å stille maks ladding til 80% ?
Og om der va buffer i bunn eller topp? Veit du det?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

dundun

Har ikke sjekka, men tror ikke det er noen innstillinger på det. Bare plugger i og lar den lade jeg :)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Stiwaz

Sitat fra: Øggen på tirsdag 15. september 2020, klokken 17:38
Sitat fra: dundun på lørdag 08. august 2020, klokken 22:52
Har brukt den på helt vanlig måte i fire dager nå og brukt ca 25% av batteriet. For bybruk er ikke rekkevidde noen relevant metrikk.


Hei DunDun. Grattis med ny bil først og fremt.
He en kompis som he kjøpt en slik, og han lurte på om e visste om det gikk ann å stille maks ladding til 80% ?
Og om der va buffer i bunn eller topp? Veit du det?

Kan settes i både app og i bilen.

Håpløs

Da har jeg også fått hentet ut meg en Honda e advance, grå og 17"! Hatt den kun noen få dager, men foreløpig superfornøyd!

Ser elbilstatistikk sier 128 registrerte, så vi er ikke heeelt alene, men utifra aktiviteten her så virker det som det er solgt desidert færre.
Er kanskje ikke den «vanlig elbilisten»/personen som henger på elbilforumet som velger en Honda e ?
Har: Honda e Advance grå - 2020
Ex: BMW i3 grå - 2014

Vaduz

Honda E tiltrekker seg nok form over funksjon gjengen, og dette forumet her er ganske hardt dreid på funksjon og elbil nerding, så det er nok rett:)

batterimannen

Sitat fra: Vaduz på lørdag 02. januar 2021, klokken 18:14
Honda E tiltrekker seg nok form over funksjon gjengen, og dette forumet her er ganske hardt dreid på funksjon og elbil nerding, så det er nok rett:)

I tillegg ses funksjon opp mot pris. Tror flere kunne tenkt seg den som bybil eller bil nr 2 om prisen var en god del lavere.

Ser det står en i fellesgarasjen der jeg bor, så da er det i det minste èn av 66 beboere som gikk for Honda E.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

syklisten

Sitat fra: Håpløs på mandag 07. desember 2020, klokken 21:12
Da har jeg også fått hentet ut meg en Honda e advance, grå og 17"! Hatt den kun noen få dager, men foreløpig superfornøyd!

Valgte du tilvalget sykkelkrok/kule på din? Kjøpte du samtidig Honda sitt Thule-stativ? Er det noe spesielt som gjør at man _må_ kjøpe en av disse, eller kan man bruke hva som helst av sykkelstativ som går på kule?

Ser det er en del Honda e på Finn, men ingen med sykkelkrok.

Har du ladet utendørs i snøvær ennå? Jeg tenker på den litt upraktiske ladeluken på panseret som er litt utsatt.

dundun

Jeg må selge min etter familieforøkelse :( Elsker den, men ingen bil for en trebarnsfamilie!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Håpløs

Sitat fra: syklisten på fredag 08. januar 2021, klokken 09:26
Sitat fra: Håpløs på mandag 07. desember 2020, klokken 21:12
Da har jeg også fått hentet ut meg en Honda e advance, grå og 17"! Hatt den kun noen få dager, men foreløpig superfornøyd!

Valgte du tilvalget sykkelkrok/kule på din? Kjøpte du samtidig Honda sitt Thule-stativ? Er det noe spesielt som gjør at man _må_ kjøpe en av disse, eller kan man bruke hva som helst av sykkelstativ som går på kule?

Ser det er en del Honda e på Finn, men ingen med sykkelkrok.

Har du ladet utendørs i snøvær ennå? Jeg tenker på den litt upraktiske ladeluken på panseret som er litt utsatt.

Jeg har ikke kjøpt med sykkelkrok/kule. Uten at jeg vet sikkert, så vil jeg tro denne er som et hvilket som helst hengerfeste hvor flere typer sykkelstativ kan passe. Ser ut som et standard hengerfeste på bildene jeg har sett på Honda sine sider.

Har ikke ladet ute i snø/regnvær, hvis man skal det ville jeg nok ha vurdert «teltet» til ladeluken som er mulig å kjøpe.
Har: Honda e Advance grå - 2020
Ex: BMW i3 grå - 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA