Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PS2 på Finn

Startet av Pepsipepsi, tirsdag 04. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: batterimannen på søndag 09. august 2020, klokken 19:39
Sitat fra: Tåkeheim på lørdag 08. august 2020, klokken 23:06
La merke til at bilen var tilbake på finn.no tidligere i dag, merkelig at den var borte en periode.

Kanskje en kjøper som trakk seg? Har ikke solgt bil på Finn, men har solgt mye annet. Ofte folk sier at de tar "den" og sier når de kan komme osv. Dagen etterpå får man ikke noe svar i det hele tatt, eller kanskje et svar om at de fant noe annet eller har ombestemt seg.

Det er faktisk ikke lov, har man sagt man skal ha en ting på Finn og selger/kjøper er enig om pris så kan man ikke trekke seg. Da kan selger ta det til retten. Men det er jo en ting å gjøre det, kanskje ikke alle som gidder ta den fighten.
ioniq 5

Oddaa

Sitat fra: HelectriC på mandag 10. august 2020, klokken 19:50
Det er faktisk ikke lov, har man sagt man skal ha en ting på Finn og selger/kjøper er enig om pris så kan man ikke trekke seg. Da kan selger ta det til retten. Men det er jo en ting å gjøre det, kanskje ikke alle som gidder ta den fighten.
Lov eller ikke, dette virker å være mer regelen enn unntaket på Finn. Om du skal selge en kaffemaskin eller en bil...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

alagerqv

Ja, mange som ikke holder det de lover. Heldigvis har jeg i hovedsak møtt på folk som gjør som de sier. Ett lite depositum på noen hundrelapper kan være en løsning for å sikre seg. Lite nok til at folk kan Vippse, og stort nok til at de kommer som avtalt, selv om det gjelder en relativt dyr bil.

trykkertor

Vanskelig det der med finn.no

Vanligvis hvis jeg selger MC eller bil på finn, så står annonsen aktiv inntil det er skrevet formel kontrakt eller en pengesum av betydning er overført.
Men har vært borti et par tilfeller hvor folk har overført et mindre depositum. Setter da "Reservert" på annonsen. Da er det ofte folk som sitter på gjerdet våkner til liv og vil kjøpe likevel, selv om de viste laber interesse før "Reservert"-markeringen kom.

Kires

Da har Polestar kommet opp som eget merke på Finn. Overrasket over at det ikke har blitt lagt ut flere biler, folk er vel veldig fornøyde :)
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

1000kwh

Sitat fra: Kires på onsdag 12. august 2020, klokken 11:49
Da har Polestar kommet opp som eget merke på Finn. Overrasket over at det ikke har blitt lagt ut flere biler, folk er vel veldig fornøyde :)
Ganske normalt å ikke selge en bil man har hatt i noen dager :)

Kires

Med nye elbiler har det vært ganske vanlig de siste årene at de har kommet fort på Finn for flipping
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

1000kwh

Sitat fra: Kires på onsdag 12. august 2020, klokken 12:00
Med nye elbiler har det vært ganske vanlig de siste årene at de har kommet fort på Finn for flipping
Dårlig indikator på fornøydhet ;)

chargedup

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. august 2020, klokken 12:03
Dårlig indikator på fornøydhet ;)
Tror de fleste var fornøyd med sin E-niro feks, men jeg hadde hatt vanskelig å si nei til 50' eller ca 10-15% fortjeneste etter å ha brukt bilen i en måned eller to. Tipper det er mange som fornøyd tar sine (i mitt tilfelle I-pace) 60-70' og heller kjøper noe annet.
Jeg vet hvor mye jeg må jobbe for å tjene 60-70' etter skatt! Selv om jeg var fornøyd med bilen så vet jeg at den potensielle gevinsten fort blir borte (verditap fra 10% overpris som man kunne solgt for blir stort med en gang etterspørselen synker/tilgangen øker). De 60-70' gjør at jeg har gratis bil i ca 2 år (verditap fra 10-50' på model 3 feks på ett år avhengig av utstyr, kjøpspris, dagens nybilpris/salgstidspunkt).
For de som tjener bra/har god råd eller er vant til nyfossilbilverditap er kanskje ikke 50' i gevinst så mye, men for Ola Nordmann er 50' nok til at han kanskje har råd til en ferietur, et steg på veien til en Ferrari (evt Polestar 1 ;D) eller en annen drøm, evt bare ha gratis bil i et eller to år.

Sitatet: "Everything is for sale if the price is right" fra Lucio Tan tror/håper jeg mange lever etter. Om feks 50' i påslag er "right" må jo hver enkelt avgjøre.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

RJK

Sitat fra: chargedup på onsdag 12. august 2020, klokken 14:56
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. august 2020, klokken 12:03
Dårlig indikator på fornøydhet ;)
Tror de fleste var fornøyd med sin E-niro feks, men jeg hadde hatt vanskelig å si nei til 50' eller ca 10-15% fortjeneste etter å ha brukt bilen i en måned eller to. Tipper det er mange som fornøyd tar sine (i mitt tilfelle I-pace) 60-70' og heller kjøper noe annet.
Jeg vet hvor mye jeg må jobbe for å tjene 60-70' etter skatt! Selv om jeg var fornøyd med bilen så vet jeg at den potensielle gevinsten fort blir borte (verditap fra 10% overpris som man kunne solgt for blir stort med en gang etterspørselen synker/tilgangen øker). De 60-70' gjør at jeg har gratis bil i ca 2 år (verditap fra 10-50' på model 3 feks på ett år avhengig av utstyr, kjøpspris, dagens nybilpris/salgstidspunkt).
For de som tjener bra/har god råd eller er vant til nyfossilbilverditap er kanskje ikke 50' i gevinst så mye, men for Ola Nordmann er 50' nok til at han kanskje har råd til en ferietur, et steg på veien til en Ferrari (evt Polestar 1 ;D) eller en annen drøm, evt bare ha gratis bil i et eller to år.

Sitatet: "Everything is for sale if the price is right" fra Lucio Tan tror/håper jeg mange lever etter. Om feks 50' i påslag er "right" må jo hver enkelt avgjøre.

Sikkert lett når man kan bestille flere biler av diverse merker og modeller, å flippe de. Eller man har reservasjon på biler som antas å komme relativt likt. Kanskje kan en flipping eller to gjøre at man har råd til den dyrere bilen man egentlig var ute etter.

Men om det betyr at man blir stående uten elbil i x antall måneder, og har generelt mye kjøring som nå må foretas med ice-bilen, så taper man jo på økte driftsutgifter. Kanskje er de 50 K borte om man selv må vente 2 år til på neste elbil.

Ikke det at det er et reelt problem lengre, men det var det jo i en periode mulig pga veldig lange ventetider, som og var grunnen til at det var penger i å flippe elbilen med en gang. Spesielt var dette et utslag av store økninger i bomutgiftene, der elbiler fremdeles kjørte gratis. Da ble det et veldig press i etterspørselen etter elbil.

Nå er det mange av de nye elbilene som har ganske kort leveringstid, så det er fort bare snakk om noen få måneder til ny bil kommer, så tror det er langt færre som er villig til å bla opp såpass mye ekstra for å bli "først".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Pepsipepsi

Nå ligger det tre biler på Finn. Fra kr 550' til kr 620'. Ingen solgt. Merkelig.

mroek

Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 18. august 2020, klokken 23:04
Nå ligger det tre biler på Finn. Fra kr 550' til kr 620'. Ingen solgt. Merkelig.
Synes ikke det er så merkelig. De to til 620' har et påslag på rundt 50k, og det er ikke folk villige til å betale for å få bil noen måneder før. Den til 550' har nok et lavere påslag, men heller ikke der er folk villige til å betale.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tåkeheim

#42
Den til 550k har ett påslag på 49k. Den fremstår da etter min mening som det "dårligste kjøpet".
Den grå (thunder) til 620k er solgt.
Polestar 2

mroek

Er vel rundt 50k på de andre to også, tror jeg.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tåkeheim

#44
Det stemmer. Den grå er solgt i dag ser jeg på finn. Da blir den billigste (550k) dårligste kjøp i mine øyne da den har høyest % økning i prisen.

Edit:

Har kommet en ny Polestar 2 på finn i fargen Snow og denne har med vinterdekk i tillegg. Pris 548k ett påslag på 25.500,- Beste kjøpet for de som er utålmodige.
Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA