Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

PS2 på Finn

Startet av Pepsipepsi, tirsdag 04. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. august 2020, klokken 06:58
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 04. august 2020, klokken 18:50

Spent på hva hun synes om Model Y, den kan fort falle i smak :D For ikke å snakke om i3, hva er dommen til sjefen der?

Hun synes TMY er ok, og liker i3en, om enn ikke direkte vakker. I-Pace er favoritten, men likte og TMX og TMS.

Fåfengt å diskutere smak, men interessant at hun liker i3, Model Y og Model X, men ikke Polestar. Tror ikke man finner mange slike på dusinet :)

Nybilsalget har vel fått seg en (liten) knekk, mulig det reduserer interessen for og muligheten til flipping. Men det er da dømt til å dukke opp en opportunist på Finn.no snart.
TM3P "FSD"

LFC

Sitat fra: Pepsipepsi på onsdag 05. august 2020, klokken 18:05
Det bør nok være minst kr 50' i påslag for at noen gidder å flippe PS2.

En i Facebookgruppa som flipper for 18.000,- men bilen var ikke i den fargen jeg liker best eller nest best.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Tåkeheim

#17
Da ligger første på finn. Lagt ut for 620k. Konfigurerte likt som den og kom  frem til en nypris på 571.500,-. Påslag på ca 50k

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=187290338

Spørsmålet er hvor lang tid tar det før den er solgt..
Polestar 2

CorsoDante

Sitat fra: Tåkeheim på fredag 07. august 2020, klokken 18:46
Da ligger første på finn. Lagt ut for 620k. Konfigurerte likt som den og kom  frem til en nypris på 571.500,-. Påslag på ca 50k

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=187290338

Spørsmålet er hvor lang tid tar det før den er solgt..

Og til hvilken pris...

Alltid fornøyelig å lese grunnene til de som flipper (det er aldri økonomisk vinning...) :)
TM3P "FSD"

Counterpointer

Sitat fra: CorsoDante på fredag 07. august 2020, klokken 19:24
Alltid fornøyelig å lese grunnene til de som flipper (det er aldri økonomisk vinning...) :)
Du sier noe Litt «rart» at prisen er høyere en kjøpspris når ikke motivet er økonomisk........

hELgenen


Mange som har hatt dette som "hobby".

Aldri flippet og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

Counterpointer

Har flippet en og solgt flere, alle var delvis økonomisk motivert

Tåkeheim

Da er annonsen slettet. Solgt på 1 dag, hvis han ikke ombestemte seg.
Polestar 2

Roy Aasen

Hmmm---skal jeg prøve på 650000 kanskje, kun for økonomisk vinning  :laugh: :laugh:.








Men...... ved nærmere ettertanke...så beholder jeg den selv :)

CorsoDante

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 08. august 2020, klokken 12:33
Hmmm---skal jeg prøve på 650000 kanskje, kun for økonomisk vinning  :laugh: :laugh:.








Men...... ved nærmere ettertanke...så beholder jeg den selv :)

Hehe... Man må jo kjøre rundt i noe også, og det er et stykke opp i pris til en tilsvarende bra pakke, i hvert fall hva gjelder elbil. Med mindre man kan leve med den manuelle bakluka til Model 3.
TM3P "FSD"

hELgenen

Synes også pakka er ok,ikke fantastisk,men ok.
Er langt opp til EQC,og selv om den er større,er det ikke så mye ekstra plass. Vurderte EQC opp mot Polestar og landet på Polestar. Kan kjøpe en ekstra bil for mellomlegget.

Tåkeheim

La merke til at bilen var tilbake på finn.no tidligere i dag, merkelig at den var borte en periode.
Polestar 2

batterimannen

Sitat fra: Tåkeheim på lørdag 08. august 2020, klokken 23:06
La merke til at bilen var tilbake på finn.no tidligere i dag, merkelig at den var borte en periode.

Kanskje en kjøper som trakk seg? Har ikke solgt bil på Finn, men har solgt mye annet. Ofte folk sier at de tar "den" og sier når de kan komme osv. Dagen etterpå får man ikke noe svar i det hele tatt, eller kanskje et svar om at de fant noe annet eller har ombestemt seg.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

alagerqv

Den ligger der fortsatt. Står nå "Reservert".
Jeg tenkte at den først hadde alt, og da var jo 620k i nabolaget. Tror det er vanskelig å bestille nok utstyr til å bikke 620k om du har tid til å vente.

Jeg er så utrolig i tvil om det funker med Polestar 2 for oss, vi er lange i familien... Vanskelig valg om man skal vente til Mustang Mach-E dukker opp utpå nyåret som er noe større. Neppe like godt laget, men størrelsen er jo ingen ulempe.

Om jeg skal vippe den som kommer i august, så hadde jeg ikke hatt noen håp eller forventninger om å tjene 50k på det. Ville trodd at man i beste fall kunne rundet av kjøpesummen til nærmeste hele 5- eller 10-tusenlapp, men ikke stort mer enn det.

Trond.m

Jeg valgte å kansellere bilen for levering i september da den ikke lenger er aktuelll for meg. Det er nok mulig å tjene 30-40K med tidlig levering og mye  / riktig utstyr. Biler med lite utstyr og levering fra september tror jeg ikke det er noe å hente på. Det virker ikke som dette er en bil med lang leveringstid og det er heller ikke utsikt til mva med det første. Det som kan endre potensialet for gevinst er eventuell prisøkning på nye bestillinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA