Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SIM pin

Startet av storeulv, mandag 03. august 2020, klokken 10:33

« forrige - neste »

storeulv

Sikkert et NOOB-spørsmål dette her, men jeg forsøker: er det mulig å sette eller deaktivere SIM pin via menyene i bilen?

Jeg antar at pin-koden må tastes når man starter bilen, og tenkte derfor å deaktivere dette. Det er normalt lett om man har en mobil eller PC man kan sette SIM-kortet i, men ut fra det jeg forstår er det mini-SIM i bilen. Jeg har kun mobiler med nano-sim...
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

daktari

Sitat fra: storeulv på mandag 03. august 2020, klokken 10:33
Sikkert et NOOB-spørsmål dette her, men jeg forsøker: er det mulig å sette eller deaktivere SIM pin via menyene i bilen?

Jeg antar at pin-koden må tastes når man starter bilen, og tenkte derfor å deaktivere dette. Det er normalt lett om man har en mobil eller PC man kan sette SIM-kortet i, men ut fra det jeg forstår er det mini-SIM i bilen. Jeg har kun mobiler med nano-sim...
ja, stemmer det wr mulighet for det mener jeg å huske. Sjekk brukerhåndbok.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: storeulv på mandag 03. august 2020, klokken 10:33
Sikkert et NOOB-spørsmål dette her, men jeg forsøker: er det mulig å sette eller deaktivere SIM pin via menyene i bilen?

Jeg antar at pin-koden må tastes når man starter bilen, og tenkte derfor å deaktivere dette. Det er normalt lett om man har en mobil eller PC man kan sette SIM-kortet i, men ut fra det jeg forstår er det mini-SIM i bilen. Jeg har kun mobiler med nano-sim...

SIM-kortene kommer vel som nanosim med rammer for størrelsene over, slik at man kan brekke av rammen i den størrelsen over det man trenger. Du kan dervedbrekke av en ekstra ramme og komme ned i nano-sim størrelse. Når man skal sette det på plass igjen, så må man legge kortet i rammen du knakk av.

Er du redd det skal falle av, setter du en liten tape-bit på den siden som ikke inneholder kontaktene, altså baksiden. tape-biten må selvsagt dekke både kortet og rammen, og er tape-biten for stor, kan man trimme den med en saks eller kniv.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Jeg har aldri tastet pin på mitt, tror jeg.. eller, mulig jeg gjorde det første gang. Det er et Telenor Bedriftsnett abonnement med «trippel SIM».
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Bilen tilbyr å huske PIN-koden ved første gangs inntasting. Velges det, vil det i praksis fungere likt med å ha kortet uten PIN (så lenge det ikke flyttes mellom bilen og andre steder).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA