Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av BMW I3

Startet av Tesla P85D, mandag 03. august 2020, klokken 10:25

« forrige - neste »

Tesla P85D

Hei, skal ha en bil nr 2. Vurderer I3. Men har noen spørsmål:

Har 32 A 400 hjemmelader med type 2 kontakt. Passer den til I3?

Er det vesentlig forskjeller på 2017 kontra 2018/2019 modellene?

Rekkevidde, er det en type batteri pakke disse bilen blir levert med eller er det flere størrelser?

Noe utstyr som er et must?

Reel rekkevidde sommer og vinter?

Til slutt, noen svakheter ved disse bilene?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

fonberg

-i3s internlader kan ta i mot 11 kW (400V/16A)
-Den har Type 2 port, (samt CCS til hurtiglading).
-17 vs 18: 18 har vesentlig bedre langlys, mindre endringer i motorstyring, og noen kosmetiske oppgraderinger. Lettest å se er at 17 har runde lykter i støtfanger, mens 18 og nyere har avlange lykter samme sted.
-Det er 94ah batteri (brutto 33 kWt) som gjelder i 17 og 18.
-Utstyr er en smakssak. Jeg kjøpte "Fully Charged", da er "alt" med (dessverre også skinnseter, jeg liker bedre stoff). Harman Kardon lydanlegget er bra, anbefaler det (inkl. i FC-utgaven).
-Reell rekkevidde: 200-250 km om sommeren, 150-220 km om vinteren ved normal bruk.
-Svakhet er bakbremser pga. at de brukes lite da bilen har ganske kraftig regenerering. Spesiell dekkdimensjon gir lite utvalg samt ganske høy pris. Forbruk øker ganske mye med hastighet (fra rundt 90 og oppover).

Jeg er selv godt fornøyd med i3 som bil nr. 2, i par med Tesla Model S.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

Har hatt vår 14' siden den var ny. Driftsikker rakker med OK pendlingsrekkevidde. Hatt 0 problemer med den etter at barnesykdommene ble tatt hånd om (AC som ikke virket, en løs rattstamme og dørhåndtak som streika). Av vedlikehold er det byttet bremseklosser foran, og et sett dekk på sommer og vinter. Gått tett på 100k nå og er i daglig drift.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tesla P85D

Men har 18 modell like lang rekkevidde som 19 og 20?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

moonbuggy


Nytt batteri med netto rundt 39 kwt har økt rekkevidden på 19 og 20 modellene.
Jeg kjører over 300km på en ladning nærmest konstant i sommerhalvåret. I motsetning til Tesla så tømmes heller ikke i3 når den står stille. Uker jeg kjører lite, så kjører jeg fremdeles over 300km på en ladning, selv om det går både 14 dager eller mer mellom plugg inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA