Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva får plass i en i-Miev?

Startet av Stjerneglis, lørdag 21. april 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

Aspiranten

Sitat fra: Walker på mandag 20. august 2012, klokken 00:05
Det tror jeg neppe, Kirkebø! Da måtte en i så fall ta ut et forsete. - Er bildet tatt før du fikk Leafen?

Det er utvilsomt riktig at glassplater tåler mer i oppreist stilling enn liggende. Men disse panelene er ikke så dårlige at de tar skade av en normal kjøretur i liggende stilling. De får nok adskillig røffere behandling under omlastinger ved transportsentralene. Jeg tipper at selv Kirkebøs temmelig store skjerm overlevde hjemtransporten.



De panelene jeg har mottat har ihvertfall hatt pent behandlede esker, og det er faktisk en postmann som først gjorde meg oppmerksom på behandlingen disse tv`ene må ha. Så det er tydelig at de er obs på det i postsystemet.
Nissan Leaf

Stjerneglis

Sitat fra: Kito76 på mandag 20. august 2012, klokken 19:47
Til info: Kjøpte en baggasjematte hos Torshov bilrekvisita idag som passer perfekt til Imiev. Kostet kun kr 129,-.

Har du bilder av matta?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...


svingen

Gammel emne det her men moro og blåse litt liv syns jeg :)
skulle på en lit spesiell tur i dag,jeg og junior på 5 år skulle sykkel igjennom skogen og dama og minste på 2 år skulle hente oss på andre siden,(ca 4 km og sykkle) og så skulle vi treffe noe venner i byen og gå på en lengre trille tur. så da måtte den store emmaljunga vogna med,tok den med til bilen og tenkte ikke att det her kom til og gå,men joda var plass til den og sykklene ble bare heng bakpå når vi kom frem så alt gikk jo bra :)
skal sies att det var ikke plass til mye annet enn barnevogna baki ;)
Trengte ikke og ta frem sete osv,kun ta av dekkene på den.
er ikke ofte jeg bruker bensinbilen lengre nei,går sport i og ta elbilen :)


ehhh og ja,vi skal kjøpe merke lapper til skilt saken til sykklene ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Muffinman

Bumper denne. Levering av nybil er utsatt, og den gamle Corollaen er i ferd med å konke ut. Har tilbud om å leie en C-Zero; Hvor mye pes er det å få inn barnevogna bak der? Ser jo at det går med hjulene av,  men er det eventuelle begrensninger som gjør at enkelte vogntyper kan bli vanskelig å få med seg? Vi har en simo-vogn.

svingen

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. oktober 2015, klokken 12:03
Bumper denne. Levering av nybil er utsatt, og den gamle Corollaen er i ferd med å konke ut. Har tilbud om å leie en C-Zero; Hvor mye pes er det å få inn barnevogna bak der? Ser jo at det går med hjulene av,  men er det eventuelle begrensninger som gjør at enkelte vogntyper kan bli vanskelig å få med seg? Vi har en simo-vogn.

Det er ikke veldig mye pes,men det er ikke noe jeg ville ha gjort hver dag.
skal man på tur av og til er det ikke noe problem,vogna vår er vel noe av det større man får så den får plass.
Men er rimelig tynt med plass til andre ting da.

Tar nok bare 2 min selve jobben men er litt "iriterende" men er nok hva man er vant til :)

men skal du frem og tilbake til barnehagen men den her hver dag ville jeg eller kjøpt en barnehage vong (gjorde vi enda vi hadde stasjonsvogn) koster vel 200 kr på finn.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tjbrinkman

1 voksen, 2 barn, camping utstyr, kjøleboks og klær for en uke :)

Trac-Grabber : TowTruck in a bag
www.tracgrabber.no / www.brinkman.no

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

eivind85

Jeg har fraktet MYE rart i min C-Zero! Nevner noen ting:

- 2 stk europaller
- En tørketrommel
- Bandutstyr; komplett trommesett, PA-anlegg, keyboard og lyskastere for en decent minikonsert.
- Et helt faltpakket garderobeskap med skyvedører og alt på ca 450 kg fordelt mellom Leaf og C-Zero.
- Utallige turer til Ikea både med og uten barn, innkjøp av hagemøbler, stoler etc..
- 4 stk Voga designstoler
- 2,5 meter lange trestolper og masse diverse lister og byggevarer.

for å nevne noe..
Bor i Oppegård. Eier en Leaf 30kWh og en C-Zero som har gått hhv. 1.000 og 60.000 km

snoemann

Med baksetene oppe (faktisk med et bakovervendt barnesete i isofix festene - Recaro Privia) så fikk vi akkurat plass til en Emma Ljunga Citycross :)

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

espenri

Jeg får fint plass til en TFK Twinner Twist Duo søsken/tvillingvogn med begge setene oppe og barneseter i begge baksetene. Stellebagen går på gulvet og eventuell bag med klær går mellom barnesetene. Men da er det ikke rom for å handle stort mer en det som får plass i en bærepose :)

Nå har vi heldigvis behovet endret seg så vi har med en bugaboo buffalo vogn i stedet for tvillingvogna, og da har vi jo masse plass!

En ukeshandling er også akkurat hva som får plass i bagasjerommet, ca 5-6 bæreposer.

Går overraskende mye inn i denne lille rakkeren.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

65lars

"Går overraskende mye inn i denne lille rakkeren."

Yep, driver fremdeles med flytting og har fått inn to lange hyller i Zeroen her, hva som mangler, er  "strikkefeste" på innsiden i bakdøren. 
Må legge strikkene over vinsudpusseren i bakruta.
Men funker veldig bra, nesten ikke til å tro! :)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA