Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reell rekkevidde og ladehastighet

Startet av tom2912, søndag 02. august 2020, klokken 18:36

« forrige - neste »

1000kwh

Han har kjørt fort kort til å konkludere i hvertfall! Hadde jo bilen i 2,5 time

hELgenen

Synes ikke dette var ille..
Trodde den kunne ligge rett under I Pace
De ligner litt på hverandre på mange måter.
TM3 har jo et helt annet design og vesentlig mindre
luftmotstand. Videre er TM3 sitt batteri trolig bedre også.
Men ville aldri valgt en bil som ser ut som en padde med rynker (panelgaps). Så den kamelen svelger i alle fall jeg lett. Blir jo lite forskjell i kroner mhp driftskostnader gitt normal årlig kjørelengde uansett. Men om en skal dra Tesla km på bilen ,dvs lang årlig kjørelengde med europa turne ,så  velger en Tesla.

Counterpointer

Hadde vært interresant å gått over 10 stk P2 og 10 stk Model 3 med gapmeter og sett hva en konkret målt forskjell var.

Øyvind.h

Kan ikke si jeg synes Polestar ser ut som en padde med rynker. Greit nok at navnet høres ut som en stripper fra Vegas, og grillen er litt retro. Men alt i alt en lekker bil. Litt annen linjeføring enn Aston/Porsche linjene fra Tesla.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Det er TM3 som ser ut som en padde med rynker.
Har aldri sagt at Polestar er det.

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2020, klokken 15:23
Greit nok at navnet høres ut som en stripper fra Vegas

Jeg vet ikke hvor du holder deg når du er i Vegas, men jeg får assosiasjoner til Polarstjernen...

Oddaa

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. august 2020, klokken 18:22
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2020, klokken 15:23
Greit nok at navnet høres ut som en stripper fra Vegas

Jeg vet ikke hvor du holder deg når du er i Vegas, men jeg får assosiasjoner til Polarstjernen...
Samme her. At navnet skulle ha noe med Vegas og stripping å gjøre har aldri kommet for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Tafsern

Sitat fra: Oddaa på søndag 16. august 2020, klokken 18:55
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. august 2020, klokken 18:22
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2020, klokken 15:23
Greit nok at navnet høres ut som en stripper fra Vegas
Jeg vet ikke hvor du holder deg når du er i Vegas, men jeg får assosiasjoner til Polarstjernen...
Samme her. At navnet skulle ha noe med Vegas og stripping å gjøre har aldri kommet for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kom for meg, om det er lov å si.

RJK

Sitat fra: Tafsern på søndag 16. august 2020, klokken 19:04
Sitat fra: Oddaa på søndag 16. august 2020, klokken 18:55
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 16. august 2020, klokken 18:22
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2020, klokken 15:23
Greit nok at navnet høres ut som en stripper fra Vegas
Jeg vet ikke hvor du holder deg når du er i Vegas, men jeg får assosiasjoner til Polarstjernen...
Samme her. At navnet skulle ha noe med Vegas og stripping å gjøre har aldri kommet for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kom for meg, om det er lov å si.

Når du kaller deg "Tafsern", og kommer med den meldingen...

:police:


Hehehe!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

At ikke «stangstjerne» kan lage assosiasjon til poledancing og deres utøvere, gjør det svært vanskelig å se hvordan en kobler frosk og Model 3.

Bildesøk på poledancing star på Google gir dette som første bilde



Bildesøk på Tesla frog gir dette som første bilde

tom2912

Men tilbake til temaet....

Har dere sett noe mer til reelle rekkeviddetester og forbruk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tafsern

Sitat fra: tom2912 på mandag 17. august 2020, klokken 18:58
Men tilbake til temaet....

Har dere sett noe mer til reelle rekkeviddetester og forbruk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Anbefaler owners club på Facebook. Flere innlegg om erfaringer der :)

Tellus

Konstant hastighet rekkeviddetest. Model 3 har lengst rekkevidde (surprise), men oppnår minst rekkevidde i prosent av EPA rekkevidden.

https://www.gizmodo.com.au/2020/08/tesla-model-3-ranked-last-for-highway-range-accuracy-in-polestar-backed-study/

Jejl

Grunnen til at Teslaen oppnådde kortest rekkevidde i i forhold til EPA i denne testen må vel være at Teslaen er mer effektiv i bakker og akselerasjon. Noe denne testen ikke inneholdt i det hele tatt.

Counterpointer

Sitat fra: Jejl på tirsdag 18. august 2020, klokken 08:57
Grunnen til at Teslaen oppnådde kortest rekkevidde i i forhold til EPA i denne testen må vel være at Teslaen er mer effektiv i bakker og akselerasjon. Noe denne testen ikke inneholdt i det hele tatt.
Det er hevdet at det er et mønster at amerikanske biler gjør det bedre i EPA test og europeiske gjør det tilsvarende bedre i WLTP. Uten at dette har noen reell innvirkning på faktisk rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA