Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance og Track Mode

Startet av FinallyElectricYeah, lørdag 01. august 2020, klokken 16:03

« forrige - neste »

FinallyElectricYeah

Virker som performance utgaven av Y ikke kommer med Track mode. Dette er jo veldig synd (har blitt helt vilt bra på 3). Vet noen om det er planer om å få dette på plass også for Y?
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

FinallyElectricYeah

Beklager litt kjapt ute med spørsmålet, søkt litt rundt og ser ut til at dette er «på Track» 8)

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-track-mode-confirmed-elon-musk/amp/
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

ToWalkOrDrive

Sitat fra: FinallyElectricYeah på lørdag 01. august 2020, klokken 16:09
Beklager litt kjapt ute med spørsmålet, søkt litt rundt og ser ut til at dette er «på Track» 8)

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-track-mode-confirmed-elon-musk/amp/

Ja, og det verste er at en og får TMYP med hengerfeste, som gjør det for fristende...
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Y må få track mode med performance, ellers er det jo ikke vits med performance.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på tirsdag 04. august 2020, klokken 09:58
Y må få track mode med performance, ellers er det jo ikke vits med performance.

De ekstra store, fete, røde bremsekalipperne er jo grunn nok til å velge Performance, med eller uten track mode :-). Bilen aksellererer jo like fort om du har track mode eller ikke, og mye raskere enn Long Range, og dekkene og felgene er jo bedre og kulere for Performance uavhengig av track mode....og pedalene i alu.... Er og noen som antyder at Model Y er litt vel gyngete i svingene, så 1cm senking på performance er vel og ok for mange, uten at jeg har hørt hvordan forskjellene er mot LR.
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Jeg er ivrig bruker av track mode, gir lett beng i caliperfarge og felger, det å kunne dytte bias bakover og sende den sidelengs på våt asfalt er gøy, fikk bare inn én dag  på snø med v2 track moden dessverre. på tørt er det litt lite effekt, men gøy også.

Bare se på FB gruppa... folk FOLIERER caliprene sine røde... da er man performance orientert da, host hark :D

Lurer på om noen i det hele tatt har tenkt på pedalene i alu, vs vanlige pedaler ? selv de som folierer og jallalakker calipere virker ikke som bryr seg om akkuratt disse pedalene.

ToWalkOrDrive

#6
Sitat fra: hemi på onsdag 05. august 2020, klokken 17:41
Jeg er ivrig bruker av track mode, gir lett beng i caliperfarge og felger, det å kunne dytte bias bakover og sende den sidelengs på våt asfalt er gøy, fikk bare inn én dag  på snø med v2 track moden dessverre. på tørt er det litt lite effekt, men gøy også.

Bare se på FB gruppa... folk FOLIERER caliprene sine røde... da er man performance orientert da, host hark :D

Lurer på om noen i det hele tatt har tenkt på pedalene i alu, vs vanlige pedaler ? selv de som folierer og jallalakker calipere virker ikke som bryr seg om akkuratt disse pedalene.

Jeg koser meg med alu-pedalene mine :-) Ser så dølt ut med svarte slitte plastpedaler. Men har sett en kan kjøpe alu til å klikke på for non-performance dudes.
Foliere bremsekalipperne... wow... da tenker jeg på de som sprayer lilla plasti-dip på bmw-felgene sine. Er dessuten fortsatt mindre....

Prøvde forresten på drift-settingen i går på track mode, men var litt for tørr asfalt, så endte opp med litt kink i nakken :-)   Men virker jo gøy....synd jeg er bikket 40 🙃
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA