Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Koble bilen opp mot Google Home?

Startet av LFC, lørdag 01. august 2020, klokken 15:22

« forrige - neste »

LFC

Hei.
Noen som allerede har prøvd å koble bilen opp mot Google Home hjemme?
Hadde jo vært kult å sende kommandoer om forvarming f.eks ved å bare snakke til en Google home mini.

Noen som vet om dette vil funke?

Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

mroek

Jeg vil bli overrasket om det ikke vil komme til å funke - på litt sikt. Begge deler er jo tross alt Google, men jeg tipper at det ikke er mulig å få til å fungere nå helt i starten. Bilene som leveres har ikke ferdig software heller, og kan ikke oppdateres OTA. De må inn på veksted senere for å få oppdatert til en ny software.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

Sitat fra: mroek på lørdag 01. august 2020, klokken 16:31
....Bilene som leveres har ikke ferdig software heller, og kan ikke oppdateres OTA. De må inn på veksted senere for å få oppdatert til en ny software.

Tar Polestar en VW her?😊

mroek

Ja, i grunnen gjør de jo det. Men det skal visstnok ikke være så lenge til denne softwaren er klar, så biler som utleveres senere i høst vil nok være ferdig oppdatert.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

Det blir nok bra. For den det gjelder så er det kanskje å håpe at "alle" Volvo-verksteder fikser akkurat en biten.

RJK

Sitat fra: LFC på lørdag 01. august 2020, klokken 15:22
Hei.
Noen som allerede har prøvd å koble bilen opp mot Google Home hjemme?
Hadde jo vært kult å sende kommandoer om forvarming f.eks ved å bare snakke til en Google home mini.

Noen som vet om dette vil funke?

Dette er noe Polestar har sagt at skal fungere, om man bruker samme brukernavn og passord på begge tjenester. Det både sies i videoer der de forklarer bilens navigasjon opp mot Google, og noe hun samme dama sa da hun demonstrerte bilen for meg da jeg sjekket ut bilen på visningssenteret i Oslo.

Alt går via Googles servere, så det er bare å knytte bilen til samme bruker. Så skal du kunne styre både lys, gardiner og annet du har koblet til hjemme, når du sitter i bilen, og tilsvarende skal du kunne styre forvarmingen eller låsing/opplåsing av bilen, om disse er knyttet sammen i Google-profilen din.

Kan ikke si jeg hørte noe forbehold om at det ikke skal funke fra start.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: LFC på lørdag 01. august 2020, klokken 15:22
Hei.
Noen som allerede har prøvd å koble bilen opp mot Google Home hjemme?
Hadde jo vært kult å sende kommandoer om forvarming f.eks ved å bare snakke til en Google home mini.

Noen som vet om dette vil funke?
Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere. Det er null problem å bruke Siri (inkl HomePod) til å sende kommandoer til Tesla, så det er utenkelig at ikke Google kan gjøre det samme.

Sjekk Undecided YouTube kanalen til Matt Ferrel for sammenligninger mellom Google og andre smartstyringer

https://youtu.be/h7uc5T5VcD8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA