Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Styring

Startet av Tebbe, lørdag 01. august 2020, klokken 14:23

« forrige - neste »

Tebbe

Kjøpte nylig en czero. Bilen er veldig fin og tydeligvis passet på av forrige eier.
Men jeg syns den er litt treg i styringen akkurat rundt dødpunktet. Må liksom korrigere hele tiden.
Er det sånn hos dere andre også?
Jeg hadde en fiat 500 l som var sånn før. Forhandler sa at de "bare er sånn"..

engolf

Min iOn känns fin och lätt i styrningen. Hur ser framdäcken ut, ojämt slitage? Fel geometri på framhjulen kan göra att ratten känns trögare i vissa lägen (då hjulen kan dra i var sin riktning), men då måste inställningen vara ganska mycket "off".
Dåliga fjäderbenslager kan också inverka på styrningen.

Bolfus

Nå vet jo ikke jeg hvordan din bil kjennes, men sannsynligvis er den helt normal.

Trillingene har en betydelig dødsone, og er generelt trege i responsen - dette venner man seg fort til. Jeg kjørte C-zero som eneste bil i fem år før jeg fikk en i3, og først da skjønte jeg hvordan responsiv styring kjennes.

Når jeg nå setter meg inn i Trillingen igjen og kjører på motorveien så sitter jeg også å korrigerer hele tiden. Etter en stund har jeg dog vent meg til det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA