Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Styring  (Lest 91 ganger)

Tebbe

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Styring
« på: Lørdag 01. August 2020, klokken 14:23 »
Kjøpte nylig en czero. Bilen er veldig fin og tydeligvis passet på av forrige eier.
Men jeg syns den er litt treg i styringen akkurat rundt dødpunktet. Må liksom korrigere hele tiden.
Er det sånn hos dere andre også?
Jeg hadde en fiat 500 l som var sånn før. Forhandler sa at de "bare er sånn"..

engolf

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Styring
« Svar #1 på: Lørdag 01. August 2020, klokken 18:43 »
Min iOn känns fin och lätt i styrningen. Hur ser framdäcken ut, ojämt slitage? Fel geometri på framhjulen kan göra att ratten känns trögare i vissa lägen (då hjulen kan dra i var sin riktning), men då måste inställningen vara ganska mycket "off".
Dåliga fjäderbenslager kan också inverka på styrningen.

Bolfus

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Styring
« Svar #2 på: ſøndag 02. August 2020, klokken 01:34 »
Nå vet jo ikke jeg hvordan din bil kjennes, men sannsynligvis er den helt normal.

Trillingene har en betydelig dødsone, og er generelt trege i responsen - dette venner man seg fort til. Jeg kjørte C-zero som eneste bil i fem år før jeg fikk en i3, og først da skjønte jeg hvordan responsiv styring kjennes.

Når jeg nå setter meg inn i Trillingen igjen og kjører på motorveien så sitter jeg også å korrigerer hele tiden. Etter en stund har jeg dog vent meg til det.