Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.32.x

Startet av Motorwatt, fredag 31. juli 2020, klokken 22:33

« forrige - neste »

Lynkjapp

Sitat fra: Lynet på tirsdag 25. august 2020, klokken 21:34
32.2. er en tilbakegang når det gjelder fantombremsinger her  >:(

Er det andre enn meg som opplever at bilen gjerne sleiker seg opp mot siden av møtende vogntog uten å stresse så lenge man kjører på AP, mens hvis man kun bruker TACC så må man holde seg på kantstripa for ikke å få fantombremsing? Det virker som at bilen er mye tryggere på store møter hvis den får kjøre selv, mens den mener at hvis kjøttsekken i førersetet skal styre så må avstanden til møtende trafikk være flere meter for at den ikke skal panikkbremse (på høyde med trailerens bakhjul, jeez...).

JorEl

Sluttet å bruke TACC fordi jeg glemmer meg av og til ut. Tror den er i AP. Merker det fort i neste sving ;D
Henger sammen med at TACC gir meg litt for mange bremsninger og at min AP er 99% perfekt for mitt bruk. (ingen motorveier) Når jeg så en skjelden gang setter på TACC så ser jeg en runding som lyser opp og tror jeg har aktivert AP.
Forstod ikke hvor mye jeg bruker AP før jeg hadde en lånebil som ikke hadde det.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat(ingen motorveier)

Jeg kjører så mye på motorvei at jeg av og til tar noen sideveier for å sjekke om det skjer noe med bilens evne til å AP-kjøre på slike veier. Men det er stort sett det samme. Motorveier er derimot nesten perfekt etter hvert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hugin

Sitat fra: Lynet på tirsdag 25. august 2020, klokken 21:34
32.2. er en tilbakegang når det gjelder fantombremsinger her  >:(

Ja, det er også mitt bestemte inntrykk. Synes de siste oppdateringer har vært et skritt i riktig retning bortsett fra den siste, lasta ned 32.3 nå. Noen tanker rundt når Elon lanserer SW versjon som er «helt omskrevet»?
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

Motorwatt

Noen mener at skiltgjenkjenningen i 2020.36 er skrevet i ny software.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

2020.32.5 lastes ned i bilen min nå.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

o.b.lix

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 25. august 2020, klokken 08:27
Etter 32.2 så følger ikke bilen på kart i tunnel, på kartet "stopper" den ved innkjøring, og så hopper til utkjøring, flere som ser dette?

Fikk 32.5, uten at det hjalp. Flere som har slikt problem? Dvs at kartet ikke virker i tunnel?

Forøvrig merker jeg ingen forskjell på 32.2 og 32.5.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

trykkertor

Har 32.3 og kartet følger med bilen i tunnel.

Motorwatt

Min fungerer i tunnel (som den alltid har gjort).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder

Sliter med at talekomandoer ikke fungerer. Som om bilen ikke hører meg. Model 3.

Motorwatt

Lettere omskrevet har jeg samme problem...

Sliter med at talekomandoer ikke fungerer. Som om hun ikke hører meg. Model 84.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TøddiVedder

Bra det ikke bare er meg som blir ignorert. Satser på at det ordner ser i 2020.36

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA