Bilmerker > Hyundai KONA

Bluelink App

(1/2) > >>

knutset:
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

RJK:

--- Sitat fra: knutset på Torsdag 30. Juli 2020, klokken 15:29 ---Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

--- Slutt sitat ---

Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?

knutset:

--- Sitat fra: RJK på Torsdag 30. Juli 2020, klokken 19:07 ---
--- Sitat fra: knutset på Torsdag 30. Juli 2020, klokken 15:29 ---Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.

--- Slutt sitat ---

Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?

--- Slutt sitat ---
Det er bluelink ja. Har lest om bluelinkify som jeg ikke fikk prøvd før den ble slettet fra google play. Ser ut til at det var nå på Lørdag bluelink sluttet å virke.
Det som nå skjer ved innlogging med 4 tall er at den bare surrer Receiving vehicel status info et par min for så å komme opp med No response from the vehicle.

RJK:

--- Sitat fra: knutset på Torsdag 30. Juli 2020, klokken 20:31 ---
--- Sitat fra: RJK på Torsdag 30. Juli 2020, klokken 19:07 ---

--- Slutt sitat ---

--- Slutt sitat ---
Det er bluelink ja. Har lest om bluelinkify som jeg ikke fikk prøvd før den ble slettet fra google play. Ser ut til at det var nå på Lørdag bluelink sluttet å virke.
Det som nå skjer ved innlogging med 4 tall er at den bare surrer Receiving vehicel status info et par min for så å komme opp med No response from the vehicle.

--- Slutt sitat ---

OK. Generelle tips, siden jeg bare lånte 2020-modell i en uke + mens min 2019 var på service, og derved ikke kjenner denne appen godt nok. Sjekk om det løser seg etter å ha gjort tips 1. Funker ikke det, forsøk tips 2. Og om heller ikke det løser problemet, prøv ut tips 3.

1) Stopp appen ved å trykke på firkant (nede til høyre) og kryss ut appen. Start den igjen.

2) Gå inn på (for LG, andre telefoner kan være litt forskjellig) innstillinger for telefonen via tannhjulet, på !generelt" og gå inn på "Applikasjoner og varsler", videre inn på "Appinfo" og let opp appen og klikk så på den, og klikk på "Tvungen stopp". Bekreft at du vil stoppe den.

2) Avinnstaller appen. Restart mobilen. Reinstaller appen. Da tenker jeg den blir litt mere medgjørlig.

Terje Hagen:

--- Slutt sitat ---

Hei,
Jeg har de samme symptomene selv.
Fikk min 2020-modell i februar, og allerede under gjennomgangen med selger var problemet der.
Når jeg prøver å aktivere Bluelink, skjer det som du ser på bildet som er vedlagt.

Verst var det når jeg leverte inn bilen til service for å få dette ordnet.
Da fikk jeg beskjed om at: jo, de så feilen, men visste ikke hva som var galt, så de fikk ikke gjort noe med det.
Trodde aldri jeg skulle oppleve å høre noe slikt. Jeg har også skrevet til Hyundai Norge, men fikk beskjed fra dem om at dette må taes med forhandler.

Jeg er forøvrig, som deg, strålende fornøyd med bilen, men feilen jeg (og du) har skal kort og godt ikke finnes på en ny bil.

Seneste skrivet sendte jeg til forhandler 30/7, og dersom jeg ikke får noe fornuftig ut av dem nå blir det NAF neste.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning