Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bluelink App

Startet av knutset, torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29

« forrige - neste »

knutset

Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

RJK

Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

knutset

Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:07
Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?
Det er bluelink ja. Har lest om bluelinkify som jeg ikke fikk prøvd før den ble slettet fra google play. Ser ut til at det var nå på Lørdag bluelink sluttet å virke.
Det som nå skjer ved innlogging med 4 tall er at den bare surrer Receiving vehicel status info et par min for så å komme opp med No response from the vehicle.

RJK

Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 20:31
Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:07
Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?
Det er bluelink ja. Har lest om bluelinkify som jeg ikke fikk prøvd før den ble slettet fra google play. Ser ut til at det var nå på Lørdag bluelink sluttet å virke.
Det som nå skjer ved innlogging med 4 tall er at den bare surrer Receiving vehicel status info et par min for så å komme opp med No response from the vehicle.

OK. Generelle tips, siden jeg bare lånte 2020-modell i en uke + mens min 2019 var på service, og derved ikke kjenner denne appen godt nok. Sjekk om det løser seg etter å ha gjort tips 1. Funker ikke det, forsøk tips 2. Og om heller ikke det løser problemet, prøv ut tips 3.

1) Stopp appen ved å trykke på firkant (nede til høyre) og kryss ut appen. Start den igjen.

2) Gå inn på (for LG, andre telefoner kan være litt forskjellig) innstillinger for telefonen via tannhjulet, på !generelt" og gå inn på "Applikasjoner og varsler", videre inn på "Appinfo" og let opp appen og klikk så på den, og klikk på "Tvungen stopp". Bekreft at du vil stoppe den.

2) Avinnstaller appen. Restart mobilen. Reinstaller appen. Da tenker jeg den blir litt mere medgjørlig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Terje Hagen

Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

Hei,
Jeg har de samme symptomene selv.
Fikk min 2020-modell i februar, og allerede under gjennomgangen med selger var problemet der.
Når jeg prøver å aktivere Bluelink, skjer det som du ser på bildet som er vedlagt.

Verst var det når jeg leverte inn bilen til service for å få dette ordnet.
Da fikk jeg beskjed om at: jo, de så feilen, men visste ikke hva som var galt, så de fikk ikke gjort noe med det.
Trodde aldri jeg skulle oppleve å høre noe slikt. Jeg har også skrevet til Hyundai Norge, men fikk beskjed fra dem om at dette må taes med forhandler.

Jeg er forøvrig, som deg, strålende fornøyd med bilen, men feilen jeg (og du) har skal kort og godt ikke finnes på en ny bil.

Seneste skrivet sendte jeg til forhandler 30/7, og dersom jeg ikke får noe fornuftig ut av dem nå blir det NAF neste.

knutset

Sitat fra: Terje Hagen på søndag 02. august 2020, klokken 18:27
Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.

Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.

Hei,
Jeg har de samme symptomene selv.
Fikk min 2020-modell i februar, og allerede under gjennomgangen med selger var problemet der.
Når jeg prøver å aktivere Bluelink, skjer det som du ser på bildet som er vedlagt.

Verst var det når jeg leverte inn bilen til service for å få dette ordnet.
Da fikk jeg beskjed om at: jo, de så feilen, men visste ikke hva som var galt, så de fikk ikke gjort noe med det.
Trodde aldri jeg skulle oppleve å høre noe slikt. Jeg har også skrevet til Hyundai Norge, men fikk beskjed fra dem om at dette må taes med forhandler.

Jeg er forøvrig, som deg, strålende fornøyd med bilen, men feilen jeg (og du) har skal kort og godt ikke finnes på en ny bil.

Seneste skrivet sendte jeg til forhandler 30/7, og dersom jeg ikke får noe fornuftig ut av dem nå blir det NAF neste.

At forhandler eller verksted ikke vet hvordan en skal løse problem er mangel på interesse og kunnskap.
Selv har jeg fått ordnet dette på en merkelig måte kan en si.
Bilen ble sist brukt lørdag formiddag, mandag skulle jeg kjøre til forhandler og bilen var fullstendig død - mistenkte 12 volt batteriet  med en gang som jeg målte til 3 volt, koblet til en lader og alt fungerte som det skulle. Har mistanke om at 12 V batteriet er blitt tappet av div softvare i helgen. Mulig jeg får greie på dette på onsdag da jeg skal snakke med en som kan med dette.
Uansett da bilen døde og ble vekket til live med lader så har softwaren blitt resatt i bilen med det resultat at appen virker.
Bilen ble også sjekket i dag om det var noe EL forbruk fra 12 volt batteriet med alt avslått. Resultat her var 0 forbruk.
Ditt problem - mulig løsning er vel å drepe bilen ved å koble fra 12 v batteri for så å vekke til live etter et par min ved å koble til igjen. Ta dette opp med verksted da dette er en mulig løsning.

Terje Hagen

Ingen skal si at jeg ikke forsøkte, så jeg skal gi dette forslaget en mulighet også.

knutset

Sitat fra: Terje Hagen på tirsdag 04. august 2020, klokken 16:16
Ingen skal si at jeg ikke forsøkte, så jeg skal gi dette forslaget en mulighet også.

Du kan også resette softwaren som gir info til skjermen med en kulepenn. Du ser denne knappen på til høyre for skruknappen på høyre side på bilde. 

Terje Hagen

Sitat fra: knutset på onsdag 05. august 2020, klokken 14:39
Sitat fra: Terje Hagen på tirsdag 04. august 2020, klokken 16:16
Ingen skal si at jeg ikke forsøkte, så jeg skal gi dette forslaget en mulighet også.

Du kan også resette softwaren som gir info til skjermen med en kulepenn. Du ser denne knappen på til høyre for skruknappen på høyre side på bilde.

Nope, prøvd begge deler. Så ut til å fungere etter sw-reset, men det var bare en liten stund, og så var det tilbake til det samme. Uansett, takk for tipset.
Får ta en telefon til NAF og høre hva de foreslår.

Terje Hagen

Bare for å gi litt informasjon om hvordan dette gikk, så er det i orden nå.
Forhandleren byttet hele radioenheten. Den inneholder bla utstyret for kommunikasjon med mobilnettet.
Alt fungerer nå.
Fikk forøvrig også seneste versjon av sw til bilen. Vet ikke helt om jeg synes den var blitt noe bedre.
Kanskje snarere tvert imot. 3-delingen av skjermen har jeg alltid likt, men det er det slutt på nå.
Kun 2-deling med 2/3 + 1/3.
Radiokanalene kan jeg heller ikke sortere slik jeg selv vil. Hadde et system på det før, slik at kanaler som naturlig hørte sammen (samme sjanger), ble lagt etter hverandre.
Ellers er nok selve utseende blitt litt mer fancy, men noe mer positivt enn det ser jeg ikke.

Ann

Jeg sliter også med ustabil tilgang fra Bluelink app. Hyundai kundeservice aner ikke og toer sine hender, forhandler hjelper så godt de kan, men har ingen gode svar. Blir en tur til dem igjen nå, fikk ikke fjernstartet lading, dagens turer ikke registrert. Noe har skjedd over natten. Knurr.
Superfornøyd med bilen (2020-modell), men appen er ubrukelig pga ustabiliteten.

Terje Hagen

Høres ut som noe som er beslektet med problemet jeg hadde. (Også 2020 model).
Det var litt (unødvendig) diskusjon med forhandler, og jeg tok også kontakt med NAF, men heldigvis løste alt seg etter at de byttet enheten som hadde med kommunikasjon med mobilnettet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA