Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil bremser veldig opp før svinger nå for tiden

Startet av tgmachine, torsdag 30. juli 2020, klokken 11:33

« forrige - neste »

tgmachine

Har en Model 3, LR AWD med software 2020.28.5. Den er ekstremt forsiktig nå mens jeg kjører på TACC før krappe svinger og i svingen. Har også vært sånn siden 2020.8 tror jeg. Bremser godt opp og kjører veldig sakte gjennom svingen. Før så kjørte den raskere men bremset likevel mer komfortabelt opp.

Andre opplever det samme med sin Model3?

-tgmachine

Wisd0m


knegg

Enig, i en sving heromkring som fint går i 45km/t kjører den nå rundt 30-35...
2020 Model 3

sjokomelk

Flytt dette innlegget inn i riktig underfora - "Tesla SW og AP": https://elbilforum.no/index.php?board=123.0
Og legg det under rett softwareversjon.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

tgmachine

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 30. juli 2020, klokken 12:39
Flytt dette innlegget inn i riktig underfora - "Tesla SW og AP": https://elbilforum.no/index.php?board=123.0
Og legg det under rett softwareversjon.

gjelder mange versjoner, så går ikke ;)

-tgmachine

Elmo

Sitat fra: Wisd0m på torsdag 30. juli 2020, klokken 12:11
Min SR+ er også en stor pyse i med CC i svingene.
Min LR AWD er ikke pyse i svinger, men det er derimot jeg.
Bilen legger seg alt for langt ut i innersving og for langt inn i yttersving, så jeg tør ikke annet enn å overta hvis jeg kommer til å møte feks bussen.
Er nesten sånn at hvis jeg kunne møtt meg selv i svingen så hadde speilene gått.
PS. opplever dette primært på Slemmestadveien i Asker.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: tgmachine på torsdag 30. juli 2020, klokken 18:21
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 30. juli 2020, klokken 12:39
Flytt dette innlegget inn i riktig underfora - "Tesla SW og AP": https://elbilforum.no/index.php?board=123.0
Og legg det under rett softwareversjon.

gjelder mange versjoner, så går ikke ;)

-tgmachine
Vel, tråden hører like fult hjemme i "Tesla SW og AP"-seksjonen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thomas Parsli

Sitat fra: Elmo på torsdag 30. juli 2020, klokken 22:51
Sitat fra: Wisd0m på torsdag 30. juli 2020, klokken 12:11
Min SR+ er også en stor pyse i med CC i svingene.
Min LR AWD er ikke pyse i svinger, men det er derimot jeg.
Bilen legger seg alt for langt ut i innersving og for langt inn i yttersving, så jeg tør ikke annet enn å overta hvis jeg kommer til å møte feks bussen.
Er nesten sånn at hvis jeg kunne møtt meg selv i svingen så hadde speilene gått.
PS. opplever dette primært på Slemmestadveien i Asker.

Vår Model X oppfører seg på samme måte, både på Slemmestadveien og Røykenveien. Opplever det ikke som et problem andre steder.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA