Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot ion vil ikke lade.

Startet av offpist, søndag 26. juli 2020, klokken 14:37

« forrige - neste »

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ez_2433

Så klart... La ikke merke til det selv.

Takk Orbit!


Ez_2433

Hadde min på verksted for feilsøking (var rimelig sikker på hva som var feil), men også for å prøve meg på garanti. Hadde lest noe om 10 år og ubegrenset km. Det var ikke snakk om fikk jeg beskjed om...

Han kunne også da fortelle meg at de hadde funnet ut at bilen ikke tok til seg lading... No shit tenkte jeg. Bestemte meg ganske fort for å se på det selv.

Fikk ut kondensator i dag etter mye om og men. Den andre ser grei ut, så er usikker på om jeg skal ta risikoen med å ta den ut.


engolf

Nice!
Har du gjort detta med ombordladdaren i bilen, eller har du tagit ut den?
Jag hade bytt både kondensatorerna, den andra kan ju gå när som helst.

Ez_2433

Ja det vurderes sterkt...
Stemmer, alt er gjort i bilen uten å ta ut ombordlader.

Ez_2433

Da kom sikringen endelig. Satte inn, lys forsvant, men tok ikke til lading. Bytter siste kondensator, men samme resultat...

engolf

Har du raderat eventuella felkoder som kanske ligger lagrade i minnet?

Ez_2433

Godt poeng... Har ikke vært inne å sett på feilkoder.

Har du troen på at det kanskje kan fikse problemet?

engolf

Jag tror faktiskt att bilen kan avbryta laddning så länge det finns en aktiv felkod som har med ombordladdaren att göra. Testa radera eventuella felkoder och återkom gärna:)

Ez_2433

Utstyret mitt klarer ikke å få kontakt med bilen så klart...
Noen som har i Vestfoldsområde?

engolf

Jag har diagnostikutrustning, men bor i Drammen. Det är nog lite för långt för oss båda, med mindre du kan tänka ta risken och mötas halvvägs.

Ez_2433

Hvor mye skal du ha? Har to biler, så Drammen er ikke noe stress, så lenge jeg får planlagt litt.

engolf

Ska inte ha nånting:)
Ställer gärna upp för andra elbilägare i nöd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA