Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq selges det mange billige av på nettauksjoner. Erfaringer?

Startet av Electric cars in Norway, fredag 24. juli 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Det selges mange Hyundai Ioniq på de norske auksjons leveradørene om dagen :+1:

Antar det er inkasso biler siden de fleste har en nøkkel :D mangler det andre settet med dekk/felg  ;D og har ikke service historikk ;D. Eller en kombinasjon av de tre nevnte.
Kan det også være merkebutikker som selger bilene her eller bare inkasso? Eller tar jeg feil?

De blir alle solgt ser jeg :+1: mange gir bud. Bra :+1:

Og det er kanskje smart / et kupp å handle disse bilene. Jeg vet ikke. De har jo nybilgaranti.

Er det noen som har erfart dette og vil dele sine erfaringer med oss andre?

Stikkord for debatt:

- har dialog med merkebutikk om din auksjonskjøpte bil gått greit i tiden etter kjøp?

- hvor mye tjente du antatt tror du totalt sett ift de som ligger på Finn og selges i butikk?

- alt av garantier er greit eller?
- det ble ikke / det ble et katta i sekken kjøp*

- ser de har tatt tilstandsrapport på bilene, opplevde du at det stemte / ikke stemte.

- var du å så på / prøvekjørte bilen før du kjøpte?

- var det noe feil? Fikk du lov til å sjekke ev feilkoder via OBD2 kontakten? Det står ofte at de er slettet men de ligger jo på historielogg via diagnoseverktøyet.

- Andre forhold?


* Kjøpe katten i sekken, kjøpe noe usett og bli snytt. Uttrykket skriver seg trolig fra en historie om Till Eulenspiegel (1300-tallet), som sydde en katt inn i et hareskinn, la den i en sekk og solgte den som en hare.

automat

Hvor finner du disse bilene?  Hvor gamle er de? Hadde jo vært fint med link til noen av annonsene (evt screenshot), slik at man fikk et inntykk av bilene.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Electric cars in Norway

automat:  :+1: :+1: Jeg ville ikke legge med noen annonser da jeg skrev det innlegget for ville ikke stigmatisere noen av de norske auksjon selskapene (det er vel 4 stk, mener jeg og en med veldig tidlig bokstav i alfabetet er stor og de har jo kjøpt opp en annen stor en også). Det var vel da kansje 2 eller 3 på Finn som var på auksjon. I dag er det ingen.

Det var mer tips om hvordan gå frem ift de pkt jeg skriver i det innlegget.

Jeg ser forøvrig at det tenderer til litt høyere bruktpriser igjen på de eldste Ioniq.. det er bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA