Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bil "sover" ikke like raskt som før

Startet av tgmachine, onsdag 22. juli 2020, klokken 10:44

« forrige - neste »

tgmachine

Model 3 LR, AWD 2019 modell.


Installert her for leden dag oppdatering 2020.24.6.9 og viser seg at den har gitt problemer store problemer med å "sovne" skikkelig. I følge TeslaMate så var den online i over 11 timer siden i går kveld. Siden da har den tapt 4% fordi den ikke fikk lov til å sove.

Googlet litt. Fant dette:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-24-6-9.200111/

Ca. midt på siden står det om andre som også har opplevd dette.

Hva med dere andre?

Er det en bug? Eller bør man kontakte service?

-tgmachine

Autowinder

Gjort en reset av elektronikken? Holde bremsepedalen inne og trykk inn og hold begge knappene på rattet i ca 45 sekunder, til Tesla logo dukker opp på skjermen, så slipp. Det løser mye slikt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Tom

#2
Model 3 LR, AWD 2019 2020.24.6.9 Har gått ned fra 77% til 76% på 12 timer.. så min sover fint ser det ut for..
Har ikke tatt noe resett etter oppdatering.
Kjører ingen 3 parts software mot bilen.

Sitcom

Er det ikke Sentry Mode som fort kan sluke 1-2% i timen. Muligens mest hvis det er aktivitet rundt bilen (trær som vaier, biler/syklister/fotgjengere som glir forbi.

GL1

Ser det blir nevnt mange steder at 3.parts apper kan føre til høyere hvileforbruk. Har du lang erfaring med TeslaMate før oppdateringen?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

LeafSwe

Här i Sverige har det kommit flera kartuppdateringar sista dagarna, kanske det som hållt bilen vaken tillfälligt
3P+
3SR+

Tom

Først koble du av TeslaMate og ser om det hjelper..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA