Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mobilnøkkel og førerprofiler

Startet av gruffalo, torsdag 21. mars 2019, klokken 19:01

« forrige - neste »

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

oxnel

Det ser ut som dette fortsatt er et problem.  La inn kona med ny førerprofil, men vi må alltid manuelt trykke på skjerm for å bytte profil.
Andre med tilsvarende problem?   (har ikke installert siste oppdatering)
oxnel...

sjokomelk

Har du valgt "Koble nøkkel til førerprofil" i menyen? Det måtte jeg gjøre for automagisk skifte på Model X. Usikker på om dette valget finnes på Model 3.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Tom

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 16. juli 2020, klokken 19:42
Har du valgt "Koble nøkkel til førerprofil" i menyen? Det måtte jeg gjøre for automagisk skifte på Model X. Usikker på om dette valget finnes på Model 3.
Valget er på Model 3 og.

MbenzNo

Førerprofil tilknyttet mobilnøkkel har alltid fungert i min bil.

Side 49 i brukermanualen:

Koble en førerprofil til en nøkkel
Du kan koble en førerprofil til en spesifikk nøkkel (eller
nøkler), for å la Model 3 automatisk velge riktig
førerprofil når den koblede nøkkelen registreres, når du
nærmer deg bilen og åpner førerdøren. For å koble en
førerprofil til en nøkkel må du først kontrollere at du
bruker den ønskede førerprofilen. Naviger til Kontroller >
Låser, og trykk på +-ikonet. Du kan legge til en godkjent
telefon, nøkkelkort eller nøkkelfjernkontroll ved å følge
instruksjonene på skjermen. Når paringen er fullført,
trykker du på førerikonet for å koble nøkkelen til den
ønskede førerprofilen. Navnet på førerprofilen vises
under nøkkelen for å vise at de er sammenkoblet.

Tankeboks

Sitat fra: MbenzNo på lørdag 25. juli 2020, klokken 19:32
Førerprofil tilknyttet mobilnøkkel har alltid fungert i min bil.


Har fungert på min også siden dag 1 (september 19) , men samboers mobil virker som den har bedre bluetooth-sender eller noe sånt, for hun bruker å "nå" bilen først, og så risikerer jeg å bli klemt flat mot rattet likevel.

Vi løste det med å assosiere min førerprofil til min mobil, så fjernet vi profilen fra hennes så hun bare havner på easy entry og manuelt må velge profilen.

dette funker nok mest for at hun sjelden kjører bilen min, men vi tok altså valget som var minst ubehagelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA