Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQC AMG Edition - Kampanjeutgave

Startet av Toalmar, tirsdag 21. juli 2020, klokken 20:04

« forrige - neste »

Toalmar

Ser BOS har kommet med en kampanjeutgave av EQC nå til kr 699'
Hva burde man eventuelt ta med i tillegg hvis man bestiller bilen?
Skjønner at det er svært individuelt, men en gang skal bilen selges og det er da dumt om man ikke har valgt rett utstyr og prisen blir deretter.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Tror den modellen er veldig riktig utstyrt. Kan ikke se for meg at det er noe tilleggsutstyr som vil gi deg bedre restverdi i % av kjøpesum. Kanskje trådløs lading av mobil er lurt å ta med hvis det ikke er inkludert.

Toalmar

Har kikket en del på denne utgaven, og vurderer den seriøst. ønsker helst å få den i fargen designo diamond white bright, men det er ikke mulig i AMG Edition utgaven.
Selger har konfigurert en tilsvarende utstyrt bil inkl fargen vi ønsker, så da kan det se ut til at det blir en bestilling snart.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

mreinha

Vi har signert kjøpekontrakt på nybil denne uka, og fikk faktisk betydelig mer i rabatt på egenkonfigurert bil, enn det AMG kampanjen har. Mitt inntrykk er at det er lett å få gode rabatter på EQC for tiden, så her er det bare å gå i dialog med selger :)

Lykke til med kjøp!

hELgenen

Javel - interessant - kom gjerne med konkret eksempel.



Toalmar

#5
Sitat fra: mreinha på søndag 26. juli 2020, klokken 12:36
Vi har signert kjøpekontrakt på nybil denne uka, og fikk faktisk betydelig mer i rabatt på egenkonfigurert bil, enn det AMG kampanjen har. Mitt inntrykk er at det er lett å få gode rabatter på EQC for tiden, så her er det bare å gå i dialog med selger :)

Lykke til med kjøp!
Hadde satt pris på litt mere informasjon rundt din bestilling.
Pris før og etter rabatt kanskje?
Hvilke forhandler?

Venter i spenning på tilbakemelding  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

mreinha

#6
Sitat fra: hELgenen på søndag 26. juli 2020, klokken 12:44
Javel - interessant - kom gjerne med konkret eksempel.

AMG/Erik Arnesen kampanjene som kjører nå tilsvarer vel en rabatt på ca 4.7% (Nypris på 733 620,-). Som i og for seg er helt OK og tilsvarer det man får hos Møller på en e-tron uten noen særlig effort.

Vi har bestilt en godt utstyrt bil hos BOS, med nypris inkludert 20" piggfrie vinterhjul og levering på ca 830k. Denne fikk vi rett i underkant av 9% rabatt på, tilsvarende ca 75 000 ,-, som gjør at sluttsummen havner på ca 755 000,-. Noe jeg er meget godt fornøyd med :)



Toalmar

Sitat fra: mreinha på søndag 26. juli 2020, klokken 14:29
Sitat fra: hELgenen på søndag 26. juli 2020, klokken 12:44
Javel - interessant - kom gjerne med konkret eksempel.

AMG/Erik Arnesen kampanjene som kjører nå tilsvarer vel en rabatt på ca 4.7% (Nypris på 733 620,-). Som i og for seg er helt OK og tilsvarer det man får hos Møller på en e-tron uten noen særlig effort.

Vi har bestilt en godt utstyrt bil hos BOS, med nypris inkludert 20" piggfrie vinterhjul og levering på ca 830k. Denne fikk vi rett i underkant av 9% rabatt på, tilsvarende ca 75 000 ,-, som gjør at sluttsummen havner på ca 755 000,-. Noe jeg er meget godt fornøyd med :)
Hvilken BOS forhandler snakker vi om her?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

heiho

Vurderer å bestille en selv.

Hva slags vinterdekk og felger er det som medfølger på kampanjeutgaven?
Er det noen som har klart å få den billigere enn 699'?

Toalmar

I AMG Edititon er det 20 vinterhjul. Skal være Premium dekk
Ja har klart å få litt rabatt. spekket den ut i fra AMG Edition, men med annen farge (dyrere) og ett annet tillegg. Har vært på ett par andre forhandlere, men ikke fått noe napp på noe særlig god deal enda. Ser at Erik Arnesen har en EQC AMG Edition i ett par utgaver.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

heiho

Takk for svar, Toalmar.

Lov til å spørre hva du har lagt til?

Ref. disse to som EA har, hvor ser jeg tilgjengelige biler? Eller har du kanskje fått opplyst dette etter å ha vært i kontakt med de(?).

Toalmar

Sitat fra: heiho på lørdag 01. august 2020, klokken 17:31
Takk for svar, Toalmar.

Lov til å spørre hva du har lagt til?

Ref. disse to som EA har, hvor ser jeg tilgjengelige biler? Eller har du kanskje fått opplyst dette etter å ha vært i kontakt med de(?).
Har sendt deg en PM
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: mreinha på søndag 26. juli 2020, klokken 14:29
AMG/Erik Arnesen kampanjene som kjører nå tilsvarer vel en rabatt på ca 4.7% (Nypris på 733 620,-). Som i og for seg er helt OK og tilsvarer det man får hos Møller på en e-tron uten noen særlig effort.

Vi har bestilt en godt utstyrt bil hos BOS, med nypris inkludert 20" piggfrie vinterhjul og levering på ca 830k. Denne fikk vi rett i underkant av 9% rabatt på, tilsvarende ca 75 000 ,-, som gjør at sluttsummen havner på ca 755 000,-. Noe jeg er meget godt fornøyd med :)
Fikk tilbud i går fra Erik Arnesen på en bil konfigurert som AMG med litt ekstra.
Bilpris inkl vinterdekk før rabatt kr 752' Tilbud til kr 715' gir en rabatt på 4,9%
Kan ikke si jeg ble veldig imponert
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Vel, Mercedes har ikke satt opp prisene etter Corona, og det er uvanlig med mer rabatt på nye elbiler. Hvor mye rabatt fikk du på Model Y ?

Toalmar

Sitat fra: TM på lørdag 08. august 2020, klokken 12:36
Vel, Mercedes har ikke satt opp prisene etter Corona, og det er uvanlig med mer rabatt på nye elbiler. Hvor mye rabatt fikk du på Model Y ?
Etersom jeg reserverte Y før siste prisoppgang så kan man kanskje si jeg fikk rabatt pr i dag. Fra spøk til revolver. Tesla gir ikke rabatt såfremt man ikke kjøper rett før kvartal slutt eller kjøper Inventory vil jeg tro.
Grunnen til innlegget med rabatt er at det snakkes i disse EQC innleggene her inne at man enkelt får grei rabatt, noe jeg ikke får i hvertfall
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA