Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken ladestasjon for i3 94ah hjemme?

Startet av Elbilusikker, fredag 17. juli 2020, klokken 22:48

« forrige - neste »

Elbilusikker

Hvilken ladestasjon er å anbefale til BMW i3 94ah hjemme.
Tenker da på kvalitet, ladefart og pris.

Rav4_EV

Kvalitet: De fleste ladestasjoner er relativt ukompliserte og levetiden er lang. Du har uansett 5 års reklamasjonsrett.

Ladefart: Din daglige kjøring er avgjørende for hva slags ladefart du trenger. I tillegg begrenses dette av bilens ombordlader og tilgjengelig kapasitet hjemme. På en 16A ladeboks kan du regne 2 mil i timen.

Pris: Her mener jeg det er viktig å kjøpe både ladeboks og installasjonsjobb fra elektriker. Da slipper du å betale elektriker dersom produktet skulle feile.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Toalmar

Har hatt flere elbilladere på svært kort tid. i rekkefølge, BMW Wallbox, Zappi, Tesla TWC, Easee
De 2 første mens jeg hadde BMW i3, Tesla sin sammen med TM3, nå Easee sammen med BMW i3s. Må si jeg er svært fornøyd med Easee sin ladestasjon. Har integrert B-vern, egen app, Wifi tilkobling etc. Mulig å få til gunstig pris via flere tilbydere, Tibber, Circle K med flere
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Sitat fra: Toalmar på søndag 02. august 2020, klokken 23:40
Har hatt flere elbilladere på svært kort tid. i rekkefølge, BMW Wallbox, Zappi, Tesla TWC, Easee
De 2 første mens jeg hadde BMW i3, Tesla sin sammen med TM3, nå Easee sammen med BMW i3s. Må si jeg er svært fornøyd med Easee sin ladestasjon. Har integrert B-vern, egen app, Wifi tilkobling etc. Mulig å få til gunstig pris via flere tilbydere, Tibber, Circle K med flere

Ikke at jeg har noe med det, men blir nysgjerrig, så spør likevel. Hvorfor bytte lader? Flyttet mye på kort tid?

Med litt forundersøkelser, så skal man klare seg med å installere en boks hjemme, så bør den takle uansett elbil man velger. Men kan skjønne at man installerer en med lav ampere, og derved lav effekt, og så må oppgradere fordi behovet for større effekt er der.

Flytter man, så vil jo det å la laderen stå igjen, være forventet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på mandag 03. august 2020, klokken 01:29
Ikke at jeg har noe med det, men blir nysgjerrig, så spør likevel. Hvorfor bytte lader? Flyttet mye på kort tid?

Med litt forundersøkelser, så skal man klare seg med å installere en boks hjemme, så bør den takle uansett elbil man velger. Men kan skjønne at man installerer en med lav ampere, og derved lav effekt, og så må oppgradere fordi behovet for større effekt er der.

Flytter man, så vil jo det å la laderen stå igjen, være forventet.
Det er helt riktig, det har du ingenting med  :)
Neida du skal få litt info. Den originale BMW Wallboxen ble kjøpt svært billig på finn.
Da Zappi kom så hade jeg lyst på en lader med litt mere innstillinger, ikke bare plugg i og lad.
Da ble den første solgt på finn.no med fortjeneste. Zappi laderen syntes jeg ikke levde opp til forventingene, og når det ble Tesla så fikk jeg en Tesla TWC som betaling for en referanse, så den ble montert i istedenfor Zappi som så ble solgt på finn. Så ble Tesla solgt og TWC gikk også ut via finn. Den ble det selvsagt fortjente på så lenge den kostet kr 0,-
Easee tok jeg ut fra Tibber for bonuser opptjent, den er jeg kjempefornøyd med.
så nå sitter jeg med B-vern i sikringsskap + i Easee  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Sitat fra: Toalmar på mandag 03. august 2020, klokken 20:25
Sitat fra: RJK på mandag 03. august 2020, klokken 01:29
Ikke at jeg har noe med det, men blir nysgjerrig, så spør likevel. Hvorfor bytte lader? Flyttet mye på kort tid?

Med litt forundersøkelser, så skal man klare seg med å installere en boks hjemme, så bør den takle uansett elbil man velger. Men kan skjønne at man installerer en med lav ampere, og derved lav effekt, og så må oppgradere fordi behovet for større effekt er der.

Flytter man, så vil jo det å la laderen stå igjen, være forventet.
Det er helt riktig, det har du ingenting med  :)
Neida du skal få litt info. Den originale BMW Wallboxen ble kjøpt svært billig på finn.
Da Zappi kom så hade jeg lyst på en lader med litt mere innstillinger, ikke bare plugg i og lad.
Da ble den første solgt på finn.no med fortjeneste. Zappi laderen syntes jeg ikke levde opp til forventingene, og når det ble Tesla så fikk jeg en Tesla TWC som betaling for en referanse, så den ble montert i istedenfor Zappi som så ble solgt på finn. Så ble Tesla solgt og TWC gikk også ut via finn. Den ble det selvsagt fortjente på så lenge den kostet kr 0,-
Easee tok jeg ut fra Tibber for bonuser opptjent, den er jeg kjempefornøyd med.
så nå sitter jeg med B-vern i sikringsskap + i Easee  :+1:

Takker for svar. Ja, da skjønner jeg hva som har skjedd og trigget endringene. Og når du har kommet fra det med pluss (med elektrikertjenester tatt i betraktning og (?)), så har det ihvertfall ikke vært masse penger ut vinduet.

Da er jo alt fryd og gammen. :)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på tirsdag 04. august 2020, klokken 19:04
Takker for svar. Ja, da skjønner jeg hva som har skjedd og trigget endringene. Og når du har kommet fra det med pluss (med elektrikertjenester tatt i betraktning og (?)), så har det ihvertfall ikke vært masse penger ut vinduet.

Da er jo alt fryd og gammen. :)
Junior er elektriker så den kostnaden har vært ganske grei, er nok en del av fordelen her :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 04. august 2020, klokken 19:14
Sitat fra: RJK på tirsdag 04. august 2020, klokken 19:04
Takker for svar. Ja, da skjønner jeg hva som har skjedd og trigget endringene. Og når du har kommet fra det med pluss (med elektrikertjenester tatt i betraktning og (?)), så har det ihvertfall ikke vært masse penger ut vinduet.

Da er jo alt fryd og gammen. :)
Junior er elektriker så den kostnaden har vært ganske grei, er nok en del av fordelen her :)

Ja, da er vel det som takk for alle forhenværende og fremtidige middager, som han uansett hadde fått.

Ja, i så måte har jeg "tabbet meg ut". Har en datter som er veldig flink til tegning og mote, og sikkert havner i en jobb i den retningen. I tillegg skulle man fått unger som utdanner seg til elektriker, rørlegger og snekrer.

Hehehe!

Guttungen gikk på elektro, men tok en retning som gjør at han ikke kan ta elektroarbeid i hjemmet, så vidt jeg vet. Og nevøen min hoppet av maskin og mek, til tross for at jeg prøvde å overtale han til å fortsette. Men når de nå ikke vil, så kan man jo ikke tvinge dem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA