Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

StormFurby

#135
Sitat fra: Nodland på torsdag 14. januar 2021, klokken 12:46
Jeg har lagt merke til blant annet 2 små ting som det ser ut som ikke er på iX3 iforhold til X3, rattvarme og solgardiner i bakdørene. Litt rart om det skulle stemme men skal da klare og leve uten begge deler for det om.

Er det noen som vet hvordan vinterhjulene som følger med ser ut ? Og hvordan 20" sommerhjulene ser ut uten de mindre vakre kapselene, har ikke klart og finne noen bilder av de på the world wide web enda :p

Når det gjelder 19" vinterfelger virker det som det varierer litt, min forhandler sier jeg får 842 felgene, mens andre opplyser at 691 er nevnt. Når man ser på reviews varierer det mellom de to felgene, elbil.no kjørte i alle fall på 842.

842 er forøvrig samme felg som står på sommerhjulene til Charged. Tipper det går ann å pelle av aerodekslene der også hvis man ønsker, er vel minimalt med nytte av dem på vinteren.

Nodland

Sitat fra: StormFurby på onsdag 20. januar 2021, klokken 07:05
Når det gjelder 19" vinterfelger virker det som det varierer litt, min forhandler sier jeg får 842 felgene, mens andre opplyser at 691 er nevnt. Når man ser på reviews varierer det mellom de to felgene, elbil.no kjørte i alle fall på 842.

842 er forøvrig samme felg som står på sommerhjulene til Charged. Tipper det går ann å pelle av aerodekslene der også hvis man ønsker, er vel minimalt med nytte av dem på vinteren.

Høres bra ut det, 691 felgene hadde tatt seg fint ut med en omlakkering til noe mørkere :)

Og 842 felgene uten kapslene så jo ikke feil ut til vinterbruk.

:+1:
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Trond.m

Det står 842 på min kontrakt. De har da ikke kapsler utenpå så vidt jeg kan se.

Nodland

#138
ytre halvdel av felgen er kapslen tror jeg :)

Så felgen som du ser på bilen fra testen her er samme uten kapsler.
https://elbil.no/provekjort-her-er-bmw-ix3-pa-forste-norgesbesok/
Ihvertfall slik jeg ser det :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

StormFurby

Sitat fra: Trond.m på onsdag 20. januar 2021, klokken 10:00
Det står 842 på min kontrakt. De har da ikke kapsler utenpå så vidt jeg kan se.

Det lyse metallet er en form for "kapsel", skal kunne byttes/fjernes.

Trond.m

Er det noen som vet hvordan man får bort dette emblenet på siden av bilen. Det er jo helt uten verdi, og passer ikke på en bil som ellers har sorte detaljer. Er det limt på som modellbetegnelsen bak, så det kan fjernes enkelt ? Eller må det folieres sort ?

Nodland

Vil gjette at om en tar det vekk så sitter man igjen med noen hull i karosseriet, her må man
nok foliere 🙂👍 tenkt tanken selv, og de 3 små "sølvlistene" i fronten vil gjøre seg bra etter foliering.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Trond.m

#142
Ja, de har vel brukt samme forskjerm som på fossilutgaven, og der er det vel et luftinntak. Da får vi høre hva det koster å foliere. Kan vel ikke være all verden, men «i» logoen må vel kunne tas av før foliering ?
Kan rubberspray være et alternativ, eller er det enklere og penere å foliere ?

Nodland

Ja, 2 "aero" inntak på sidene som sender luft ut på siden forbi felgene. Og den underlippa i nede i fronten :)

Vil tro foliering er beste alternativ, på siden og lavt nede. Godt utsatt for salt og drit gjennom vinteråret, rubberspray tåler det ikke så godt i lengden.

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Unified86

Har også tenkt muligheten å foliere de alu-detaljene som er igjen. Mulig at bilen likevel har godt av noen kontraster på nedre halvdel som blir en overgang og står i stil med felgene(hjulkapslene) - derfor endte jeg også opp med å bestille med alu-nyrerammen. Dog blir det kjekt å se dere som er først ut med å foliere hvordan resultatet og helhetsinntrykket blir :)
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

Trond.m

Sitat fra: Nodland på torsdag 21. januar 2021, klokken 08:33
Vil tro foliering er beste alternativ, på siden og lavt nede. Godt utsatt for salt og drit gjennom vinteråret, rubberspray tåler det ikke så godt i lengden.
Nå ser jeg at å ta det av ikke er noe alternativ 😉
De er nok samme skjerm som på vanlig X3.

amvi

Vi tenker å bestille uten vinterdekk, kjøre med orginalfelgene (843) denne sommersesongen. Så bytte over til vinterdekk på orginalfelgene i høst og kjøpe andre felger til sommersesongen neste år. Tanker om det?
e-Golf 2015
BMW iX3 2021 - bestilt

StormFurby

#147
Sitat fra: amvi på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:59
Vi tenker å bestille uten vinterdekk, kjøre med orginalfelgene (843) denne sommersesongen. Så bytte over til vinterdekk på orginalfelgene i høst og kjøpe andre felger til sommersesongen neste år. Tanker om det?

På 20" sommerfelgene er det 275 dekk bak, ikke helt sikker på at det er spesielt gunstig på vinteren. Og prisen på 275 breie vinterdekk kan vel fort være ganske stiv.

oivindg

Sitat fra: StormFurby på torsdag 21. januar 2021, klokken 20:52
Sitat fra: amvi på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:59
Vi tenker å bestille uten vinterdekk, kjøre med orginalfelgene (843) denne sommersesongen. Så bytte over til vinterdekk på orginalfelgene i høst og kjøpe andre felger til sommersesongen neste år. Tanker om det?

På 20" sommerfelgene er det 275 dekk bak, ikke helt sikker på at det er spesielt gunstig på vinteren. Og prisen på 275 breie vinterdekk kan vel fort være ganske stiv.
Vi har 245/45-19 foran og bak på vinterdekkene på vår F25 X3 med originalfelgene som er 8.5x19 foran og 9.5x19 bak. Fungerer greit og er innafor det tillatte, men hvis jeg skulle kjøpt nye felger til vinterhjulene ville jeg valgt lik bredde på alle felgene. Og kanskje gått ned til 225 bredde hvis jeg skulle kjøre mye på snø.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

JorgenM

20" 255 vinterdekk på vår i-Pace, null problem det.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA