Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

Trond.m

#60
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. oktober 2020, klokken 10:49
Skal BMW og alle de andre virkelig ta opp kampen om kundene fremover må de kanskje være mer transparente i prisingen. Skulle det være noen der ute som har bestillt Ix3 og ikke har en like god deal som den som markedsføres nå,vel da føler man seg lurt med rette.
Kampanjer er vel noe alle leverandører har. Men prisnedsettelser før de første bilene blir levert er det få som praktiserer, uten at man samtidig kompenserer de som har biler i bestilling. BMW gir alltid prisgaranti, men i slike tilfeller går dessverre prisgaranti i kundens disfavør. Leverandører som Tesla og Polestar er bundet av lov om fjernsalg som gir angrerett. De vil av naturlige grunner la prisreduksjoner komme kunden tilgode, samtidig som de gir prisgaranti. Det er vel klart den mest kundevennlige løsningen.

Sungrazer

Jeg er så glad for at det ikke er noen som holder en pistol til hodet deres og tvinger dere til å kjøpe en IX3, eller er det det? Kan nesten høres sånn ut slik dere sutrer ;)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Trond.m


1317142119

Sitat fra: hELgenen på søndag 11. oktober 2020, klokken 10:49
Skal BMW og alle de andre virkelig ta opp kampen om kundene fremover må de kanskje være mer transparente i prisingen. Skulle det være noen der ute som har bestillt Ix3 og ikke har en like god deal som den som markedsføres nå,vel da føler man seg lurt med rette.
Du har ikke kjøpt mange nye biler håper jeg, for dette er helt vanlig. Man bør kunne forvente minimum 5% rabatt bare ved å sende en prisforespørsel til en hvilken som helst bilforhandler. Det meste jeg har fått på en fossilbil var 17% rabatt. Det var en helt ny og ettertraktet modell som krevde flere skift på fabrikken.

Storkunderabatten på iX3 FC er vel nå på rundt 590 000 mener jeg å huske. At ikke alle får dette er helt greit, for det er slik verden fungerer i absolutt alt vi gjør. Store kunder med potensielt mange salg får litt bedre rabatt enn en stakkar som kommer inn og skal ha én bil.

hELgenen

Sitat fra: 1317142119 på onsdag 14. oktober 2020, klokken 19:16
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. oktober 2020, klokken 10:49
Skal BMW og alle de andre virkelig ta opp kampen om kundene fremover må de kanskje være mer transparente i prisingen. Skulle det være noen der ute som har bestillt Ix3 og ikke har en like god deal som den som markedsføres nå,vel da føler man seg lurt med rette.
Du har ikke kjøpt mange nye biler håper jeg, for dette er helt vanlig. Man bør kunne forvente minimum 5% rabatt bare ved å sende en prisforespørsel til en hvilken som helst bilforhandler. Det meste jeg har fått på en fossilbil var 17% rabatt. Det var en helt ny og ettertraktet modell som krevde flere skift på fabrikken.

Storkunderabatten på iX3 FC er vel nå på rundt 590 000 mener jeg å huske. At ikke alle får dette er helt greit, for det er slik verden fungerer i absolutt alt vi gjør. Store kunder med potensielt mange salg får litt bedre rabatt enn en stakkar som kommer inn og skal ha én bil.

Jo - jeg har kjøpt mange nye biler , alt for mange. Og jeg har fått storkunderabatt på mellom 3% og 8%
Jeg liker ikke å få denne rabatten - jeg har råd til å kjøpe bilen uten rabatt og får ingen god følelse når jeg benytter meg av den. Jeg føler rett og slett det er urettferdig. Men det er nå bare meg - jeg ville heller sett at alle biler ble solgt til fast pris.


daktari

Send heller rabatten til et veldedig formål, eller elbilforeningen, (eller meg kanskje?)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Melder meg på lista over mulige mottakere av den "samvittighetskompensasjonen..."


LOL


Aner meg det blir med teorien, og ingen midler faktisk kommer min vei...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

bobakka

#67
Jeg har fått beskjed om at bilen min skal produseres uke 46 og ankomme Drammen havn i siste del av februar. Da blir det ny bil til påske :-) Virker som en kul bil å eie og kjøre med imponerende utstyrsnivå.
Bra at kampanjen nå ikke går under reservasjonsholderrabatten (og håper det fortsetter slik), fint at flere får anledning til en iX3 til en god pris.
Surt for de som har kjøpt iX3 helt uten kampanjerabatt, men jeg ventet i flere måneder på kampanje på i3 94Ah uten hell - men det endte med at prisen gikk opp (litt.) og jeg kjøpte likevel.
Rabatter og spesialavtaler er en del av salgsfremmende tiltak, på biler såvel som andre ting, like det eller ikke.. Flere enn meg som handler elektronikk på Black Friday og sportsutstyr på salg!

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

1317142119

Noen som har spurt hvorfor det tar så lang tid å få bilene?  Med i3 var levering ca 3 uker etter produksjon.

Med produksjon i uke 46, hva i all verden skal bilen bruke de neste 3 månedene på før levering? Er det "straffen" for at bilen produseres i Kina og har lang reisevei? Ikke misforstå, det er ikke lang ventetid for en nybil uansett. Det bare er overraskende at shipping skal ta så lang tid.

hELgenen

Transport med båt fra Kina til Norge via Europa tar vel fort 6-8 uker - altså ca 2 måneder.
Så ja - ting tar tid fra Kina

bobakka

#70
Sitat fra: hELgenen på mandag 19. oktober 2020, klokken 12:58
Transport med båt fra Kina til Norge via Europa tar vel fort 6-8 uker - altså ca 2 måneder.
Så ja - ting tar tid fra Kina
De skal vel sikkert fylle opp en båt også så blir ikke daglig transport.

Så nesten samme problemstillingen som Tesla uten produksjon i Europa, men i California og Kina.

Og for visse koreanske og japanske produsenter. Så en svært gammel og vanlig problemstilling ...

Litt raskere for BMW i3 som kunne sende trailere daglig med lass til Norge
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

1317142119

Har aldri kjøpt asiatisk bil eller bil produsert i Asia før, så det var helt nytt for meg.  Blir fort 5-6 måneder leveringstid på iX3 nærmest som minimum da? 2-3 mnd å vente på produksjon dersom ikke det skulle være uvanlig høy etterspørsel, noe som er helt vanlig, og enda 2-3 måneder å vente på transport og klargjøring i Norge.

Må raska på og bestille bil jeg da 🙂

Unified86

Ref. ny kampanje fikk jeg oppdatert tilbud for storkundefordel:
IX3 Fully Charged, med 3 års service, vinterhjul og levering for 595.000kr.
Bestiller man nå får man bilen i april/mai.

Jeg synes denne prisen står seg veldig godt, og selv om det ikke er en elbil fra bunn av, så får man heldigvis en bil på velprøvd plattform med veidig mye ekstra-utstyr for pengene.
Jeg har fortsatt ikke bestemt meg, og har ikke hastverk, er fortsatt interessert i Enyaq, ID.4 og TMY også. Spennende tider dog :)
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

daktari

Nå som konkurrentene er ute (id4 og Enyaq) så er BMWen ca 100-150.000 dyrere for fullutstyrt bakhjulsdrift.
Gleder med til Vergleichstestene kommer!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#74
Sitat fra: daktari på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 08:32
Nå som konkurrentene er ute (id4 og Enyaq) så er BMWen ca 100-150.000 dyrere for fullutstyrt bakhjulsdrift.
Gleder med til Vergleichstestene kommer!
Det stemmer, men bare 50-80K hvis du sammenlikner med id.4 Max. Det er jo ikke så mye, men det jo en større bil som ikke er en fordel for alle. Så det er kanskje mer avgjørende hvilket behov man har. Jeg har nok mer tro på framkommeligheten i snø med iX3. BMW sitt traction system har vist seg å være veldig effetivt. Tror ikke id.4 har noen spesielle innstillinger av ABS systemet, men det kan hende elektronikken gjør at dette endres automatisk når sensorene oppdager hjulspinn i lav hastighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA