Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

bobakka

Sitat fra: hELgenen på onsdag 02. september 2020, klokken 08:16
Tror også BMW må endre prisstrategi på iX3.
Den er helt akterutseilt mhp pris sammenlignet med hva en får hos konkurrentene i tiden som kommer.
Tipper det kommer kampanjer snart
Jeg syns jo iX3 med reservasjonsrabatt og storkunderabatt hvor jeg får FC for godt under 600' fremdeles står seg godt til andre - også Skoda. Forhandler sier at de har fått en del bestillinger så jeg kommer ikke til kjøre iX3 alene på veien. Noen som har noen opplysninger om bestillinger for reservasjonsrabatten gikk ut 31.08?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

ChrisEL

Sitat fra: bobakka på onsdag 02. september 2020, klokken 10:01
Sitat fra: hELgenen på onsdag 02. september 2020, klokken 08:16
Tror også BMW må endre prisstrategi på iX3.
Den er helt akterutseilt mhp pris sammenlignet med hva en får hos konkurrentene i tiden som kommer.
Tipper det kommer kampanjer snart
Jeg syns jo iX3 med reservasjonsrabatt og storkunderabatt hvor jeg får FC for godt under 600' fremdeles står seg godt til andre - også Skoda. Forhandler sier at de har fått en del bestillinger så jeg kommer ikke til kjøre iX3 alene på veien. Noen som har noen opplysninger om bestillinger for reservasjonsrabatten gikk ut 31.08?

Jeg er helt enig. Hvis jeg hadde fått et tilbud på under 600' inkl vinterhjul hadde nok jeg hoppet på.
Desverre var ikke dette mulig da jeg var i kontakt med forhandler for et par uker siden (jeg hadde ikke reservasjon, men storkunderabatt).

hELgenen

Noe av problemet er jo denne rabatten noen kan få...
Jeg kan få storkunderabatten,men det er en så ekkel bismak over det hele med store rabatter til noen og ikke 4wd at jeg valgte å stå over det hele..Jeg er dessverre laget slik at også fordeler som er til gunst for meg selv kan oppleves urettferdig og følgelig må svelges med en bismak. Jeg gjorde det med i3,men likte det ikke. Bedre om de kunne kjøre rabatter til alle mener nå jeg

moonbuggy

Tull med rabatter. Egentlig ris til egen bak i det lange løp. Da får man kunder som løper rundt og henter tilbud fra "gud og hvermann", med masse ekstra kostnader for bileverandør, pluss forhandlinger med ørten organisasjoner om rabatter. De som føler seg lurt, og har betalt mer enn andre, gir mye negativitet. Gjør som Tesla. En pris ut til kunden, "Take it or leave it". Kundene vet hva de har å holde seg til, og man slipper utrolig mye arbeid i å håndtere "forhandlinger"...
I sum, best for alle.

Electric cars in Norway

moonbuggy :+1: ser den - ja da hadde det vært enklere.

Men jeg tror det alltid vil være "flåte" rabatter og andre typer irdninger for å nå enkelte grupper. Dette fremmer mer salg. Bare se hva rabatter man kan få ved å være med i en landbruks medlems organisasjon. Uten å nevne navn :-)  Det er mye penger å spare. Det samme gjelder enkelte fagforeninger samt andre medlems org.

I steden for å irritere seg over dette så har jeg heller meldt meg inn i flere og har tjent på dette totalt sett.

hELgenen

Tror faktisk disse flåte rabattene er noe som vil forsvinne på sikt. Ikke i dag,ikke i morgen,men med tid og stunder.
Flere vil etterhvert bestille bil på nett og vi vil få stadig færre salgslokaler med selgere.

bobakka

Noen som har opplysninger om antall bestillinger av reservasjonsholdere før utløpet av fristen 31.08?
Min forhandler sier at det er mange bestillinger - både fra reservasjonsholdere og uten.
Andre her på forumet mener at det er ordretørke på iX3.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

Mange er et relativt begrep. Det er nok ikke som med Enyak der det skal ha vært inngått veldig mange kontrakter i går.

ihaal

Er det noen som faktisk har greid å få tilbudet på toppmodellen til 600 000 uten å stå på reservasjonslisten (kombinert ned storkunderabatt, altså 552 000 totalt før vinterdekk)? Send gjerne PM hvis du ikke ønsker å skrive offentlig.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

nosi1202

Sitat fra: ihaal på tirsdag 08. september 2020, klokken 18:51
Er det noen som faktisk har greid å få tilbudet på toppmodellen til 600 000 uten å stå på reservasjonslisten (kombinert ned storkunderabatt, altså 552 000 totalt før vinterdekk)? Send gjerne PM hvis du ikke ønsker å skrive offentlig.

Litt usikker på hva du mener med "toppmodellen". Du kan jo fortsatt legge til en del utstyr. Ser ut som det er mulig å få 6% på denne uten altfor mye innsats (akademikerne gir f.eks. dette. Tipper agrol har det samme. Der kan alle melde seg inn)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

batterimannen

Sitat fra: nosi1202 på onsdag 16. september 2020, klokken 11:14
Sitat fra: ihaal på tirsdag 08. september 2020, klokken 18:51
Er det noen som faktisk har greid å få tilbudet på toppmodellen til 600 000 uten å stå på reservasjonslisten (kombinert ned storkunderabatt, altså 552 000 totalt før vinterdekk)? Send gjerne PM hvis du ikke ønsker å skrive offentlig.

Litt usikker på hva du mener med "toppmodellen". Du kan jo fortsatt legge til en del utstyr. Ser ut som det er mulig å få 6% på denne uten altfor mye innsats (akademikerne gir f.eks. dette. Tipper agrol har det samme. Der kan alle melde seg inn)

Toppmodellen er sannsynligvis Fully Charged
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

nosi1202

Charged plus koster fra 627.000.-. 644.000,- før vinterdekk med hengerfeste og noe annet småplukk. Tipper rundt 620.000,- med vinterdekk ganske enkelt tar seg gjøre.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

batterimannen

Fully Charged koster 644k. Etter rabatt for Akademikerne pluss så blir det fortsatt 605k (6% på bmw i modeller). Så kommer vinterdekk i tillegg. Har specet en Skoda Enyaq med AWD til 580k inkl vinterhjul.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: batterimannen på torsdag 17. september 2020, klokken 19:33
Har specet en Skoda Enyaq med AWD til 580k inkl vinterhjul.
Er den da like godt utstyrt som Fully Charged?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PionerThink

Sitat fra: ChrisEL på onsdag 02. september 2020, klokken 10:22
Sitat fra: bobakka på onsdag 02. september 2020, klokken 10:01
Sitat fra: hELgenen på onsdag 02. september 2020, klokken 08:16
Tror også BMW må endre prisstrategi på iX3.
Den er helt akterutseilt mhp pris sammenlignet med hva en får hos konkurrentene i tiden som kommer.
Tipper det kommer kampanjer snart
Jeg syns jo iX3 med reservasjonsrabatt og storkunderabatt hvor jeg får FC for godt under 600' fremdeles står seg godt til andre - også Skoda. Forhandler sier at de har fått en del bestillinger så jeg kommer ikke til kjøre iX3 alene på veien. Noen som har noen opplysninger om bestillinger for reservasjonsrabatten gikk ut 31.08?

Jeg er helt enig. Hvis jeg hadde fått et tilbud på under 600' inkl vinterhjul hadde nok jeg hoppet på.
Desverre var ikke dette mulig da jeg var i kontakt med forhandler for et par uker siden (jeg hadde ikke reservasjon, men storkunderabatt).
Leste denne artikkelen til morran: https://www.bmwblog.com/2020/09/17/is-the-bmw-ix3-too-expensive-to-be-successful/
Jeg kan jo ikke se at det er så mange land annet enn norge som kommer til å selge noe særlig av iX3. Hvem velger denne over en X6 som kommer omtrent likt ut i pris i UK som artikkelen sammenligner med?
Hadde de i det minste hatt 4WD på den og pris rundt 600' for FC så skulle jeg tålt litt mindre rekkevidde vs konkurrentene.
Dette blir jo bare helt feil og tonedøvt fra BMW >:(
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA