Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

bobakka

Etter overveielser har jeg bestemt meg for iX3.

Det er basert på at det er en premium-SUV med lang rekkevidde og grei pris etter rabatter samt mulighet for henger og taklast.

iX3 fully charged har mye flott utstyr som vil holde seg godt i pris.
Rekkevidden er blant de lengste for SUV'ene - manglende rekkevidde er antakelig for meg det som blir det fremste irritasjonsmomentet over tid og gå ut over eiergleden.
Selv om listeprisen er 50-100 k for høy, så er prisen etter reservasjonsholder- og storkunde-rabattene godt under de andre premium SUV'ene.

4wd skulle jeg gjerne hatt, men tviler på at det har noen praktisk betydning i min eiertid - dvs. at jeg verken jeg setter meg fast eller ikke kommer frem - basert på bosted og hytteplassering.

Tung hengervekt skulle jeg gjerne hatt, og mangel på den gjør at jeg fremdeles beholder min Toyota Landcruiser - 3500 kg hengervekt og som også vil gi meg 4WD og eksepsjonell rekkevidde - den dagen jeg trenger det.

For meg blir iX3 det beste valget for elbil basert på mine behov og utvalget av elbiler i dag og det neste året.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

hELgenen

Hvor langt ned i pris tror du at du kommer for en godt utstyrt variant etter alle mulige rabatter?

Trond.m

#2
Stemmer det at de gir ekstra rabatt til reservasjonsholdere ? I så fall, hvor mye er det snakk om ?

Da forutsetter jeg at de gjør det for alle som har lånt penger rentefritt til BMW. Selv hoppet jeg av etter over 1 år og 2 x 15000 i «innskudd» uten at de kom med noen informasjon til reservasjonsholder. De burde uoppfordret ha betalt tilbake depositumet etter 1 år, slik BOS gjorde, uten at man måtte si fra seg plassen.

bobakka

Sitat fra: TM på fredag 17. juli 2020, klokken 21:03
Stemmer det at de gir ekstra rabatt til reservasjonsholdere ? I så fall, hvor mye er det snakk om ?


Et spesielt godt tilbud til deg som reservasjonsholder.

Du som reservasjonsholder tilbys modellvarianten Fully Charged til kr. 599.000 - inklusiv levering
(kr. 12.720). Det gir en kundefordel på kr. 45.520.
Ditt depositum vil gå som en innbetaling på kjøpssummen.
For å benytte deg av dette tilbudet må du bestille bilen innen 31.08.2020.

Som reservasjonsholder vil du få prioritert produksjonsplass når du har bestilt din nye BMW iX3. Mer informasjon om produksjon og levering finner du lenger ned
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

#4
For meg framstår Charged som en riktigere bil enn charged plus. Ønsker primært ikke panoramatak og 20 tom 275/40 profil. Dessuten synes jeg 20 tom felgene ikke var spesielt pene heller. BMW er vel heller ikke best i klassen  på hjulstøy og mange klager over at de med brede dekk gir problemer med vandring på vei med dype hjulspor. Men jeg tenker å ta en prøvetur med X3 for å se hvordan komforten er, så får vi se. At bilen bare har 2WD betyr også lavere forbruk og 50 % mindre sjanse for motorproblem 😊

ihaal

Kan tilbudet til reservasjonsholdere kombineres med storkunderabatt? Noen som har snakket med forhandler vet hva man lander på da?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

daktari

Det er en riktigere pris. Jeg har også sansen for bilen.

Regner med de tilbyr det til alle kunder. Kanskje med litt ekstra rabatt. Vinterhjul på toppen el. inkludert?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: TM på lørdag 18. juli 2020, klokken 07:05
For meg framstår Charged som en riktigere bil enn charged plus. Ønsker primært ikke panoramatak og 20 tom 275/40 profil. Dessuten synes jeg 20 tom felgene ikke var spesielt pene heller. BMW er vel heller ikke best i klassen  på hjulstøy og mange klager over at de med brede dekk gir problemer med vandring på vei med dype hjulspor. Men jeg tenker å ta en prøvetur med X3 for å se hvordan komforten er, så får vi se. At bilen bare har 2WD betyr også lavere forbruk og 50 % mindre sjanse for motorproblem 😊

Enig der - ville også gått for 19 tommere. Bilen sin sterke egenskap er jo forbruket i denne klassen.


Trond.m

Provekjørte en X3 hybrid i dag. Likte bilen veldig godt, så iX3 kan absolutt bli en god å kjøre 👍

TorS

Sitat fra: ihaal på lørdag 18. juli 2020, klokken 09:47
Kan tilbudet til reservasjonsholdere kombineres med storkunderabatt? Noen som har snakket med forhandler vet hva man lander på da?

Ja, jeg har bestilt. Pris inkl. vinterdekk på under 590'.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

ihaal

Sitat fra: TorS på lørdag 18. juli 2020, klokken 18:03
Sitat fra: ihaal på lørdag 18. juli 2020, klokken 09:47
Kan tilbudet til reservasjonsholdere kombineres med storkunderabatt? Noen som har snakket med forhandler vet hva man lander på da?

Ja, jeg har bestilt. Pris inkl. vinterdekk på under 590'.

Takk, høres ut som en veldig fornuftig pris!
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Ja9

Hei!

Noen som har fått en god pris uten å ha hatt reservasjon? Sjekket opp en konfigurasjon i Stavanger og der var det lite å hente på pris virket det som i første omgang.

-Ja9

Trond.m

Det BMW driver med nå når det gjelder pris er uakseptabelt. Jeg hadde reservasjon hos BMW og lånte dem penger i 1 år uten å høre noe konkret om levering av bil. Etter 1 år burde de gjort som BOS og tilbakebetalt depositum uten at man mistet plassen. At man mister prioritet er naturlig, men at de skal ha høyere pris er en ny og uforståelig praksis. Det er jo som å peke nese til tidligere reservasjonsholdere...nå kan du se hvor dum du var  :o
Så ix3 er uaktuelt å vurdere før de gjør noe med det.

Ja9

Ja, jeg forventet at tankegangen heller burde vært at de har mistet ekstremt med reservasjonsholdere og burde hatt ledige "slots" på denne kampanjen...
Kommer denne kampanjen direkte fra bavaria eller går det via lokal forhandler?

Jeg har i flere uker vurdert sterkt å gå for iX3 kontra pent brukt e-tron 55 dersom avstanden blir stor nok. (når jeg leste at flere hadde fått pris under 600') Ser ut som det ikke blir noe av da. 

-Ja9

Trond.m

#14
Det er BMW Norge som visstnok styrer dette. Snakket med en ansatt hos en BMW forhandler. Han hadde naturlig nok ingen reservasjon, og fikk dermed heller ikke kampanjepris. Tror markedssjefen hos BMW må ha fått heteslag i juni, for dette er mer enn ubegripelig. Jeg tror imidlertid dette er en knep for å få omgjort flest mulig reservasjoner til bestilling før 31.8, og så vil nok andre få samme pris. Ulempen er at de som da akkurat har bestilt vil føle seg litt lurt, siden de ikke fikk spesialpris likevel. Det er jo ingen andre som gjør det på denne måten. Andre leverandører gir alle rett til å bestille til kampanjepris innen oppgitt frist, men de med reservasjonsnummer får bestille først. Tipper det samme skjer her....det er bare kommunisert på en tvilsom måte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA