Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som skal ha iX3

Startet av bobakka, fredag 17. juli 2020, klokken 17:42

« forrige - neste »

Ja9

Høres ut som en god resonering det ja.

-Jan9

daktari

Ser at for Akademikerne så er rabatten for iX3 satt til 8%, men i3 har "bare" 6%. Det hørtes for godt ut til å være sant, men rabatter bør alle kunne få uansett.
"Rabatten gjelder på utsalgspriser fratrukket engangsavgift til staten, og kan kombineres med nasjonale kampanjer. Det kan være kampanjer hvor rabatten ikke gjelder."
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bobakka

Sitat fra: daktari på onsdag 19. august 2020, klokken 10:27
Ser at for Akademikerne så er rabatten for iX3 satt til 8%, men i3 har "bare" 6%. "
Hvor ser du den oversikten?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

bobakka

Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2020, klokken 09:00
Det er BMW Norge som visstnok styrer dette. Snakket med en ansatt hos en BMW forhandler. Han hadde naturlig nok ingen reservasjon, og fikk dermed heller ikke kampanjepris. Tror markedssjefen hos BMW må ha fått heteslag i juni, for dette er mer enn ubegripelig. Jeg tror imidlertid dette er en knep for å få omgjort flest mulig reservasjoner til bestilling før 31.8, og så vil nok andre få samme pris. Ulempen er at de som da akkurat har bestilt vil føle seg litt lurt, siden de ikke fikk spesialpris likevel. Det er jo ingen andre som gjør det på denne måten. Andre leverandører gir alle rett til å bestille til kampanjepris innen oppgitt frist, men de med reservasjonsnummer får bestille først. Tipper det samme skjer her....det er bare kommunisert på en tvilsom måte.
Det er jo ingen andre som har gjort det slik, og for meg var det et viktig moment for å bestille iX3. På i3 120Ah så senket de jo prisen slik at de første som bestilte måtte betale overpris. Det er dårlig kundebehandling. Jeg håper og regner med at med reservasjonsrabatten og storkunderabatt så blir det ikke kampanjepris under den.
På i3 94Ah så økte de vel prisen noe etter lansering.
De har en ny variant hver gang.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

daktari

Sitat fra: bobakka på onsdag 19. august 2020, klokken 11:44
Sitat fra: daktari på onsdag 19. august 2020, klokken 10:27
Ser at for Akademikerne så er rabatten for iX3 satt til 8%, men i3 har "bare" 6%. "
Hvor ser du den oversikten?
Du må være innlogget medlem og sjekke de rabattavtalene du får.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Det er vel ganske sikkert at BMW kommer med kampanjer som minst er på nivå med den de nå tilbyr de med reservasjon. Det har vel aldri hendt før at de som kjøper «first edition» får mest for pengene. Om det blir fra 1.9 eller senere vet jeg ikke. Er nok bare å ha is i magen. Det kommer mange interessante alternativer de neste 12 mnd.

daktari

Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2020, klokken 13:27
Det er vel ganske sikkert at BMW kommer med kampanjer som minst er på nivå med den de nå tilbyr de med reservasjon. Det har vel aldri hendt før at de som kjøper «first edition» får mest for pengene. Om det blir fra 1.9 eller senere vet jeg ikke. Er nok bare å ha is i magen. Det kommer mange interessante alternativer de neste 12 mnd.
Støttes.

Noen som har fått info om visning/prøvekjøring? Får vi sett denne samtidig som Enyaq? Interessert i plassforholdene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Litt OT kanskje, men at Jaguar nå lanserer en billig utgave av i-pace skjerper konkurransen og gjør det veldig sannsynlig at BMW vil komme med attraktive kampanjer:

https://www.dinside.no/motor/110000-kroner-billigere/72751173

bobakka

Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2020, klokken 13:27
Det har vel aldri hendt før at de som kjøper «first edition» får mest for pengene.
Er det BMW du referer til? Opel Ampera-e var vel en bil hvor "first edition" kjøperne fikk mest for pengene. Ja, så mye for pengene at det ble en fiasko for leverandører.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Sungrazer

Sitat fra: daktari på onsdag 19. august 2020, klokken 13:42
Noen som har fått info om visning/prøvekjøring? Får vi sett denne samtidig som Enyaq? Interessert i plassforholdene.

Prøvekjør en X3 hybrid, samme dashboard og interiør. Stort sett. Fysisk samme størrelse utvendig også. Måtte prøve en for å sjekke om jeg fikk plass i garasjen :D
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Trond.m

#25
Sitat fra: bobakka på torsdag 20. august 2020, klokken 08:33
Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2020, klokken 13:27
Det har vel aldri hendt før at de som kjøper «first edition» får mest for pengene.
Er det BMW du referer til? Opel Ampera-e var vel en bil hvor "first edition" kjøperne fikk mest for pengene. Ja, så mye for pengene at det ble en fiasko for leverandører.
Jeg tenker vel egentlig på de fleste. e-tron er et eksempel, der prisen var betydelig høyere enn prisen året etter. EQC gikk også ned i pris før de siste på ventelisten fikk utlevert sin bil til «gammel» pris. Lange ventelister er normalt ikke til forbrukernes fordel når importør skal sette en pris, men det finnes unntak. Kanskje iX3 er et unntak, og der er neppe antall reservasjoner så høyt siden mange har falt fra underveis.
Men jeg jeg at tittelen på denne tråden er «Vi som skal ha iX3». Jeg har ikke konkludert med det ennå, så jeg får overlate ordet til dem 😏

ChrisEL

Noen som har forhørt seg med forhandler nå etter at tilbud til reservasjonsholdere er gått ut?
Jeg har fortsatt ix3 som et alternativ til neste bilbytte, men betaler ikke 50k mer for samme produkt. Selv om jeg ikke hadde noen reservasjon.

Trond.m

#27
Snakket med Bilia Drammen for 1 uke. Tror det var salgssjefen jeg snakket med og han uttrykte ingen forståelse for de som hadde vært så «dumme» å ikke reservere eller kansellere reservasjonen etter 1 år som i mitt tilfelle uten noen informasjon. Han mente en prisforskjell på 45K var «rimelig» rabatt for å forhåndsreservere. Jeg kunne på min side «love« ham at det da var helt uinteressant å vurdere bilen. Tipper pipen snart får en annen lyd når de ser at det blir fullstendig ordretørke, samtidig som konkurrenter lanseres på løpende bånd utover høsten. Men dette er det BMW som styrer sentralt. Synes bare det var rart at han på ingen måte hadde forståelse for at dette er en effektiv måte å miste lojale BMW kunder på. Skal prøvekjøre hybriden til helgen, men kommer uansett ikke til å vurdere Bilia Drammen.

hELgenen

Tror også BMW må endre prisstrategi på iX3.
Den er helt akterutseilt mhp pris sammenlignet med hva en får hos konkurrentene i tiden som kommer.
Tipper det kommer kampanjer snart

ChrisEL

Selv forstod selger hos Bilia Tønsberg situasjonen min godt, men sa han ikke kunne gjøre noe med det.

Begynner heldigvis å bli mye å velge i, men hadde i utgangspunktet lyst på BMW - så håper det kommer en kampanje om ikke så alt for lenge. Hvis ikke må jeg bare kikke på noe annet. Det ryktes vel at EQC kjører samme strategi som Jaguar og kommer med en noe nedtunet versjon til vesentlig lavere pris enn eksisterende. Hvor det i hovedsak kun er effekt / 0-100 som er noe dårligere (men likevel matcher IX3).


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA