Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Radar feil på Nye Leaf

Startet av Helge82, torsdag 17. mai 2018, klokken 18:58

« forrige - neste »

FroBe

Jeg fikk gul "System Fault" på radaren etter 20 000 km kjøring med min 2019-modell.
Først var det periodisk, så gikk den i løpet av en uke over fra å kutte ACC midt i kjøringen til å pipe noen sekunder etter oppstart.
Leverte bilen på verksted, og de byttet radar.
Håper den nye radaren varer lengre, ellers blir det antagelig dyrt når garantien går ut.
Bruker ACC/Pro-Pilot minst 50 km hver dag jeg pendler, stress når det ikke virker.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

Joltus

Har aldri hatt et feilslag etter de bytta vår ganske tidlig.

Var en feil på Siemens radaren som gjorde at den var følsom for fukt mener eg å ha hørt?

FroBe

Usikker på hvilket merke radar det var, fikk aldri se den eller noen papirer etter reparasjonen.

Her på Vestlandet er det ofte vått, men har ikke merket noen forskjell.
Noen av de periodiske problemene har dukket opp etter i dagene etter vask av bilen, men aldri umiddelbart etter vask.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA