Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Google Maps Reiserute -> Tesla Navigasjon

Startet av geirci2, torsdag 16. juli 2020, klokken 16:59

« forrige - neste »

geirci2

Tesla Navigasjon har ikke muligheter til å legge inn stopp-punkter (etter å ha søkt opp en rute), eller velge alternative strekninger. Når jeg f.eks. legger inn en rute fra Trondheim til Tyskland, så er det klin umulig å velge å kjøre Gudbrandsdalen (jeg skal besøke venner i Lillehammer på vei til Tyskland) - eller har jeg misforstått bruken av Tesla Navigasjon?

Google Maps (både på PC, iPhone og iPad) fungerer langt bedre til dette (legge inn så mange stopp-punkter du måtte ønske).

Er det er mulig å "sende" reiseruten ifra Google Maps til Tesla Navigasjon?
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

Nei, og det er savnet.

Tesla Owners Silicon Valley @teslaownersSV
Do you think we could get waypoint with multiple destinations on one trip?

Elon Musk @elonmusk
No

Tesla Owners Silicon Valley @teslaownersSV
Any idea why? Is the operating system not compatible? By the way thanks for the response and Merry late Christmas

Elon Musk @elonmusk
Car should autonavigate to destinations based on your calendar. If nothing in calendar, should do work in morning & home in evening. Future versions will guess based on prior patterns (if preference enabled).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#2
Sannsynligvis et bevisst valg for å «tvinge» folk til å legge inn info i kalenderen sin, samt dele denne med Tesla. Data/informasjon = Gull.

De vil sitte på ganske mye nyttig informasjon når de vet hvor folk har tenkt seg frem i tid.

Du kan kun sende et punkt fra Google Maps til bilen, ikke flere punkter samtidig.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geirci2

Jo, har sett den løsningen, men hvis du skal ha flere stopp underveis (for å "tvinge" navigasjosappen på "rett" vei) så må du etter hver stopp legge inn neste stopp osv. - da får du heller ikke helheten med maksimal utnyttelse av ladestopper inkl. batterioppvarning for hele turen.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer

Ved å bruke ABRP i nettleseren kan du ha akkurat hvilken rute du vil oppe. Fungerte ypperlig for oss på Europatur i fjor.

geirci2

Testet ABRP.
La inn ruta til Tyskland (via Gudbrandsdalen og Rødby-Puttgarden).

Testet den i dag i Tesla Nettleser og trykket på "Start"-knappen i ABRP ved å starte hjemmefra og kjøre noen kilometer (på ruta mot Tyskland).
Nope, fikk bare beskjed om at bilen ikke var "på ruta" - og der stoppet ABRP. Ja ja...
Dessuten, da jeg skulle finne og spille noe annen musikk, så forsvant selvfølgelig nettleseren, og da jeg returnerte til den, så var det igjen å trykke på "Start"-knappen... og fikk igjen beskjed om at bilen ikke var "på ruta". Ja, ja...
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer

Sitat fra: geirci2 på torsdag 16. juli 2020, klokken 22:15
Testet ABRP.
Har du Model 3? McU er vel en del mer stabil og raskere på den enn de eldre variantene.
Hadde ingen problemer i løpet av tre uker med 5500 km kjøring selv.

Mulig at den nye versjonen av ABRP har noen bugs, har merket noe «rusk» på telefonen etter at app kom. Men her hjemme bruker jeg bare navigasjonen i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA