Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade tomt sodiumbatteri?

Startet av Caspar, onsdag 15. juli 2020, klokken 10:53

« forrige - neste »

Caspar

Hei
Jeg kjøpte meg ved en feiltagelse en City i går. Trodde det var snakk om en Classic, og når jeg kom for å hente den så var det en City. Hel og fin bil, har stått et år med tomt Sodiumbatteri. Når jeg plugger i ladekladden så lyser Power og Carlink blunker. Den trekker ikke noe strøm. Er det noe spesielle forhåndsregler/prodedyrer for å forsøke å vekke opp et slikt batteri?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

worry

Uflaks.  :) Må spørre; sikker på at strømtrekket er helt null? Batteriet trenger 1-2 døgn oppvarming før det tar lading, slik jeg har forstått det. Oppvarmingen tar, ehh et par hundre watt eller noe?
Think lithium

Caspar

Snakket med en i går som sa at batteriet trekker 40W i 3 døgn før det er klart for lading. Jeg har en måler som måler kW og da registrerte den kanskje ikke 40W. Rakk bare en rask sjekk før jeg reiste på hytta noen dager. Får gi den en ny mulighet om noen dager.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA