Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frem fra glemselen

Startet av ravn, onsdag 15. juli 2020, klokken 10:24

« forrige - neste »

ravn

Som dere ser i signaturen så har jeg vært gjennom mye forskjellig av elbiler siden min første Think.
Men nå endte jeg jammen opp med å selge både Tesla Roadster og Rav4EV'n, og sitter nå kun igjen med en 2011 C-Zero.

Den har stått ensom og forlatt i garasjen siste 2 år uten å bli brukt, med untak av en tur for eukontroll.

Med knappe 23.000 km på telleren så skal den nå kjørt seg som hverdagshest.

Ble litt kranglete start,
12 volt batteriet var dødt, men jammen kom det til live etter litt omsorg.
Måtte spandere på den nye sommerdekk, siden de som stod på var orginale og dermed 9 år gamle.
Radioen "måtte" byttes til en jeg hadde liggende siden jeg ikke fant låsekoden (før etter at den var byttet).
Og jammen røyk garasjeport vaieren når jeg skulle ha første kjøretur  :)

Nå har jeg brukt den som i ett par uker og jeg storkoser meg med denne geniale bybilen. Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Eneste problemet er å få transportert med seg det elektriske surfebrettet... Kan man ha takbøyler?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

engolf

Ja det finns takstativ att köpa till trilling, Thule har en lösning som passar till iMiev.
Är dock lite osäker på om trillig är godkänt för last på taket.

RJK

Sitat fra: engolf på onsdag 15. juli 2020, klokken 19:32
Ja det finns takstativ att köpa till trilling, Thule har en lösning som passar till iMiev.
Är dock lite osäker på om trillig är godkänt för last på taket.

30 kg taklast på en I-Miev jeg sjekket via finn.no og så kjøretøyopplysninger på vegvesen.no...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Noldus71

Takstativ fra Thule finnes, men det er veldig vanskelkgnå få tak i Thule 1682 (fester).


Sent from my iPhone using Tapatalk
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019

joakimg

Menabo har et som jeg har vurdert å kjøpe, men ikke kommet så langt enda:

https://www.thansen.no/bil/utstyr/transportutstyr/takstativ/takstativ-tema-i-miev-10/n364/pn982507

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA