Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

80 km tap på 6 dager

Startet av 1000kwh, tirsdag 14. juli 2020, klokken 22:20

« forrige - neste »

1000kwh

Et familiemedlem er på ferie og bilen taper strøm i et ekstremt tempo.

Er en 75D og har programvare 2020.20.1.

Bilen er allerede ladet opp en gang ved hjelp av noen som kunne bistå. Er det noe med programvaren eller bilen?

sjokomelk

Spørsmålet skulle sikkert vært stilt her: https://elbilforum.no/index.php?board=123.0

Men det er bug/trøbbel med 2020.20.1. Bilen sovner aldri. Hos meg ordnet det seg etter 2020.20.12 eller 2020.20.17 ble installert. Husker ikke i farten hvilken av de som løste det.

Det er pga. teite opplevelser som dette at jeg ikke reiser fra bilen i lengre perioder uten at den er koblet til en ladestasjon/ladekabel. :-[
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 14. juli 2020, klokken 22:20
Et familiemedlem er på ferie og bilen taper strøm i et ekstremt tempo.

Er en 75D og har programvare 2020.20.1.

Bilen er allerede ladet opp en gang ved hjelp av noen som kunne bistå. Er det noe med programvaren eller bilen?

Pass ihvertfall på at sentry mode er avslått.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

1000kwh

Alt er av, har sjekket selv. Appen sier at sist kontakt er x antall dager, ikke kontinuerlig tilkoblet.

Min S står også plassert langt fra noen lader, men har ikke samme ekstreme tapet. Man kan jo lure på hvordan det blir av alle kwhene??

Men, de fikk faktisk en oppdatering for installasjon (uten wifi), så får vi se.

geear

I sånne tilfeller burde man egentlig bare ringt Tesla veihjelp så de hadde fått registrert hvor håpløst tragisk drainen på Tesla faktisk er. Min er på 20.17 og sover særdeles lite. Men det kan og være at 12V batteriet begynner å bli dårlig og at den stadig våkner for å lade det.

Øggen

Min blei ved en feil lada til 90% igår, og har stått sia. Va ferdig kl 10 igår, no idag kl 08 har den 81%.
Vel og merke med sentry mode på, men likevel..... 9% i døgnet e alt for mykje drain...
2020.20.17
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

1000kwh

Ser at min S nå har tapt seg mye.. så mye at man kan ikke være borte mer enn 14 dager. Det er jo håpløst.

Så det er noe med programvare som er feil om dagen, for sånn har det ikke vært før.

1000kwh

Mulig det roet seg for Xen. Ikke mer tap siden i dag tidlig  :o

Kim-

Hadde og problemer med 2020.20.1.

Booket servicetime og ble oppringt av det virtuelle service teamet fra Nederland en stund etterpå. De bekreftet bug i 2020.20.1 og ble oppfordret til å registrere bugs i software via service bookingen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA