Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen på ix3 i Norge er ute

Startet av Trond.m, tirsdag 14. juli 2020, klokken 13:06

« forrige - neste »

Ansjosfilet

Man får Fully Charged for 599'000,- hvis man er på reservasjonslisten. Hvis storkunderabatten også gjelder, havner en rundt 550k for en fullspekket iX3.
Jeg er likevel ganske lunken. Synes den er litt døll, for å si det sånn.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

JorgenM

Jeg tror iX3 ble til fordi BMW ville ha en modell der de kan tilby ALLE drivlinjer. Bensin, diesel, hybrid og EL.
Men nå kommer den ikke før i 2021 og da er jo snart "iNext" der også, riktignok noe dyrere, men langt mer perfekt for Norge.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 14. juli 2020, klokken 21:21
Man får Fully Charged for 599'000,- hvis man er på reservasjonslisten. Hvis storkunderabatten også gjelder, havner en rundt 550k for en fullspekket iX3.
Jeg er likevel ganske lunken. Synes den er litt døll, for å si det sånn.
Det har jeg liten tro på at er tilfelle. 550K for en fully charged vil være en veldig gunstig pris.

hELgenen

Sitat fra: TM på onsdag 15. juli 2020, klokken 07:49
Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 14. juli 2020, klokken 21:21
Man får Fully Charged for 599'000,- hvis man er på reservasjonslisten. Hvis storkunderabatten også gjelder, havner en rundt 550k for en fullspekket iX3.
Jeg er likevel ganske lunken. Synes den er litt døll, for å si det sånn.
Det har jeg liten tro på at er tilfelle. 550K for en fully charged vil være en veldig gunstig pris.

Enig i den - fikk et anslag på rett over 600 med storkunderabatt
Men det kan jo tenkes de kommer med en kampanje en eller annen gang som drar den ned på 550 tallet
Og om NOK/EURO forholdet blir bedre fremover så kan det kanskje skje noe

1317142119

Å vente på iNext vil være tidenes dårligste valg. INext er en mye større (og dermed dyrere) bil. X1 og X3 er innenfor størrelse- og prissegmentet folk flest vil ha og har råd til (over hele Europa).

iX5 (iNext) vil være en vesentlig større og dyrere bil. Hvis man er redd for verditap, så er iX5 (og andre store, dyre premiumbiler) et helt hodeløst valg å ta. I kroner og øre er verditapet mye større på dyre biler.

daktari

Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 14. juli 2020, klokken 21:21
Jeg er likevel ganske lunken. Synes den er litt døll, for å si det sånn.
Lyser ikke akkurat "Freude am fahren" av denne nei; eco mer enn sport.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ihaal

Synes denne utstyrslisten så ganske lovende ut jeg. Hva hadde fossil-X3 kostet med tilsvarende utstyrsnivå? Nærmere millionen?At man ikke får firehjulsdrift var jo kjent på forhånd.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Mr Oizo

Selger antydet pris på ca 790-830 for tilsvarende utstyrt xDrive 30e. I forhold til Fully Charged utstyrsnivå.

chargedup

Men X3 xdrive 30e har jo i tillegg AWD. Hvis man ser etter X3 på finn er 2 stk av 314 uten AWD...
Tror flere vil velge feks en elektrisk Volvo XC40 med AWD (både mtp trygghet og aksellerasjon/ytelser) til lavere pris, selv om rekkevidden er marginalt lavere. Eller Model Y eller Mach-e hvis man liker amerikansk bil og kan vente til neste år.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Stikkkontakt

Sitat fra: chargedup på torsdag 16. juli 2020, klokken 08:34
Men X3 xdrive 30e har jo i tillegg AWD. Hvis man ser etter X3 på finn er 2 stk av 314 uten AWD...
Tror flere vil velge feks en elektrisk Volvo XC40

Ja, kanskje om du ikke har krav til plass.
XC40 har mindre baksete og bagasjerom enn BMW X1. Den er i en annen klasse enn X3.


ihaal

Er ganske åpenbart at BMW skjønner at de må tilby mye utstyr til gunstige priser for å selge denne i Norge uten 4wd. Volvo XC40 koster ca like mye om man krysser av for alt, men er en betraktelig mindre bil. For barnefamilier som er avhengig av god bakseteplass på grunn av bakovervendt barnesete og stort bagasjerom, er X3 en mye mer praktisk bil enn XC40. Så må man selv vurdere om man har behov for firehjulsdrift eller ikke. Personlig kjører jeg stort sett kun langtur om sommeren og bor i by hvor det sjelden er snø, så firehjulsdrift er mindre essensielt enn god plass.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Jeg hadde faktisk tenk å kjøpe denne med 2wd og svelge en familie med langhårete kameler....men hengervekten gjorde det umulig. Så skjønner at den fortsatt kan friste litt for enkelte

daktari

Sitat fra: ihaal på torsdag 16. juli 2020, klokken 10:06
Er ganske åpenbart at BMW skjønner at de må tilby mye utstyr til gunstige priser for å selge denne i Norge uten 4wd. Volvo XC40 koster ca like mye om man krysser av for alt, men er en betraktelig mindre bil. For barnefamilier som er avhengig av god bakseteplass på grunn av bakovervendt barnesete og stort bagasjerom, er X3 en mye mer praktisk bil enn XC40. Så må man selv vurdere om man har behov for firehjulsdrift eller ikke. Personlig kjører jeg stort sett kun langtur om sommeren og bor i by hvor det sjelden er snø, så firehjulsdrift er mindre essensielt enn god plass.
Problemet er at det ikke er gunstig pris, for du får en fullspekket EQC med 4wd, samme plass, 2 sek raskere til 100, større hengervekt og mer moderne design til samme prisen. (hvis ikke BMW raskt starter å gi 6-9% rabatt som er det nivået de ligger på vanligvis). iX3 er 50.000-100.000 for dyr.

iX3 fully charged 644.520
vinterdekk 30.000
levering inkl.

EQC AMG-pakke 699.000
vinterdekk inkl.
levering inkl
rabatt 3% (gjeldende storkundenivå) 21.000
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ihaal

Her tenker jeg det sikkert kommer tilsvarende kampanjer fra BMW etter hvert. EQC har for tiden en god kampanje, men synes det er en overdrivelse å kalle den fullspekket. Mangler f.eks panorama-soltak og HUD. Men er enig i at X3 må ligge betydelig under i pris. Lander man på 600 000 med vinterdekk og levering på plus-modellen sparer man mye penger ift EQC hvis man ikke har behov for tilhengerfeste og firehjulsdrift. Dessuten slipper man den lave bakkeklaringingen på EQC
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Stikkkontakt

Sitat fra: ihaal på torsdag 16. juli 2020, klokken 13:38
Her tenker jeg det sikkert kommer tilsvarende kampanjer fra BMW etter hvert. EQC har for tiden en god kampanje, men synes det er en overdrivelse å kalle den fullspekket. Mangler f.eks panorama-soltak og HUD. Men er enig i at X3 må ligge betydelig under i pris. Lander man på 600 000 med vinterdekk og levering på plus-modellen sparer man mye penger ift EQC hvis man ikke har behov for tilhengerfeste og firehjulsdrift. Dessuten slipper man den lave bakkeklaringingen på EQC

Raskere lading både på AC og DC samt lavere forbruk/lengre rekkevidde betyr også noe for enkelte.
I tillegg til det du nevner så mangler AMG Edition elektriske skinnseter og litt annet småtteri. Mye av det som mangler er vel i premium pluspakken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA