Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smart Suspetion vs Air Suspention

Startet av JorEl, tirsdag 14. juli 2020, klokken 13:04

« forrige - neste »

Klykken

Merker ingen forskjell selv heller. 🤷‍♂️
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Merker dere ingenting med de nye innstillingene? De gamle innstillingene? Eller begge?

Hadde meg en liten kjøretur i dag og er godt fornøyd med de nye instillingene.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Gjelder vel "de gamle" for min del. Er på SW 2020.24.6.11. Men merker lite forskjell fra Low og Standard. Bilen blir noe lavere, ja, men ikke opplevd som stivere og mer "racerbilaktig".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Da jeg kjøpte bilen gjorde Tesla-selgeren det klart at luftdempere kun regulerte høyde, og ikke stivhet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hodetelefoner

Sitat fra: Motorwatt på mandag 10. august 2020, klokken 14:47
Da jeg kjøpte bilen gjorde Tesla-selgeren det klart at luftdempere kun regulerte høyde, og ikke stivhet.
Fordi du har gammel bil. De nye har mulighet for kompansering.

Hodetelefoner

Sitat fra: Klykken på mandag 10. august 2020, klokken 14:06
Gjelder vel "de gamle" for min del. Er på SW 2020.24.6.11. Men merker lite forskjell fra Low og Standard. Bilen blir noe lavere, ja, men ikke opplevd som stivere og mer "racerbilaktig".
Ulempen med dette dårlige systemet er jo at bilen blir stivere jo høyere du har den

Motorwatt

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 10. august 2020, klokken 20:44
Sitat fra: Motorwatt på mandag 10. august 2020, klokken 14:47
Da jeg kjøpte bilen gjorde Tesla-selgeren det klart at luftdempere kun regulerte høyde, og ikke stivhet.
Fordi du har gammel bil. De nye har mulighet for kompansering.

Vet det, men det har JorEl også...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Raven blir stivere med høyden også. Gjør ikke alle biler med luftdempere det? Syntes det var lite forskjell beskrevet her så sjekket egen bil. Målte min til ca 13cm i standard  (med forbehold om at det laveste punktet er litt inn under førerdøren). Minus ca en cm i low og pluss ca to i high. Ble litt overrasket over hvor få cm forskjell det faktisk er.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

emphezis

Min Raven blir meget stump når jeg har den maks hevet, ja.

Har ikke sjekket om jeg kan justere komfort nå med de nye innstillingene - eller om det utgjør noen forskjell.

Er vel 4 cm forskjell fra lav til ekstra høy på min. Kjører bare i lav til vanlig. (Nå er det mulig å stille inn at den alltid skal kjøre i lav.) Merker god forskjell på sport og komfort hos meg, mye stivere i førstnevnte.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA