Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris og levering KIA e-niro

Startet av deepArne, tirsdag 14. juli 2020, klokken 11:07

« forrige - neste »

deepArne

Kjapt spørsmål: Skal prøvekjøre e-Niro i dag og har egentlig tenkt å bestille bilen. Har fått et pristilbud som er samme som listepris, dvs 430 for Active med teknikkpakke og vinterdekk. Er det noen forhandlingsmulighet på pris, eller er det så stor etterspørsel at det ikke er mulig å få billigere? (ser at prisene på finn.no er en del høyere). Selger sier at han kan levere i månedskifte august/september, tror dere dette er realistisk?

RJK

Sitat fra: deepArne på tirsdag 14. juli 2020, klokken 11:07
Kjapt spørsmål: Skal prøvekjøre e-Niro i dag og har egentlig tenkt å bestille bilen. Har fått et pristilbud som er samme som listepris, dvs 430 for Active med teknikkpakke og vinterdekk. Er det noen forhandlingsmulighet på pris, eller er det så stor etterspørsel at det ikke er mulig å få billigere? (ser at prisene på finn.no er en del høyere). Selger sier at han kan levere i månedskifte august/september, tror dere dette er realistisk?

Etterspørselen er vel fremdeles høyere enn tilbudet, som gir seg et slikt utslag i bruktprisene som du ser. Det er nok derfor lite sannsynlig at du får noen rabatter. Kanskje litt lavere pris på ekstrautstyr som ikke må monteres på fabrikk, men det er nok det eneste i tilfelle.

Samtidig har produksjonen tatt seg opp, og de er ferdige med utleveringer etter reservasjonslistene snart, så jeg tror anslaget på levering nok kan være ganske realistisk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

deepArne

Takk for svar! Kjøpte bilen i går. Satser på det ikke blir så lenge å vente:)

OE

Jeg skal også ha levering nå i august, ryktene sier at bilene står på Morning Lucy, som ankom Sverige i natt.
Så blir vel satt av der antar jeg. (Vet ikke om denne store baljen går til Norge.). Ser det er forventet en båt inn på havnen i sverige i morgen (Vehicles Carrier) så det er kanskje håp om at det er den som skal derfra til drammen :) :+1:

xmir

Det har blitt sagt til meg at bilene går videre med tog til Drammen. Håper på snarlig levering :)

OE

Fikk bekreftet nå at august leveringen er ankommet sverige.

Dreamvision

Noen som har fått noe mer informasjon rundt når bilene som ankom Sverige med Morning Lucy forventes klar for utlevering? (Kia har bekreftet at min ihvertfall kom med det skipet)

Pilzah

Fikk kun et anslag på midten av august på min bil som var med Morning Lucy.

elfosilen

Er det noen som har fått et nytt leveringsestimat? I følge kontrakten skulle jeg få bilen i går, men ikke hørt noe.

OE

Jeg fikk bare indikasjoner på August, kunne strekke seg litt ut sa de... ikke noe konkret.
Noen som har ide på hvor lang tid det tar fra bilene ankommer søta bror til de er i norge ?
Er en god stund siden de ankom der...
"sporingen" sier fremdeles at den er på vei og ikke ankommet norge.

xmir

Jeg har fått svar fra selger om at bilen fremdeles står i Drammen og venter på tjenester. Forsinkelser på bilhavna i sommer

Dreamvision

Fått beskjed nå om at min kan hentes sannsynligvis mot slutten av neste uke eller starten av uken etterpå

OE

Hmm.. hvor er dette i landet ?
noen på vestsiden (bergen) som har hentet ut bil i det siste ?


OE

Endelig fått svar. Bil i drammen, er klar men transport som er issue påstår de.
Levering ca 17/8.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA