Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plastidip som beskyttelse?

Startet av JEG, onsdag 04. juli 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

JEG

Vurderer å bruke plastidip i stedet for:
Innlasting bak folie sort matt kr 690,00
Innlastning stål terskler kr 1 490,00

Info: http://www.plastidip.no/bruksomrader-automotive

Hva tenker dere om det?

sindreisen

Vurderer også å bruke noe plastidip. Gjennomsiktig, kanskje på grillen eller større deler av fronten, for eksempel, for å beskytte mot steinsprang.

Det jeg ville vært litt redd for, er å bruke Plastidip på ikke-glatte overflater. På Youtube finner man noen eksempler på folk som har slitt med å få av plastidipen igjen. Ofte er grunnen at de har brukt for få/tynne strøk. Hvis det er noen som har erfaring med å bruke det på ruglete plast, hadde det jo vært topp med råd.

Stjerneglis

Plastidip tåler ikke petroleumsbasert avfetting.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

sindreisen

Det er jeg klar over. Men nå finnes det jo andre avfettingsprodukter, og trådstarters tanke var dessuten å bruke plastidip inni bilen. Avfetting inne i bagasjerommet blir neppe et problem. Men blir det et problem å få det av igjen på interiørplast?

JEG


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA